K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2009, 14:49   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan, fordi der er gået så lang tid, sende en klage over afslag på fleksjob.

Du stiler klagen til Beskæftigelsesankenævnet, men sender den til kommunen.

Og så har kommunen 4 uger til at genvurdere din sag, før videresendelse til Beskæftigelsesankenævnet.

Så kommer der forhåbentlig skred i din sag.

Husk at skrive alle dine punkter ned, som du har beskrevet ovenfor.

Og vigtigst... at det er muligt, at du har ressourcer, men de kan åbenbart ikke bruges til at gøre dig selvforsørgende i et FULDTIDSJOB.

En kommune må IKKE sige, at du kan blive selvforsørgende ved 20 timer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 14:57   #12
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
Kære curls og Zuza

Det var jeg ikke klar over TUSIND TAK for de oplysninger.

Hmm.....det mest underlige ved det hele er at deres egen lægekonsulent også skriver; "at alle behandlingsmuligheder er udtømt". og alligevel skal jeg "bare genoptrænes". (kan altså ikke lade være med at le)
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 16:37   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Henriette_Dyrr Se meddelelser
Kære curls og Zuza

Det var jeg ikke klar over TUSIND TAK for de oplysninger.

Hmm.....det mest underlige ved det hele er at deres egen lægekonsulent også skriver; "at alle behandlingsmuligheder er udtømt". og alligevel skal jeg "bare genoptrænes". (kan altså ikke lade være med at le)
Det er nok fordi hele systemet efterhånden er grinagtigt ... der er kun ét at gøre; klage, klage, og atter klage, hvis man mener man bliver uretfærdigt behandlet.

Det dummeste man kan gøre i det offentlige sociale system, er at tro på at det de siger er sandt.
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 22:18   #14
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Ja det er kassetænkning

Jeg har også lige fået afslag på fleks, og har gået uden penge i 10 måneder (indtil videre) af samme grund som du nu står i Hutti.

På trods af at kommunen efter arbejdsprøvning og lægepapirer havde udtalt de ikke kunne se hvor jeg skulle kunne arbejde henne pga. min ringe arbejdsevne ... ja så smed de mig ud af systemet. Jeg ankede og fik medhold. Kommunen skulle så gennemgå sagen igen og er kommet frem til de ikke ved om jeg har arbejdsevne tilbage og vil have mig til udredning på REVA.

Se det er rigtig smart af dem, for hvis jeg kommer på REVA kommer der "nye" oplysninger i sagen - og så kan vi begynde forefra alt imens jeg ikke får en rød reje. Tilmed mister jeg retten til at få de penge de har snydt mig for indtil nu, da sagen bliver forældet når der kommer nye oplysninger.

Efter et REVA ophold kan de så konkludere at jeg ikke har arbjdsevne til normalt job, hvilket så er nyt for dem !!!! og de har sparet over et års ledighedsydelse til mig.

Det er til at sig over!!!
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 23:07   #15
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Kassetænkning

Hej Lund

Nu er jeg ikke såmeget inde i alle de forskellige regler/pgf.
Men når du har fået medhold, skal du så ikke have med tilbagevirkende kraft,
selvom de vil have dig udredt på reva
Når du atter bliver udredt og hvis de kommer frem til ingen eller lidt arbjdsevne tilbage, så vil jeg da mene du skal have dette.
For ellers kan man som jeg ser det, jo sende alle videre og på den måde spare
kommunen penge.
Håber du kan følge min tankegang.
Håber du kan holde modet oppe.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 10:02   #16
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
beskæftigelsesankenævnet stadfæstede kommunens afgørelse

nu har jeg endelig og langt om længe fået svar på den ene af de klager jeg har ved ban-syd.(beskæftigelsesankenævnet syddanmark)
de stadfæster kommunens afgørelse om stop af sygedagpenge og de behandler min klage over afslag på fleksjob særskilt.....

jeg er nu egentligt lidt ligeglad med den om fleksjobbet, da det var den første der havde afgørende betydning for mit forsørgelsesgrundlag....
men det der virkeligt t..... mig af er at jeg ikke synes de forholder sig til de ting som jeg har skrevet, altså de spørgsmål og den undren som jeg fremsætter...det er de skøjtet let og elegant henover....jeg kører det selvfølgeligt videre til ankestyrelsen, men må ærligt indrømme at jeg snart er udmattet over alt det klageri....vil bare gerne snart være fri for at skulle retfærdiggøre og forsvare mig selv.

jeg er endnu engang i arbejdsprøvning og jeg har mistet fokus på hvor det skal bære hen.....der er ingen udsigt til ansættelse der hvor jeg er uanset om jeg ved et held skulle få fleksjob.....samtidigt er det, det jeg kalder et nicheområde og selvom det skulle være noget jeg kan magte så findes der så lidt af det at det ikke er realistisk at forestille sig at jeg kan stå tilrådighed uanset om det er på fleks eller ordinære vilkår.

gad vide hvorlænge de kan holde mig hen uden forsørgelse i jagten på at afprøve mig? venter de bare på at jeg selv giver op og enten bliver selvvalgt hjemmegående husmor eller går ud og finder noget selv, der gør at vi lige akkurat kan holde skindet på næsen, men med familiemæssige omkostninger.

jeg har kun et at sige: søg fp i stedet for fleks hvis du står til sygedagpengestop,- for så kan de ikke stoppe sygedagpengene imens sagen behandles....muligvis får du afslag men du har i det mindste forsørgelse de måneder længere.....

fortsat god søndag til alle
heidi
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 11:20   #17
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
Hej zuza

Du skriver; "Og vigtigst... at det er muligt, at du har ressourcer, men de kan åbenbart ikke bruges til at gøre dig selvforsørgende i et FULDTIDSJOB."

Hvor har du det fra? Står det et eller anden sted i en lov? I så fald hvor??

KH
Henriette
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 12:46   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det står mange forskellige steder.

Bl.a. lov om aktiv beskæftigelsesindsats og pensionsloven.

Det handler om at kunne blive selvforsørgende.

I fleksloven står der, at man SKAL tilbydes 37 timer osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på Fleks :-( Dyrmose Spørgsmål ang fleksjob 5 19-06-2012 20:00
afslag på fleks. bevilget Revalidering Nana M Dit og Dat 23 02-03-2012 20:58
afslag på fleks lilleper Alt det andet 3 05-02-2011 16:30
Jeg fik afslag med posten i dag- fleks DaisyBoo Din historie 24 16-02-2009 09:48
Afslag på fleks - hvad så?? Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 20 16-12-2008 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension