K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 23:37   #1
bistir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
bistir er ny på vejen
Varslingsfrist af sygedagpengestop

Hej alle,
Jeg har fra min kommune modtaget modtaget en såkaldt "Partshøring vedrørende ret til sygedagpenge efter 30-09-2010".

Jeg vil godt lige citere det væsentlige i brevet som ordret siger:
Som følge af Forvaltningslovens § 19 har du krav på at blive hørt og blive gjort bekendt med de oplysninger, der ligger til grund for en afgørelse inden den træffes.

Det er dagpengeteamets opfattelse at afgørelse i din sag om forlængelse af sygedagpenge må udsættes da vi mangler oplysninger om behandlingsforslag, varighed og prognosen for dit sygeforløb.

Udsættelse af afgørelse om forlængelse betyder, at udbetalingen af sygedagpenge stopper med virkning fra den 01-10-2010. Såfremt der efterfølgende indgår oplysninger som viser, at du er berettiget til sygedagpenge, vil udbetalingen blive genoptaget fra denne dato.

Brevet afsluttes med følgende: Du vil få skriftlig afgørelse inden der træffes beslutning i din sag.

Citat slut.

Jeg kan tilføje at jeg er i to uafsluttede forløb på to forskellige hospitaler. Kommunen har henvendt sig til det ene hospital for yderligere oplysninger, men har ikke endnu fået noget svar. Derfor vil de nu stoppe sygedagpengene.

Brevet er dateret 16-09-2010 så det lige akkurat holdt sig inden for 14-dages fristen for varsling af sygedagpengestop.

Det jeg vil høre jer om er, om kommunen overholder lovgivningen. Når jeg læser ovenstående meget grundigt virker det meget dobbeltydig. De skriver at afgørelsen om sygedagpengestop ikke er truffet og samtidig skriver de at de stopper sygedagpengene den 01-10-2010. Dette med mindre de modtager nye oplysninger hvorefter udbetalingen vil blive genoptaget.

Som jeg ser det modsiger kommunen sig selv. Enten har de stoppet sygedagpengene eller også har de ikke. Den måde det er formuleret på giver jo ingen mening. Ikke mindst den sidste linie i brevet er jo komplet nonsens:
Du vil få skriftlig afgørelse inden der træffes beslutning i din sag.

Altså, hvordan kan jeg modtage en afgørelse skriftlig inden de har truffet en beslutning?

Og, hvis afgørelsen ikke er truffet endnu så overholder de vil ikke 14-dages reglen, eller hvad? Er en varsling som denne nok til at de overholder fristen på 14 dage?

Er det mig der er noget galt med eller hvad siger i?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
bistir
bistir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 00:25   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få hurtigst mulig fat i din fagforening.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 01:19   #3
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Jeg skal ikke kunne svare på indholdet i brevet men da jeg netop har lignende sag ved jeg at du inden for 14 dage har mulighed for at gøre indsigelse mod stoppet afsygedagpengene.
Men du skal forvente at de stopper d. 1-10-2010 som der står i brevet. Noget underligt noget....
Du kan hvis du mener der mangler oplysninger i din sag forsøge at skaffe dem og så skal de sammen med en indsigelse sendes indefor de 14 dage.

CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 01:43   #4
bistir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
bistir er ny på vejen
Hej Popiae og Chnevide,

Tak for jeres svar.

Chnevide: Der står ikke noget om at jeg kan gøre indsigelse inden for 14 dage i brevet. Der står til gengæld at hvis jeg har bemærkninger skal disse være kommunen i hænde indenfor 8 dage!!!

Jeg kan også lige nævne at kommunen har skrevet som en foreløbig konklusion fra sagsbehandler at jeg ikke er berettiget til forlængelse af sygedagpenge på nuværende tidspunkt og det er nævnt ud fra hvert eneste punkt i § 27.

Med andre ord, jobcenteret har ikke taget stilling til hvad der skal ske med mig efter sygedagpengestop og har ingen planer om andre tiltag. Jeg bliver bare smidt på porten.

Med venlig hilsen
bistir
bistir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 07:46   #5
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Lyder godt nok som om du skal regne med, at de stopper dine sygedagpenge. Men du skal ikke selv raskmelde dig.... De skal gøre det (også selvom de siger det er bedst du selv gør det)... Fordi, hvis du selv gør det.. kan du ikke anke beslutningen. Men vær glad for at du overhovedet for brev om evt. stop og partshøring..Det gjorde jeg ikke... og Ja kontakt din fagforening og prøv at fremskaffe de papirer selv. Hav en BISIDER med til mødet og optag det gerne..
Held og lykke
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 07:46   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal have fat i fagforeningen, NU, IDAG.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 08:08   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er faktisk ganske lovligt, en kommune må godt udsætte en afgørelse i en rimelig periode, hvis der mangler vigtige oplysninger i sagen, som kan komme borgeren til gunst.
F.eks. helbredsoplysninger og sådan. Fordi det ikke skal komme borgeren til last, hvis man f.eks. har en læge der har væet sygemeldt, er langsom, eller hvis det endelige "bevis" kommer lige to dage efter varighed.

Der er så lige kommet en principafgørelse, som siger, at en rimelig periode er under 4 måneder, og som tommelfingerregel kun 4 uger.

Derefter skal man have den endelige afgørelse.

Hvis der så træffes en afgørelse til gunst for borgeren, så får man sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:03   #8
bistir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
bistir er ny på vejen
Hej alle,

Tak til alle for svar.

Andersine: Hvad skal jeg så leve af indtil kommunen afgør sagen?

Med venlig hilsen
bistir
bistir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:29   #9
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
Mine sygedagpenge blev stoppet på samme måde med et lign brev, det du skal leve af er at du pr 1/10 kan søge kontanthjælp, det er et råddent system men sådan er det desværre held og lykke med den videre kamp
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:53   #10
bistir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2010
Indlæg: 10
Styrke: 15
bistir er ny på vejen
Hej Garfield,

Tusind tak. Ja, det er et råddent system. Før i tiden delte de førtidspensioner ud til højre og venstre. I dag er det næsten umuligt at få nogen hjælp overhovedet uanset hvor syg man er.

Mange hilsner,
bistir
bistir er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
Sygedagpengestop Rosaline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 19-07-2012 07:44
ang sygedagpengestop mettekm Spørgsmål ang fleksjob 7 16-11-2010 10:20
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension