K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 12:23   #1
mettekm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mettekm er ny på vejen
ang sygedagpengestop

hej har lige lidt brug for hjælp hvis de´r er nogle der ved noget om det. kort om mig jeg har haft sclerose i 5 år nu og er blevet opereret for en diskus i dec 09 og har fået en ny diskusprolaps jag har har arb i en vuggestue de sidste 4 år men pga ryggen måtte jeg sygemelde mig og har nu været på sygedagpenge snart 52 uger prøver at søge flexjob, men har lige fået brev ang mine dagpenge stopper d 31/12 og så ryger man på kontant hjælp men sagen er den at jeg er gift min mand er tømrer og vi ejer et hus kan man så få kontant hjælp når man har hus ? jeg er meget i vildrene da vi ikke har lyst til at sælge hus og vi kan jo ikke låne da vi skylder i huset . nogle der ved noget om det hilsen mette
mettekm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 12:36   #2
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
det er muligt at eje hus og modtage kontanthjælp. I skal blot dokumentere at der ikke er lånemuligheder i en evt friværdi. Og evt fælles eller din mands ejeskab af huset gør at man mig bekendt ikke kan bede jer om at sælge huset, hvis din mand modsætter sig salg. Dog skal din mand forsørge jer dvs i må tilsammen have 2x kontanthjælp. hvad der ligger derudover skal modregnes i din kontanthjælp som ægtefælle forsørgelse. Din mand har dog derudover også ret til et beskæftigelses tillæg. I må tilsammen have en formue på 20000 incl bil, kontant beløb og andre omsætteligeværdier.

mvh ladybird
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 13:54   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kend spillereglerne.....

Kære Mettekm. http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...pillereglerne/

Læs og forstå følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Begynderråd som er særdeles VIGTIGE.

Bliv her på DIN tråd fremover, så bliver det lettere at råde dig!

ALT foregår på skrift.
Søg aktindsigt hos ALLE, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.
Hold orden i alle disse papirer....der kommer mange.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Hvis du har modtaget varsel om sygedagpengestop anker du omgående INDEN 4 uger...skriftligt.

Scan dette igennem der findes god viden fra siden under nyttige link
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Er du færdig udredt fra hospitalet? Du nævner at du har fået endnu en discus-prolaps men hvad siger lægerne til den......operation?......ventetid på hospital så kan dine sygedagpenge IKKE stoppes.

Må jeg spørge hvor du i landet bor? Ellers send mig en PB Personlig Besked.

Sidst men ikke mindst: den eller de discus-prolapser du har, er de fremkommet under udførelse af dit job? Hvis.....er der så skrevet en arbejdsskade anmeldelse? Tal med din sikkerhedsrepræsentant om situationen.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-11-2010 kl. 14:11.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:19   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det synes jeg da, du skal klage over.
De ved vel godt, du har sclerose?? For de SKAL se på HELHEDEN før sygedagpengestop.

Hvis du har søgt om at blive fleksjobber, skal de se på det også, og også give begrundelse på, hvorfor de vil give afslag på det.

Jeg går ud fra, der er tale om partshøring, du er i lige nu? Har du fået en ressourceprofil til at se på, før stop af ydelsen? Hvis nej, så bed om aktindsigt i din sag og bed sagsbehandleren om at sende dig ressourceprofil. I partshøringen inden stop af ydelsen er det her NU, du skal komme med oplysninger, som du mener, de mangler og ikke har. Giv dem nogen kommentarer til, hvorfor de ikke skal stoppe din sygedagpenge og forklar dem, hvorfor du mener, at du har et varigt nedsat arbejdsevne.

Får du den endelige afgørelse på stop af sygedagpenge, så bed om at få det SKRIFTLIGT. De SKAL begrunde hvorfor, de stopper ydelsen. Her kan du så klage over afgørelsen.

Her mere om sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:54   #5
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
.....

Hvis du ikke er medlem af scleroseforeningen, så bliv det. De har en flok meget kompetente socialrådgivere, som er guld værd! Det er det allerbedste råd du kan få. Søg aktindsigt inden, så du har noget at sende til hende. Ellers sørg for at hun får dét...
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:42   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du været i arbejdsprøvning, ellers skal dette sættes igang promte.

Du har krev på at de laver en arbejdsprævning før fratagelse af sygedagpenge, og her skal du være opmærksom, på, at det SKAL være ARBEJDSPRØVNING.

Dvs at du skal afklares i et REVA-Center, hvor de har ekspertisen til at vurdere og lave en bred afprøvning af arbejdsevnen, og finde de rette skønebehov.

Man får ikke hverken fleks eller pension uden.

Formodentlig vil du ikke kunne få kontanthjælp, pga af din mands indtjening, så du skal virkelig se dig for nu.

Få iøvring din fagforening på banen, promte, således at de hjælper med afklaring af arbejdsevne, samt forlængelse af sygedagpenge.

Skriv gerne igen. Det er ikke alle fagforeninger der er lige skrappe til loven, men du har krav på hjælp.
Og kommunerne har ofte mere respekt, når fagforeningerne er indvoldveret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:06   #7
mettekm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mettekm er ny på vejen
hej

hej alle tak for jeres svar . jeg har været i arbejdsprøvning på mit eget arb i en vuggestue men måtte sygemelde mig igen pga jeg ikke kan bære børnene . jeg har min egen fagforening inden over men syntes det er en kamp at få nogle svar . lige nu venter jeg svar fra hospitalet ang hvad vi gør ved min diskusprolas . men lige nu må jeg indrømme at jeg tænker meget over vores økonomi hvis jeg ikke kan få kontanthjæp pga vi har hus og vi har ikke råd til at tage endnu et lån i huset så kan vi ikke sidde i det . hilsen mette
mettekm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:20   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Økonomien vejer tungt......

for jer, hvilket alle kan forstå.

Derfor skal du anke inden 4 uger.

Fremover skal DU/I være dem der er 100% sikker på at kommunen har ALT om din situation. DU skal styre tingenes gang selv om det kan virke uoverskueligt.

Scleroseforeningen håber jeg du er medlem af. Du må ikke være alene om problemerne fremover. Men ellers vender du bare tilbage......der findes svar på alle spørgsmål.

Sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop nævnes om forlængelse:
"3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,"......der skal kommunen vide at du er under lægebehandling og afventer ....... dette er grund nok til ikke at stoppe dine sygedagpenge

Videre nævnes der: Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.



Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-11-2010 kl. 10:41.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension