K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2014, 17:37   #41
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 10
henrikb er ny på vejen
Jeg er på 3 x 2 parmol, 2 todolac og 400 mg tramadol retard om dagen men tager dem alle dage også når jeg ikke arbejder så jeg føler ikke jeg tager medicin for at arbejde
jeg tager det for at få smerterne lidt mere i baghovedet så de ikke er i tankerne hele tiden
på en måde hjælper arbejdet også med at få noget andet i hovedet så jeg ville ikke undvære det

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Henrikb, som sagt glæder det mig at du har et job der for dig giver mening, men har jeg læst rigtigt et andet sted i en anden tråd, at du tager rimeligt meget stærk smertestillende medicin hver dag, for at kunne klare dit hjemmearb.?
så kan vi nok ikke helt sammenligne vores situation

har netop talt med min læge på smerte klinikken som har beordret at jeg IKKE skal være på morfin for at kunne udføre 3 x 1 times hjemmearbejde om ugen.
Lægen er rimelig træt af at jobcentrene beordre stærk medicin til borgerne for at forsøge at bevare en så lille og ubetydelig arbejdsevne.

Bare lige et lille indspark. og tak for din respons. god aften fra sortepigen

er der nogen der ved...om man kan stille krav til jobcentret om at de sender en ergoterapeut hjem i ens hjem, når kommunen har bestemt at mit hjem skal indrettes til hjemmearb..plads?

det kunne jeg godt tænke mig, men har nogen erfaringer med det?

nu er der nemlig faldet endelig dom i min ansøgning om pension §17 stk.2, pensionsteamet har talt.

og de var helt ligeglade med mine argumeter om at mit hjem ikke har fysiske muligheder fo ren hjemmearb.plads, samt det faktum at deres jobforslag er dokumenterbart lodret i strid med samtlige mine skånebehov, som de jo selv har afklaret og dokumenteret. samt det faktum at de har opfundet et udviklingsperspektiv somde selv dokumenterede ikke var til stede for et år siden, og da slet ikek nu hvor lægen på smerteklinikke har udtalt sig .

man må undres

vh sortepigen
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 15:50   #42
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Min research, har nu indbefattet div . vikarbureuer, lokale firmaer, div jobsites,fagforeninger og ingen kender til jobfunktioner, som det jobcentret mener jeg skål/kan klare.

firmaerne jeg har talt med siger at den type hjemmearb. jobc. efterspørger, alt sammen varetages af beskyttede værksteder, samt fængsler som udfører jobbet stort set gratis.

henrikb, jeg måtte tage ekstra medicin for at gennemfører min arb.prøvning, medicin jeg i øvrigt ikke tålte . tåler generelt medicinen meget dårligt, eneste beh. siger smertelæger , er at regulere mit aktivitetsniveau, og som lægerne skriver vil enhver øgning af nuv. aktivitetsniveau( som er lavt), medfører en øgning af smerter, som der ikke er behandling for .
smerter som oftest øges både under og efter en aktivitet, og som igen udløser øgede smerter sidst på dagen, med stærkt reduceret overskud til noget som helst.
jeg er glad for at høre at du trods alt føler at medicinen hjælper dig. jeg ville ønske jeg havde samme mulighed.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 09:17   #43
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal under ingen omstændigheder, tage mere medicin, "FOR AT KLARE" en afklaring af sin restarbejdsevne.

Dette giver bagslag, da de jo regner med at du kan dette niveau fremadrettet.

PS. Det er kommunes ansvar at finde job til dig, så be dem om at komme igang. Med dette får du formodentlig bevis for at det IKKE kan lade sig gøre, hvis du ligger så lavt i timer. Det er eneste vej frem.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 06-07-2014 kl. 09:27.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 10:02   #44
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 11
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Man skal under ingen omstændigheder, tage mere medicin, "FOR AT KLARE" en afklaring af sin restarbejdsevne.

Dette giver bagslag, da de jo regner med at du kan dette niveau fremadrettet.

PS. Det er kommunes ansvar at finde job til dig, så be dem om at komme igang. Med dette får du formodentlig bevis for at det IKKE kan lade sig gøre, hvis du ligger så lavt i timer. Det er eneste vej frem.

VH POpiae
Desværre er ansvaret for at finde job flyttet fra kommunen til flexjobberen selv.

mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2014, 10:30   #45
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Popiae, desværre kendte jeg ikke K10s eksistens, på tidspunkt for min arb.prøvn. , og desværre har jeg en læge der bare sagde ja da jeg bad om mere medicin for at gennemfører min arb.prøvn., du har helt ret, tag IKKE medicin for at klare din arb.prøvn. jeg må være et klasseeks. på at det er en dårlig ide, se hvor jeg står nu

Susanne, du har sikkert ret i at det er mit ansvar, men der vil ALDRIG komme en stilling jeg vil kunne bestride, ikke engang skånejobsne der slås op til førtidspensionister, opfylder de skånebehov jobc , selv har dokumenteret jeg har,. men har du gode ideer til hjemmearbejdsplads så sig gerne frem, jeg er åben for gode forslag. jeg har sendt MANGE uopfordrede ansøgninger, inden job.c gav afslag på pension, og bestemte jeg skal indrette hjemmearb. plads i min stue

god søndag til alle, nyd solen og varmen
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension