K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2018, 04:45   #1
Holger 2700
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2018
Indlæg: 2
Styrke: 0
Holger 2700 er ny på vejen
Diagnose: Paranoide Skizofreni

Jeg er 39 år og fik stillet diagnosen Paranoid Skizofren i efteråret sidste år, efter flere indlæggelser på Psykiatrisk afdeling siden 2012 ,senest i 4mdr 2017.Jeg er nu tilknyttet Distrikt psykiatrisk Center.

Jeg tager flere typer medicin dagligt:

800mg Seroquel (Quitapin) mod Skizofreni
10mg Zyprexa ( Olanzapin ) mod psykose
200mg Sertalin ( mod depression)

Mit spørgsmål er:

Jeg har selv søgt om førtidspension på det foreliggende grundlag, der hverken min kontrakt person i DPC eller min sagsbehandler i kommunen har talt med mig omkring det.
Jeg har været på kontanthjælp siden, jeg var 21 år On and Off , har aldrig haft et arbejde og bor stadig hjemme.

Vil høre om der er nogen der kan svare på om jeg er berettiget til førtidspension pga af min sygdom og hvor længe sådan noget tager?

Og om det er nok med den diagnose og min journal fra sygehuset.?
Når det kommer til mit funktionsniveau er der perioder hvor det er godt ellers er det lavt og jeg har brug for støtte og vejledning til dagligdags ting.
Holger 2700 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2018, 13:46   #2
Burgernavn
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2018
Indlæg: 42
Styrke: 7
Burgernavn er ny på vejen
Kender mange der har fået førtids pga den dianogse.
Burgernavn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2018, 13:55   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man får ikke ftp eller andet, udelukkende pga en diagnose.
Det kan jo være vidt forskelligt i hvilket omfang man er påvirket af denne, og hvor voldsomme ens symptomer er.

Der hvor diagnoser er relevante, er om man kan få det bedre, om det påvirker ens funktionsevne og om alle relevante behandlingsmuligheder er udtømte.

Når det så er "krydset af", kan kommunen begynde at vurdere end arbejdsevne.
Enten via arbejdsprøvninger, eller hvis det ikke er muligt, funktionsevnetest i hjemmet.

Så det er vigtigt at du fra psykiatrien og andre relevante behandlere har dokumentation på, i hvilken grad din funktionsevne er påvirket, om alle behandlingsmuligheder er udtømte, og deraf, hvorvidt det er stationært (dvs at du ikke lige mirakuløst får det bedre)

Du skal bede kommunen indhente statusattest. I denne stiller kommunen selv de relevante spørgsmål til behandleren, og disse besvarer behandleren så.
Din journal besvarer ikke nødvendigvis de spørgsmål, og i din journal kan der stå en masse der er irrelevant for kommunen, og som kan være skrevet på en måde der ikke er optimalt formuleret, ift at det er kommunen der skal læse det.
Derfor gør man brug af sådan nogen statusattester
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2018, 06:59   #4
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Paranoid Skizofreni

Hej

Kommunens pensionsnævn som skal tage stilling til din ansøgning intreserer sig udelukkende for din arbejdsevne og om alle muligheder for forbedring af denne er udtømte, så din sygdom alene giver ikke automatisk ret til førtidspensionpension

Kan ikke se ud fra det du skriver om det er beskrevet nogen steder

Men du har sendt en ansøgning,så må du jo lige vente på et svar


Np
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension