K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2010, 20:38   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
En sort dag for DK & EU

Så lykkedes det vores regering at få fjernet EU's mål for reducering af fattige med 25 % inden 2020 i EU.

Det er meget tragisk for det betyder at Danmark har været i stand til at overbevise EU om at fattigdom intet har med penge at gøre, og derfor behøver regeringerne nu heller ikke at gøre noget for at forbedre de svagestes økonomi.

http://politiken.dk/udland/article933679.ece

Desværre er der ikke nogen græde smily



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 21:28   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hvis man lægger den her definition af fattigdom ned over Danmark, så kommer det til at inkludere 135.000 danske studerende. Og hvis vi så arbejder for at få flere ind i udannelsessystemet, så får vi jo flere fattige«.
Og det har da sleeeeeet ikke noget at gøre med at SU´en faktisk er for LAV...

At socialdemokraterne brokker sig er der jo intet nyt i, lige som at når (hvis) de får tronestolen, i løbet af og i ly af natten skifter mening, dumme er de jo ikke, det er edder mega DYRT at indføre en fattigdomsgrænsen og samtidig være medlem af EU og have forpligtet sig til at sænke antallet af fattige, bare sådan en relativ lille ting som SU´en... pyyye føj da.
De er nemlig ikke et hak bedre end den sidende regering, der bliver talt og læsset en masse øregas ud, hvad vil størstedelen af befolkningen høre? det siger vi, skidt med at halvdelen så er bæ og latin.

Men bort set fra det, ja så savner også jeg en fattigdomsgrænse, men ikke en generel regel for hele EU, men regler for hvert enkelt land, fordi fattigdommen er relativ.

For et par uger siden diskuterede jeg med en overordnet om det, hans datter sender penge til Afrika, hvor efter han så siger; "de danskere der brokker sig over at være fattige, OGSÅ de hjemløse, de skulle prøve 1 uge som fattig i Afrika, og de ville finde ud af hvor GODT de faktisk har det her i DK" Han har på et led ret, men på et andet led ikke, vi bor ikke i Afrika, vi bor i DK, og i DK skal der altså en højere standart til, for at kunne klare sig som en aktiv del af samfundet, end der skal til i Afrika, og derfor kan man altså ikke stille en gadedreng fra Afrika op imod en hjemløs i DK. Mange af de fattige i Afrika er selv som lud fattige deltager i samfundet, fx ved at lave legetøj de sælger til turister, og rigere afrikanere, ved at sautere affald, for at sælge det brugbare der hvor det sælges kan ol.... jeg ville da gerne se en dansk gadedreng sælge hjemmelavet legetøj, det vil nok ikke lige lykkes, eller den hjemløse vade rundt inde på losselassen, manden ville blive smidt ud inden der er gået 1 time, standarten er altså en anden, og derfor kan det ikke sammenlignes, lige så kan forholdene altså ikke sammenlignes mellem de rigeste EU lande og de fattigste, og derfor kan man heller ikke gå ind og lave en fast regel der gælder alle lande.

Det endte i øvrigt med at min chef godt nok modstræbende, men dog, måtte give mig ret, som jeg sagde til ham, hvis en afrikansk mor ikke har råd til en skoletaske til sit barn, er det intet problem, man binder en strek om evt bøger, hvilke der sikkert slet ikke er nogle af for det har værgen skole eller forældre råd til, mens hvis jeg ikke har råd til en skoletaske, vil det med meget stor chance ikke bare ødelægge mit barns skolegang psykisk, men gøre så mit barn aldrig kommer i job, fordi barnet er blevet mobbet så meget at barnet intet har lært i skolen. Et andet agumet jeg kom med... det svarer til de konventionelle grise, de kender ikke bedre de ved ikke at de har en fetter gående lige ude på den anden side af muren, som vælder sig rundt i en stor fed dejlig mudderpøl, så grisen inde i stalden har ikke brug for mudret, den klarer sig ganske glimrende og glad uden.
Også det kunne han se logikken i... Hurra et menneske mere med lidt (mere) forståelse for at de fattige i DK faktisk ER fattige, og ikke bare brokker sig.

Ja ja jeg skriver laaaange tekster ved det godt *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 23:03   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
HØRT HØRT -begge to
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 11:22   #4
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Danmarks indflydelse på EU

Danmark har sådan en dårlig indflydelse på EU og resten af verden.

Men det her beviser jo kun, hvorfor Danmark ikke fik nogen klimaaftale i hus på COP15.

Fattigdom og verdensklimaet er jo ikke noget, der betyder noget som helst for denne verden - og slet ikke for vores lille smørhul.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I en kælder sort som kul viggo Din historie 21 16-06-2011 21:46
sort hul??? kira 54 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 02-03-2011 20:41
Sort - Sort humor ! tuxon Dit og Dat 9 16-02-2008 14:54
Sort arbejde zuza Det er da strengt ! 0 08-05-2007 12:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension