K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2014, 20:30   #261
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Så er læsningen begyndt .
Vidste ikke at folk kan få tilkendt et fleksjob hvis tilstandene ikke er varig .

Bemærk stk. 2 . Så til alle jer hvor tilstanden ikke er stationær/ varig er her godt nyt .


§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2014, 20:56   #262
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Narj den læser du nok lidt forkert...

Den er møntet på de personer som har en meget begrænset arbejdsevne i øjeblikket...dvs under 1 time...men som på sigt kan få en bedre arbejdsevne...personer som man eller måske ville give en pension..

Ens arbejdsevne skal stadig være varigt begrænset...før man kan blive visiteret til et fleksjob..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 12:37   #263
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Kunne heller ikke forstå det


Hvad er en resourceprofil go hvornår skal jeg lave sådan en ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 12:56   #264
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ressourceprofilen er afskaffet, istedet benyttes rehabiliterings teamets forberedende del
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 13:00   #265
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay er det noget jeg skal lave ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 13:04   #266
roling
Ved at vænne sig til K10
 
rolings avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2014
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 18
Styrke: 11
roling er ny på vejen
Nej ikke alene. Man laver en rehabilliteringsplans forberedende del sammen med sagsbehandleren.
Se her: http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsplan
--
Peter
roling er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 13:34   #267
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Okay er det noget jeg skal lave ?
Det er noget som du skal lave sammen med din sagsbehandler hvis jobcenteret virderer at din sag skal for rehabiliteringsteamet eller hvis du søger en paragraf 17 pension

Se skemaet her: http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...170113doc.ashx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 11:08   #268
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Okay mange tak for det . Jeg har været til møde dernede . Jeg spurgte indtil hvorfor mine skånebehov ikke var blevet tilgodeså set . Sagsbehandler svarede prompte. Det ved jeg ikke hvorefter lederen på jobcenteret tog ordene over og svarede at man skulle have en jobprøvning med og uden hjælpemidler.

Jeg troede i virkeligheden at de skulle tilgodeses så snart man startede i en arbejdsprøvning men så blev jeg det klogere . Og jeg havde Tlf med min mand optog hele møde
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 11:49   #269
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har brug for noget hjælp .

Er her nogen som har et godt råd ?

Er i praktik og jobcenterchefen har bedt mig skrive en dagbog og ikke nævne smerter men fokusere på det jeg kan i dagbogen . Han sagde at de er udemærket klar over jeg har mange smerter så det behøver jeg ikke skrive på .
Han sagde at de er vant til at folk skriver smerter , smerter , smerter men det er ikke sådan jeg skal skrive det .

Min dag Idag har set således ud :

6.30 godmorgen spisemorgenmad og gøre de små og jeg selv klar til dagen .
7.30-8.00 aflevere børnene i skole.
8.10 Morfin
8.30 praktik
lavet frokost til børnehavebørnene med førskolebørn.
Sygepleje for børn.
Tømt opvasker
Fyldt opvasker .
Ryddet efter formiddagsmad .
9.30 morfin
10.15 morfin
11.05 hjem

Og nu ligger jeg så her . Total færdig og i smertehelvede .

Allerede kl 9 begyndte smerterne at tage til men vil jo så gerne hjælpe og være en del og føle mig brugbar så jeg kæmpede mig igennem videre til jeg ikke kunne stå længere, hvor børnehavelederen kom ind og sagde den er da ikke så god den der og jeg kunne kun give hende ret . Efter jeg havde ordnet det de behøvede hjælp til mht. Rene glas frokost osv måtte jeg bøje mig og tog hjem .

Er det sådan den dagbog bør skrives og hvor ofte bør jeg sende den til ham ?

Også har jeg endnu en tanke .

Har lige læst herinde at Ankestyrelsen har lavet en afgørelse om at skånehensyn skal opfyldes i en arbejdsprøvning.

Så tænker jeg at det har kommunen ikke gjort i min første praktik så kan mine sygedagpenge blive forlænget pga. Deres fejl ?

Jeg var til møde i jobcenteret og han spurgte om der var noget de skulle være opmærksomme på hvortil jeg svarede at de skulle overholde mine skånehensyn , men han sagde at man i en arbejdsprøvning skulle se hvad jeg kunne med og uden hjælpemidler . Det synes jeg bare lyder helt forkert. Er jeg helt gal på den ?

Sidst redigeret af Kiffer; 21-05-2014 kl. 11:57.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2014, 12:34   #270
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg syntes din dagboger fin, ville nok sende den en gang om ugen.
har aldrig hørt om folk der får hjælpe midler i en arbejdes prøvning sådan er det vel, måske godt for os, så viser vi hvad vi kan og måske kan det blive beder i et rigtig job med hjælpemidler
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension