K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 21:02   #1
simonsen1978
C.S
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Glamsbjerg
Alder: 45
Indlæg: 5
Styrke: 0
simonsen1978 er ny på vejen
Afslag på førtidspension-flex igen?

Hej alle jer her på k10. Kort om mig: 34år har været ude for to ulykker som har medført 2 diskus i nakke+3 i ryg den ene opereret, ligeledes kognigtive problemer.
Jeg var visiteret til flex og var godt igang da jeg fik endnu et knæk med operation til følge. I alle de undersøgelser jeg har været til er den røde tråd at jeg risikere forværing af min tilstand ved eventuel jobprøvning.Skal lige siges at jeg har været prøvet af inden jeg fik visiteret flex.
Min sagsbehandler samt min læge mente at det bedste var at søge FTP. Pensionsafdelingen modtog denne ansøgning den22/12-12,afslaget fik jeg den 9/4-13. Jeg fik hjælp og udformede en klage, da de fastholdt er det sendt videre til BAN. Her kan jeg forøvrigt se at det ikke er helt de samme papirer de har medsendt som de har givet afslag på i første omgang+en journal jeg aldrig har set. Nu er jeg tilbage ved en ny sagsbehandler på jobcenteret som siger at ifølge loven skal jeg lave et CV og være jobsøgende selvom samlige lægejournaler beskriver min stationære aktuelle situation. ( er nødt til at spise 6-12 smertestillende hverdag+ periodevis ketogan) Jeg frygter at medicinforbrug kan stige hvis jeg kommer ud på arbejdsmarkedet igen da jeg er nidkær og ikke for god til at passe på mig selv.
Jeg er rigtig ked af det her da jeg har arbejdet siden som 12 årig og aldrig gået arbejdsløs, derimellem også 2 uddannelser. Har altid elsket at arbejde og ind imellem 60-75 timer om ugen. Identiteten er taget fra mig det næste der sikkert bliver taget er huset. Er der nogen der kan komme med et råd, er det virkelig sandt at man skal slæbbes rundt på den måde? Skal lige nævnes at der køre erstatningssag ved forsikring på 3 år og en retsag på vej som kan tage yderligere 5 år. Undskyld mit lange indlæg men havde bare brug for lukke ud og håbe der eventuelt kommer gode råd ud af dette som kan hjælpe mig med det næste skridt der skal tages.
simonsen1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 21:28   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Hvad er begrundelsen for afslag ?
En afprøvning slipper man ikke udenom, det kan føre til afslag på pension, så er det bedre at komme i afklaringsforløb, hvor man viser "hvor lidt" man kan... så er der nemlig dokumentation for det.
Min afklaring starter med 1 time/uge, indtil det viser sig om mere er muligt !
I forbindelse med din afklaring er det derfor også vigtigt at du registrere hvor meget ekstra medicin du tager. Det skal være en ledetråd for at skrue op eller ned på antallet af arbejdstimer.

Husk at hver gang du har været ledig i 12 måneder, så kører "møllen" igen med afprøvning mm. Derfor er det ikke usædvanligt at du skal afklares allerede igen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 22:26   #3
simonsen1978
C.S
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Glamsbjerg
Alder: 45
Indlæg: 5
Styrke: 0
simonsen1978 er ny på vejen
Tak for dit svar Hva´nu. De har afslået det udfra de lægelige papirer( omkring 15 forskellige journaler) Vi har klaget fordi vi ikke mener de faktisk har læst hvad der står i disse. Pudsigt nok er der skrevet i både resourceprofil osv at alle muligheder er prøvet og udtømte, derfor jeg ikke tror de har læst det. Min advokat har også rådet mig til fortsat at samarbejde med kommunen, så det vil jeg selvfølgelig gøre om ikke andet så under protest. God ide med at skrive medicinforbrug ned det havde jeg ikke lige tænkt på da det jo er en hverdagsting. Skulle det vise sig at jeg rent faktisk kan holde til et eller andet i et par timer om ugen vil jeg helst det da jeg kun er 34 og syntes det er underligt at tænke på FTP. Jeg er bare skrækslagen for at få endnu et knæk så der ikke er mere at give af.
simonsen1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:09   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af simonsen1978 Se meddelelser
God ide med at skrive medicinforbrug ned det havde jeg ikke lige tænkt på da det jo er en hverdagsting. Skulle det vise sig at jeg rent faktisk kan holde til et eller andet i et par timer om ugen vil jeg helst det da jeg kun er 34 og syntes det er underligt at tænke på FTP. Jeg er bare skrækslagen for at få endnu et knæk så der ikke er mere at give af.
Jeg vil anbefale dig, at skrive en udførlig dagbog, for hele døgnet, og hele ugen.
du kan f.eks. bruge denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:18   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 12
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Hvad er begrundelsen for afslag ?
En afprøvning slipper man ikke udenom, det kan føre til afslag på pension, så er det bedre at komme i afklaringsforløb, hvor man viser "hvor lidt" man kan... så er der nemlig dokumentation for det.
Min afklaring starter med 1 time/uge, indtil det viser sig om mere er muligt !
I forbindelse med din afklaring er det derfor også vigtigt at du registrere hvor meget ekstra medicin du tager. Det skal være en ledetråd for at skrue op eller ned på antallet af arbejdstimer.

Husk at hver gang du har været ledig i 12 måneder, så kører "møllen" igen med afprøvning mm. Derfor er det ikke usædvanligt at du skal afklares allerede igen.
Det er IKKE korrekt - jeg har fået tilkendt førtidspension UDEN nogen former for afklaringsforløb. Hvis lægen direkte skriver det kan skade helbredet yderligere kan man fritages fra dette.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 13:34   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har heller ikke været i nogen form for afklaringsforløb i forbindelse med førtidspension. Min psykiater skrev det ville være kontraindiceret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 13:56   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det der står er....hvis det væsentligt vil forværre ens helbred....

Så man kan stadig godt komme uden om arbejdsprøvning hvis en læge skriver ovenstående om en....

Men okay...vi har set enkelte kommuner hvor de er fuldstændige ligeglad med at ens helbred vil blive væsentligt forværret....bare se René Dals sag herinde....Kerteminde kommune....hvor der er flere læger herunder lægekonsulenter der skriver at det vil skade hans helbred og gøre det meget værre...

Så det er åbenbart lidt flydende alt efter hvor man befinder sig i Danmark...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 14:15   #8
simonsen1978
C.S
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Glamsbjerg
Alder: 45
Indlæg: 5
Styrke: 0
simonsen1978 er ny på vejen
Tak for jeres svar. Tænker over hvem man kan gå til hvis de er ligeglade med hvad ens egen læge/speciellæger samt sociallæge skriver? Der er vist lidt jeg skal tænke på her.
simonsen1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 14:26   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kan være en klar fordel hvis du laver arbejder for dem...

Du sætter dig ned med de lægelige erklæringer der ligger i din sag, så skriver du:

Skånehensyn

Læge x speciallæge i x

Ingen tunge løft
Skiftende arbejdsstillinger
Osv

Speciallæge Y ... osv

Forærings risiko områder

Læge X
bla

Fysiske problematikker

Læge x
det
det

Læge Y

Personlige barriere i hverdagen ud over det lægeligt beskrevne (altså kort og kontant beskriv de ting du oplever du har svært ved, som lægerne ikke har fået med)

Vælg selv de områder der er relevant for dig.
Og så tager du med en overstregnings tuds og streger over i hver enkelte rapport det du har flyttet over på din liste... de 12 rapporter hænger uhjælpeligt fast sammen med den liste (og et er faktisk en fordel)

Sådan en liste vil give et hurtigt overblik for alle andre, så skal de ikke læse 12 forskellige rapporter i gennem.

Det forlanger du skal følge din sag tæt og ved hver given lejlighed medsender du det.

Yder mere de uoverensstemmelser du har opdaget der er i din sag, sørger du for at gøre BAN opmærksom på.

Og så lige en lille bitte detalje, man klager altså ikke over en afgørelse, man anker den
Betydningen af de 2 ord kan være vigtig, fordi man kan risikere at systemet vælger at tage folk på ordet, frem for at tage det folk mener.

En anke er når man er uenig i en afgørelse og er noget der ryger videre i ankesystemet.
En klage er når man fx klager over sagsbehandlingen, manglende respons ol, en klage hører til i kommunens eget hus.

Du er ikke den eneste der har svært ved det også jeg kan finde på at komme til at skrive klage når jeg mener anke, eller omvendt (og det er s q for dårligt) men for folks egen skyld er det altså lidt vigtigt at få styr på de 2 begreber, kommunerne har en tendens til at bruge en hver (dårlig) undskyldning de kan komme i nærheden af.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 17:08   #10
simonsen1978
C.S
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Lokation: Glamsbjerg
Alder: 45
Indlæg: 5
Styrke: 0
simonsen1978 er ny på vejen
Tak lum virkelig også et godt svar, helt sikkert relevant. Heldigvis har jeg allerede fået markeret alt der har relevans i forhold til klagesagen. Nu mangler jeg bare at få det skrevet ned så det er nemmere at overskue. Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg er for at have taget mig sammen til at skrive herinde, det er virkelig brugbart det i kommer med. Tak fordi i tager jer tid. ved at mange desvære sidder i samme ulykkelige situation, men det kan til tider føles som om man kæmper som "enmandshær" mod de urimelige tiltag der til tider foregår.
simonsen1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag igen :-( rni220 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-07-2011 10:25
Afslag - Igen.- Hva så nu?? Element Spørgsmål ang fleksjob 1 19-12-2009 17:51
Afslag igen... Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 02-06-2009 08:53
Afslag igen........ Suncil Dit og Dat 10 12-05-2009 14:14
afslag på pension igen rolle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-08-2008 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension