K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 22:29   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

En veninde har gennem 5 år eller mere..været i fleksjob max 20 timer om ugen.

Nu er hun så blevet forværret og været sygemeldt siden 18/3-2008.

Kommunen vil så at hun skal raskmelde sig...på trods af,at de selv har haft hende sendt til psykolog...Der har hun fået den diagnose Svær Posttraumatisk belastningsreaktion samt moderat depression stress...som de let og elegant springer over og ignorer.

Hun har i hele sygeforløbet fået sygepenge fra arbejdsgiver....og har så fornylig fået fyreseddel med virkning fra D 30/4-2009.

Hvis hun ikke raskmelder sig vil hun overgå til kontanthjælp har hun fået at vide af sin sagsbehandler....kan dette være rigtigt..??

Der er blevet søgt agtindsigt...hvilket ikke er gjort før......Ressurseprofil er heller ikke set..og sikkert heller ikke opdateret.Da sagsbehandler har spurt ind til om der var en...det er der...den er så over 5 år gammel.

Nogen der har en ide om hvordan hun skal forholde sig.

Det skal så lige nævnes at hun i sin tid sagde nej til førtidspension...da det ikke lige var hende på det tidspunkt og har været glad for sit fleksjob....men nu hvor hun er blevet så meget dårliger vil det være det bedste for hende.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 00:04   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er fordi hun nu er ved at ramme tiden for at det er kommune der skal betale hendes sygedagpenge at de prøver det nummer...

Det bedste hun kan gøre (og her formoder jeg at hun ikke har fået den lovbefaldet sygeopfølgning ) er at skrive til den omtalte sagsbehandler ...

Hun skal gøre sagsbehandleren opmærksom på at hun også som flekser er dækket af sygeopfølgningsloven
og dermed skal der være lavet en plan for at få hende tilbage på arbejdsmarkedet , hun skal bruge § 28 i sygedagpengeloven som siger.

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Dette kan ikke være gjort når hendes ressourceprofil ikke er opdateret i 5 år ...

Hvis i har brug for det så vil jeg godt hjælpe med formulering af brevet , men skal lige vide det så

og der skal selvfølgelig også bedes om lovbelæg for at hun skal raskmelde sig hvorfor og efter hvilke paragraffer mener de hun skal på kontanthjælp hvis hun ikke rask melder sig ...
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 06:18   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Mange tak

for svar....

Hun har det virkelig ikke ret godt..og aner ikke hvilke ben hun skal stå på.

Får snakket med hende idag..og lader hende vide hvad du har fortalt mig....og er sikker på at hun gerne vil have hjælp med formulering af brev.

Har sagt hun ikke skal lade sig presse...og hun kan slet ikke overskue at skulle starte på job igen....selv om hun har været meget glad for jobbet.

Undre mig også over det med kontanthjælpen...da hun jo har været på sygeløn fra jobbet....men så sige der at hun falder for grænsen og vil miste hendes ledighedsydelse....men kan hun det når hun er sygemeldt og har fået sygeløn ?

Der er skrevet engang sidste år at hun er fuld uarbejdsdygtig...og der er fare for hendes arbejdsevne.

På forhånd tak
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 11:30   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
for svar....

Hun har det virkelig ikke ret godt..og aner ikke hvilke ben hun skal stå på.

Får snakket med hende idag..og lader hende vide hvad du har fortalt mig....og er sikker på at hun gerne vil have hjælp med formulering af brev.
Det kan jeg godt forstå hun ikke ved, det er lidt af en uheldig situation at komme i og kommunen er altid hurtig til at udnytte folks svage øjeblikke ...

Er din veninde ikke i fagforening for så syntes jeg at hun straks skal tage ned og snakke med dem om det her , det kan ikke være lovligt at true på den måde og i hvert fald så skal hendes sag følges op i følge sygedapengeloven og det lyder bestemt ikke som om den er det ...


Citat:
Har sagt hun ikke skal lade sig presse...og hun kan slet ikke overskue at skulle starte på job igen....selv om hun har været meget glad for jobbet.
Hun skal jo heller ikke starte på job igen når hun stadig er syg, problemet er jo at med det anke system vi har i dag ja så er det ikke til at vide hvordan sådan en anke arter siger ....
Citat:
Undre mig også over det med kontanthjælpen...da hun jo har været på sygeløn fra jobbet....men så sige der at hun falder for grænsen og vil miste hendes ledighedsydelse....men kan hun det når hun er sygemeldt og har fået sygeløn ?

Selv om hun har været på sygeløn fra arbejdsgiver så er det ikke sådan at det ikke tæller med i det år som man kan få sygedagpenge, men for det første så er der mulighed for at forlænge hende mens man finder ud af hvad hun skal og for det andet så gælder § 28 også for os flerksere....

Citat:
Der er skrevet engang sidste år at hun er fuld uarbejdsdygtig...og der er fare for hendes arbejdsevne.

På forhånd tak
Og det skal selvfølgelig med i en klage og der skal stilles nogle spørgsmål til sagsbehandler ....

men hvis du alligevel skal tale med din veninde kan du så ikke høre hende om et par ting...

1 er hendes sygedapgenge sag fulgt op har hun været i kontakt med kommune og har der været det lovbefalet antal møder ....

2 har de givet hende en begrundelse for at de mener hun er rask ( har de henvist til nogle undersøgelser eller hvad )

3 har hun selv noget på skrift ang at hun er fuld uarbejdsdygtig og der er fare for hendes arbejdsevne

og så skal i ellers se i en fart at få aktindsigten og få gjort sagsbehandler klar at din veninde ikke bare ligger sig ned og ruller rundt og gør som der bliver sagt af skræk for at miste sin ledighedydelse .. jeg kigger lige i dag efter et par sm afgørelser og ser om der ligger noget ala det her ...
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 11:42   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Fik sendt brev om agtindsigt i går..og har sagt til hende at hun ikke underskriver noget som helst uden at læse det godt og grundigt igennem.

Der har været opfølgnings samtaler....så vidt jeg kunne se på det hun havde med igår....fra 10 månede sidste år....

Og Ja....hun har det sort på hvidt det med hendes arbejdsevne.

De siger til hende at hun ska raskmelde sig og være på job i 13 uger ...så kan hun beholde sin ledighedsydelse efter de uger....

Og den tanke er nok til at få hende bragt helt ud i tovende......Og hun går til psykolog for egen regning....kommune sendte hende til en....men bruger ikke den konklusion han kom frem til....og vil ikk bevilge hende flere timer...så dem betaler hun selv
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 12:16   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvordan har de tænkt sig at hun skal tage på arbejdet i 13 uger når hun er blevet fyret ?

nej det lugter langt væk af en kommune der ikke har lavet deres arbejde og som sædvanligt prøver at fedte den af på borgerne under devisen går den så går den ....

Hvis ikke hendes ressoruceprofil er opdateret så har de ikke lavet hendes opfølgning som de skal ... og når der skal klages så skal sådan noget som psykolog udtalser selvfølgelig med
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 22:23   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Der står i hendes fyreseddel at hvis hun raskmelder sig inde 14 dage så kan hun blive ved at være ansat.

Det er den ikke....for et års tid siden spurte sagsbahandler om hun selv havde en kopi af RP...så den sendte hun til sagsbehandler.....siden har hun ikke hørt noget om RP.

Hun har fået besked om at de har modtaget mail/brev om agtindsigt og fik at vide at de tog hendes sag op igen...??

Ved ikke endnu hvad det betyder...Men vil komme med opfølgning på det videre forløb.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2009, 00:04   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
JØSSES hvor er det langt ude, der er forklaringen på hvorfor de vil have hende rask meldt og hvorfor de truer hende , hun skal med det samme skrive et brev til den der har informeret hende for det er garanteret noget hun er informeret om mundtligt og ikke på skrift ...

Hun skal henholde sig til samtalen og skrive at hun forventer at de skriver tilbage til hende med de ting de har oplyst hende om samt lovbelæg det er bund ulovligt det de er igang med og hun skal ikke finde sig i det så meget som et sekund så bliver det langt værre
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 11:15   #9
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja.....det mener jeg også at det er ...og har sagt til hende at hun under ingen omstændigheder skriver under på noget som helst....før der er andre der har set hvad det er de vil have underskrift på.

Hun har det ikke ret godt lige nu...så hun ligger på langs....men lige så snart hun får det bedrer...og kommet af med forkølelse ...får jeg hold i hende.....så kommer det brev afsted i en fart...så må vi se hvad de kommer med af udspil.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension