K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Manglen på Fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Manglen på Fleksjob Er der reelt job til fleksvisiterede mennesker

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2009, 18:22   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
SF stiller Hjorten spørgsmål

SF stiller nu nogle skarpe spørgsmål til Hjorten.

Citat:
Dokument Alm. del - Spørgsmål 127

Sagstitel: AMU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 06/02-09
Modtaget: 06/02-09
Omdelt: 11/02-09
Svarfrist: 20/02-09
Titel: MFU spm. om, hvor mange mennesker har fået et fleksjob, når der er gået hhv. 1 og 2 år efter de er blevet visiteret til fleksjob, til beskæftigelsesministeren
Spørgsmålets ordlyd: Ministeren bedes oplyse, hvor mange mennesker har fået et fleksjob, når der er gået hhv. 1 og 2 år efter de er blevet visiteret til fleksjob? I forlængelse heraf ønskes oplyst, hvordan disse fordeler sig på personer der får 1) ledighedsydelse, 2) særlig ydelse og 3) kontanthjælp?
Spørger: Özlem Sara Cekic (SF) (ikkemedlem af udvalget)
Dok.type: Udvalgsspørgsmål (SP)
K-emneord: fleksjob, kontanthjælp
U-emneord: ledighedsydelse
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../127/index.htm


Citat:
Dokument Alm. del - Spørgsmål 128

Sagstitel: AMU alm. del
Offentliggør: Offentligt
Afsendt: 06/02-09
Modtaget: 06/02-09
Omdelt: 11/02-09
Svarfrist: 20/02-09
Titel: MFU spm. om den gennemsnitlige månedlige udbetaling til mennesker, der er på særlig ydelse, mens de er visiteret til fleksjob, til beskæftigelsesministeren
Spørgsmålets ordlyd: Ministeren bedes oplyse den gennemsnitlige månedlige udbetaling til mennesker, der er på særlig ydelse, mens de er visiteret til fleksjob.
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde.../128/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 20:52   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
bliver spændende at se hvad han vil svare hmm, det bliver jo desværre nok som vanligt en sludder for en sladder for er der noget denne regering har lært,ja så er det at tal det skal man holde sig langt væk fra for: det er jo facts ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 00:20   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen så gjorde hun det sørme , det var da dejligt at se at der endelig kom lidt respons

Kære Heidi
JEg vil prøve at se om vi kan stille nogle af dine spørgsmål

De bedste hilsner

Özlem Sara Cekic
MF, socialordfører for SF
www.ozlem.dk[/


finder det vi havde skrevet til hende på et andet tidspunkt har influenza

Nå ja så slemt er det heller ikke ,men hold dog op hvor er man pivet når ikke det er de gammel kendte smerter he he he
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 00:53   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, så venter vi endnu en gang

Men kender godt den med ikke at kunne TA EN SK.. MERE, OVEN I ALT DET ANDET ..... NÅ!!!!

God bedring, Hejdien .... for influenza er altså ikke så sjovt. Det plejer at være lig en sygemelding, ikk' ?

Endnu en gang: God bedring og en masse Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 02:14   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Så kom der svar.

Ja, det er typisk politikermåde at svare på... prøve at vende noget møg til noget positivt.

Men så kan JEG da oplyse om realiteterne, fordi det måske bliver overset. Og husk, at det KUN vedrører visitationer fra 2006. Hertil kommer alle de andre år, hvor fleksere er blevet syltet af systemet.

MINDST 1.600, der blev visiteret til fleksjob i 2006, har ventet MERE end 3 år på et fleksjob. Det er altså MINDST 1.600 MENNESKESKÆBNER, der TRÆKKES RUNDT I SYSTEMET, og som SLÅS MED DÅRLIGT HELBRED, UVISHED OM FREMTIDEN OG DÅRLIG ØKONOMI!!!

Hvor er det UFORSKAMMET at ignorere disse.

Vil man se tallene for det, der spørges om i 127, så klik på linket. Det er ikke til at kopiere (for mig ).

Citat:
Spørgsmål nr. 127:

”Ministeren bedes oplyse, hvor mange mennesker har fået et fleksjob, når der er gået hhv. 1 og 2 år efter de er blevet visiteret til fleksjob? I forlængelse heraf ønskes oplyst, hvordan disse fordeler sig på personer der får 1) ledighedsydelse, 2) særlig ydelse og 3) kontanthjælp?”





Endeligt svar:

Der henvises til vedhæftede bilag, der indeholder følgende tre tabeller:



· Tabel 1. Antal visitationer til fleksjob i 2006, fordelt på længden fra visitation til første fleksjob.

· Tabel 2. Antal visitationer til fleksjob i 2006, hvor der før evt. fleksjob er blevet udbetalt ledighedsydelse, fordelt på længden fra visitation til første fleksjob.

· Tabel 3. Antal visitationer til fleksjob i 2006, hvor der før evt. fleksjob er blevet udbetalt kontanthjælp, fordelt på længden fra visitation til første fleksjob.



Det skal bemærkes, at det ikke har været muligt at lave en fordeling på personer, som modtager særlig ydelse efter visitationen til fleksjob.



Det ses af tabel 1, at der blev visiteret 9.800 personer til fleksjobordningen i 2006. Af dem kom knap 7.400 personer i fleksjob, inden der var gået et år, mens knap 700 personer ventede mellem 1 og 2 år, inden de fik det første fleksjob.


Venlig hilsen


Claus Hjort Frederiksen






http://www.ft.dk/samling/20081/almde...218/645964.HTM


Citat:
Spørgsmål nr. 128:



”Ministeren bedes oplyse den gennemsnitlige månedlige udbetaling til mennesker, der er på særlig ydelse, mens de er visiteret til fleksjob.”


Endeligt svar:

Ifølge Danmarks Statistik, var der 147 helårsmodtagere på særlig ydelse i 2007 og en samlet udgift på 16 mio. kr., hvilket i gennemsnit svarer til den maksimale månedlige ydelse på knap 9.000 kr.


Venlig hilsen


Claus Hjort Frederiksen
http://www.ft.dk/samling/20081/almde...218/645976.HTM

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 21-02-2009 kl. 02:17.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 08:29   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
fra 2006?... hvorfor ikke give os fra 2008? Han må da have disse tal, og dem fra 2007? ... han bør give et samlet billede fra 2001 til og med 2008.

Noget siger mig, at 2006 har været et givtigt år for fleksjobberne, og det er derfor han har valgt lige præcis 2006.

Og eftersom vi har haft 25% ledighed ca. konstant i hans periode, kan jeg ikke helt se sammenhængen til de tal han giver.

1.700 over 3 år, ud af 9.800 visiteret kommer ikke op på noget nær 25% ledighed samlet set, så at udelade de andre år forvrænger hele billedet totalt. Vi VED at der er ca. 13.000 ledige fleksjobbere, og tallet er formegentligt begyndt at stige voldsomt nu, så de "sølle" 1.700 han kommer frem med, viser da kun toppen af isbjerget.

Det skal ikke undre mig, at "det rummelige arb. market" blev mættet i 2006, og at det er derfor han har brugt dette år som forklaring.

Nogen burde skrive til Öslem, og forklare hende, at hun bør genstille spørgsmålet, og udbede sig et svar fra 2001 - 2008 inklusiv, så den hofnar kan give HELE billedet. Han undlader facts om fleksjobbere her. Han skal da ikke slippe afsted med sådan en svinestreg skal han?

Sidst redigeret af Razmo; 21-02-2009 kl. 08:33.
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 08:50   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har skrevet følgende til Öslem:

"Hej Öslem... På k10 er jeg lige blevet opmærksom på, at du har fået svar fra CHF omkring ledige fleksjobbere og deres tid på ledighedsydelse og andre ydelser inden de er blevet visiteret til fleksjob, og jeg er umiddelbart temmelig forvirret over ministerens udmelding.

Det er ingen hemmelighed at ledighedsprocenten har været på 25% i hele VKO's periode for fleksjobbere, så hvordan CHF kan finde sølle 1.700 visiterede ud af 9.800 der kun har gået over 2 år på ledighedsydelser finder jeg temmelig misvisende. Det hænger slet ikke sammen med de 25% vi ved der går ledig.

Jeg ved ikke om 2006 var et meget givtigt år for at få fleksere i job, men det skulle ikke undre mig, for det undrer mig også, at CHF bruger lige netop 2006.... hvad med 2007? og 2008? ... Ja hvorfor har han ikke givet dig et samlet billede af det spørgsmål fra 2001 til 2008 inkl.?

Jeg er ret overbevist om, at CHF IGEN fifler med hele sandheden og kun viser det mest fordelagtige for ham og regeringen, så jeg synes ærlig talt at du skulle stille ministeren spørgsmålet igen, og bede ham om en samlet vurdering fra 2001 til og med 2008 inkl. sådan at SF får det REELLE tal på bordet, for de tal han kom med her kan på ingen måde stemme overens med virkelighedens SAMLEDE billede.

Det er TRÆLS at man hele tiden skal se den mand prøve at smide ledige fleksere, syge (dem opfatter han jo selv som ledige) og aktiverede væk fra sine ledighedsstatistikker! Det kan ikke blive ved med at fortsætte på den måde, for det er sgu' fint nok, at man kan få en overdrevent lav ledighedsprocent at vise danskerne, når alle disse mennesker reelt slet ikke tæller med i hans statistikker!

Prøv at gange 1.700 der har gået over 2 år uden at få tilkendt fleksjob med de 8 år CHF har sidet på pinden... sjovt nok giver det 13.600, som svarer meget godt til det tal vi andre har haft af ledige fleksjobbere hele tiden. Noget tyder altså på, at ca. 1.700 fleksjobbere fra hvert år aldrig kommer i fleksjob, og min ærlige overbevisning er, at det er de allerværst stillede visiterede... altså mange af dem der BURDE have en førtidspension i stedet for, fordi reglerne og kommunerne kassetænker og arb. ud fra regler der slet ikke er menneskelige.

Så når han skriver "over to år"... så tror jeg personligt, at der er tale om mange flere år for temmelig mange af de over 13.000 ledige her..."

Sidst redigeret af Razmo; 21-02-2009 kl. 08:53.
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Detektor- Hjorten og FTP. hejhejhej Politik og Samfund 0 25-05-2013 13:47
Hjorten er krænket Maj-Britt Politik og Samfund 3 16-04-2010 07:59
Jobcenter stiller diagnoser zuza Lægekonsulenternes Rolle 0 22-08-2008 11:08
hjorten i tv kimmik Politik og Samfund 14 30-01-2008 14:34
Ny lov stiller handikappede ringere ! Stella Politik og Samfund 0 21-05-2007 20:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension