K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2010, 13:27   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
TAK Andersine den er gemt for den må jo så kunne bruges den anden vej rundt , en med en arbejds nedsættelse til 18 timer må jo så være en klar fleks

Tak for hjælpen den er lageret i puteren (og ja ja der er taget backup ) he he
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 13:40   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Præcist, den gælder jo heldigvis begge veje

Og ja, det er faktisk rigtigt, at kan man klare 25 timer på normal effektivitet, så er man ikke fleksjobberettiget. For så er din arbejdsevne over 50 procent.

Man måler så den arbejdsevne, ikke bare på timer (da man som sagt godt kan have et fleksjob på 37 timer), men på den indsats og de arbejdsopgave man kan udfører i de pågældende timer, samt ift. hvor mange skånehensyn der er.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 14:00   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og lige et spørgsmål mere:

Hvilke ordninger findes der for nedsat arbejdsevne OVER 50%?

Altså hvis man kan arbejde effektivt mindst 20 timer, men IKKE 37 timer?

I fleksloven står bl.a., at hvis man FØR sygdom arbejdede 37 timer, så SKAL der tilbydes fleksjob på fuld tid, selvom man havde arbejdet på deltid, hvis denne deltid skyldtes sygdom.

Det må da tolkes, som om kommunen SKAL hjælpe borgere til selvforsørgelse på 37 timer.

Man står jo heller ikke til rådighed i a-kasse, hvis man eks. kun kan arbejde 27 timer.

Er det endnu et hul i loven?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 14:12   #24
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Spørgsmål til Andersine?

Hvis man kan klare 15 timer om ugen dvs. 3 timer om dagen og arbejder effektiv de 3 timmer så er han fleksjobberettiget eller ...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 14:57   #25
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Zuza: Der er faktisk et hul i loven der!
Og en af dem som jeg er allermest utilfreds med!

For så hedder det faktisk at "sætte tæring efter næring" og indrette sin levestandart efter at man kun kan arbejde de få timer.
Også selvom du så rigtigt siger, at man ikke an stå til rådighed ved A-kassen for mindre end fuld tid!

Jeg har aldrig fattet den regel, og jeg håber sådan, at de vil indfører 1/3 tilskud igen, men med tanke på de beskæftigelsesmål der er sat for 2011 skal vi nok ikke regne med det!

dobar: Ja, det vil jeg da mene at han er.
Mindste timetallet ift. det med 2/3 er jo 12,3 timer om ugen (effektivt) og i princippet kan man godt få det på færre timer, hvis man da kan finde en arbejdsgiver der gider betale for det!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 23:27   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ikke noget nyt i denne afgørelse... -kvinden havde jo arbejdet på deltid(30 timer) de sidste 16 år !!!

Og det er jo netop timeantallet der ligger til grund for denne afgørelse... -så - i min optik - et dårligt eksempel, med mindre vi taler om fleksjob til deltidsansatte

Og selvfølgelig kan deltidsansatte også være i a-kasse med fx 30 timer... -de betaler jo også lavere kontigent...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 17-04-2010 kl. 23:30.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 09:04   #27
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Zuza:

For så hedder det faktisk at "sætte tæring efter næring" og indrette sin levestandart efter at man kun kan arbejde de få timer.
Jeg ved godt at denne tråd er af ældre date men Andersine skelnes der til hvad folk kan tjene i f.eks 20 timer for der er jo forskel lønmæssigt på om du er ufaglært eller har en uddannelse der kan gøres brug af.
Kigges der f.eks på at den løn der kan tjenes er højere end kontanthjælpen ? eller er det ligegyldigt om den er højere eller lavere end kontanthjælp ?

F.eks en enlig forsørger med børn, der er ufaglært, og måske kan tjene ca 100 kr pr time, hvordan vil du mene at sådan en person skal kunne forsørge sig selv og sine børn for 4000 kr pr 14 dag før skat ? for det lyder da helt umuligt...
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 10:30   #28
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kirsten01 Se meddelelser
Hej. Jeg vil høre om nogle herinde kan hjælpe min veninde.

Hun blev skadet med det ene knæ pga en hund kom løbende mod hende. Hun har ord fra speciallægen at knæet aldrig bliver godt som ny. Kan ikke bøje det ret meget. Har arbejdet som sales manager i mange år, og nu i sin arbejdsprøvning vil hendes arbejdsplads meget gerne beholde hende, da det er samme funktion som hun har arbejdet tidligere så hun kan trække på megen erfaring, men men men....

kommunen vil ikke oprette fleksjob, da hun kan klare 25 timer effektivt, så hun skal op på 37 timer. Allerede nu har hun smerter konstant, og siger det kan hun bestemt ikke klare de næste 25 år. nu var det rimelig nemt for mig at få fleksjob dengang jeg havde behov for det, men hun siger, de er ikke til at danse med...

Ved der er visse punkter som hun skal:
- skrive dagbog
- føre smerteskema
- alt kontakt til kommunen skal foregå skriftligt eller bekræftes skriftligt efterfølgende
- holde jævnligt kontakt til egen læge så han kan følge hende, samt kommunen kan se at der er en "bro" i hendes smerter.

men på det lovmæssige halter jeg meget i at hjælpe...
1. er der en lov som siger ingen fleksjob på 25 timer? Hvis nej, kan hun så ikke vende den om og sige at kommunen skal bevise det sagsbehandleren udtaler...
2. Kan firmaet presse kommunen ved at sige, at de vil gerne ansætte hende i fleksjob, da hun har bevist sit værd, men kan selv se at hun ikke kan magte fuldtids?
3. Kan hun presse kommunen ved at sige: hør her, jeg har en mulighed for at få et fleksjob her hvor jeg kan bruge mine erfaringer og uddannelse, eller vil i have mig tilbage i systemet og betale sygedagpenge imens. Eller presse mig op i tid, og bukke under igen og denne gang er det måske pension...
4. Hvad vil I råde hende til?

På forhånd tak for al den hjælp jeg og veninde kan få

knus

Da jeg kom til skade på mit arbejde, og rygcenter middelfart melde ud at jeg ikke ville kunne arbejde under ordinære forhold, kunne jeg også gennem mit arb. få tildelt et flex. men den gik kommunen ikke med på, da jeg skulle i arbejdsprøvning og evt. finde mig et andet erhverv som evt. kunne give mig nogle flere timer på arbejdsmarket. Dette var i 08 og jeg er stadig i deres system, jeg skal i næste måned i 3. arbejdsprøvning, for det er ikke lykkes at finde den type job jeg kan holde til , som ligger over 30 timer ugen endnu.Min arbejdsevne ligger mellem 12-16 timer alt efter arbejdet. Sååå det er ikke bare lige at få flex, måske din veninde finder et job gennem en arbejdsprøvning som hun bedre vil kunne holde til. Jeg ønsker hende alt mulig held i fremtiden, men må desværre informere hende om at hendes sag nok vil tage noget tid endnu.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 11:29   #29
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
HUSK: Hvis kommunen endelig afviser en fleksjobvisitation, SKAL de forsætte med en afklaring, så vedkommende(incl. familie) kan blive selvforsørgende, fx revalidering


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 19:24   #30
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg ved godt at denne tråd er af ældre date men Andersine skelnes der til hvad folk kan tjene i f.eks 20 timer for der er jo forskel lønmæssigt på om du er ufaglært eller har en uddannelse der kan gøres brug af.
Kigges der f.eks på at den løn der kan tjenes er højere end kontanthjælpen ? eller er det ligegyldigt om den er højere eller lavere end kontanthjælp ?

F.eks en enlig forsørger med børn, der er ufaglært, og måske kan tjene ca 100 kr pr time, hvordan vil du mene at sådan en person skal kunne forsørge sig selv og sine børn for 4000 kr pr 14 dag før skat ? for det lyder da helt umuligt...
Hej

Nej, det skal de faktisk ikke, for hvis man ikke tjener jo ikke mindre i timen af at have færre timer, og derfor er den procentvise nedgang jo lige så stor som en uddannet - ikke at jeg ikke godt kan se problemet!!

Har aldrig helt forstået, hvorfor de sløjfede 1/3 tilskuds fleksjob, men det var jo nok økonomi..
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
19 timer i Fleksjob er ikke nødvendigvis selvforsørgende Cordulla Den nyttige viden vi alle har 1 14-02-2013 01:42
flexjob - Hvis arbejdsgiver ikke vil give nok timer Abraxus Spørgsmål ang fleksjob 8 11-02-2013 10:20
Kommune afviser at give førtidspension Vej86 Politik og Samfund 1 30-01-2012 18:19
Odense Kommune ønsker ikke jeg forsætter i mit fleksjob ! andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 9 08-06-2010 07:55
Flexjob - antal timer - Århus Kommune MineBørnsMor Spørgsmål ang fleksjob 8 24-04-2010 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension