K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2014, 18:43   #71
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
De har ingen 'opbakning' ud over en linie i LÆ265, hvor egen læge skrev noget ala 'jeg vurdere at pt kan mere end hun tror, hvis pt er i rolige trygge omgivelser' - den udtalelse bygger de åbenbart alt op omkring uanset hvad der ligger fra de læger/psykologer der rent faktisk har haft del i min behandling

Jeg har vel næsten ikke udsigt til andet end at anke, og håbe på svar et 'tidligt svar' ergo under et år, og bare danse efter kommunens pibe. De mener at jeg 'bare' skal i en længerevarende pratik, hvor jeg er tryg, og så vil jeg kunne blive selvforsørgende (har jeg faktisk været før, og jeg endte med at måtte ned i tid). .Selv om de samtidigt skriver at det bliver svært at finde et arbejdsplads til mig, da jeg ikke passer ind i alle miljøer m.m
Det er jo lige før den rette arbejds plads kan gøre mig rask, who knew..
Og så må jeg splitte min familie op pga GF
Overvejer om der overhovedet kan komme noget ud af at 'klage' til borgmesteren

Sidst redigeret af Whattodo; 11-03-2014 kl. 18:46.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 12:34   #72
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Regn nu godt efter med alle parametre synlige inden du fravælger noget pga gf. Håber det alt andet lige kan styrke dig, at nogen virkelig tror på dig. Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 20:43   #73
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Stampe - hvis du tænker økonomiske parametre, så mister jeg al indtægt pånær måske 500kr til januar 2015 - hvor vi så ville blive tvunget til at bryde op uanset - lige nu er vi påvirket økonomisk, da jeg jo allerede er gået væsentlig ned - og uden udsigt til anden indtægt så må vi tage konsekvensen
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 21:40   #74
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Så har jeg fået dato for mødet - og samtidigt fået besked på at man ikke vil drøfte fleksjob den dag, men udelukkende min paragraf 17 ..
Føler lidt at de forsøger med mundkurv. Og er advaret om at de kan være hårde overfor mig - at jeg med den psyke jeg har, skal passe på mig selv

Jer der evt har søgt paragraf 17, som en form for 'så kig dog på min sag' - fortæl gerne om jeres oplevelse
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 21:56   #75
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når man søger efter paragraf 17, så har det den konsekvens at man møder rehabiliteringsteamet.

Men mødet har kun til formål at rehabiliteringsteamet skal tage stilling til om de støtter førtidspensionen eller ej. De tager ikke stilling til andet som fx. Fleks eller ressourceforløb.

Det er træls og irriterende når man gerne vil videre med ens sag, men sådan er reglerne nu engang.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 23:10   #76
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Den er jeg med på, men de må nu gerne åbne for snak om fleks eller ressource forløb - hvis de ellers ville .. Men min kommune er helt klart ude i at lukke munden på mig pt.

Det oplagt er jo netop at tage snakke 'hva' så nu', ved afslag på pension
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 13:33   #77
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hvis kommunen 'misbruger' en læge udtalelse til deres fordel - er der så nogen af jer der har erfaring med at kontakte lægen/få lægen til evt at skrive uddybelse til det, så det ikke længere kan misbruges?
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 14:33   #78
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Så har jeg fået dato for mødet - og samtidigt fået besked på at man ikke vil drøfte fleksjob den dag, men udelukkende min paragraf 17 ..
Føler lidt at de forsøger med mundkurv. Og er advaret om at de kan være hårde overfor mig - at jeg med den psyke jeg har, skal passe på mig selv

Jer der evt har søgt paragraf 17, som en form for 'så kig dog på min sag' - fortæl gerne om jeres oplevelse
Når vi søger §17 beder vi jo netop om et ja elleq nej til pension, og så skal de jo ikke vride sig udenom ved at begynde at tilbyde fleks eller andet.

Derfor er det at bremse sin fleks-sag hvis man giver udtryk for at man ikke kan klare fleks, og det siger man jo i grunden når man søger pension selv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Den er jeg med på, men de må nu gerne åbne for snak om fleks eller ressource forløb - hvis de ellers ville .. Men min kommune er helt klart ude i at lukke munden på mig pt.

Det oplagt er jo netop at tage snakke 'hva' så nu', ved afslag på pension
Det mener jeg du misforstår, når man søger §17 skal rehabiliteringsteamet udelukkende lave en indstilling til pensionsteamet.

Jeg havde ikke fået pension hvis rehabiliteringsteamet måtte begynde at diskutere alt muligt andet.

Reglerne er en beskyttelse af os som er berettiget selv kan søge når kommunen netop finder på at diskutere alt muligt andet når jobcenteret finder os berettiget til pension.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 14:47   #79
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Det er jo så ikke helt rigtigt - for hvis kommunen nægter en fleks, og du har bevis på nedsat arbejdsevne, hvad skal man så teoretisk gøre, hvis ikke man søger pension - det ordinære arbejdsmarkede er jo udelukket

Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Det mener jeg du misforstår, når man søger §17 skal rehabiliteringsteamet udelukkende lave en indstilling til pensionsteamet.

Jeg havde ikke fået pension hvis rehabiliteringsteamet måtte begynde at diskutere alt muligt andet.

Reglerne er en beskyttelse af os som er berettiget selv kan søge når kommunen netop finder på at diskutere alt muligt andet når jobcenteret finder os berettiget til pension.
Kommunen må gerne tage fleks og ressourceforløb op, som mulighed under paragraf 17 møde - det er undersøgt
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2014, 14:50   #80
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Det er jo så ikke helt rigtigt - for hvis kommunen nægter en fleks, og du har bevis på nedsat arbejdsevne, hvad skal man så teoretisk gøre, hvis ikke man søger pension - det ordinære arbejdsmarkede er jo udelukket
Man skal anke og absolut ikke spilde sin tid med at søge pension, hvis man ikke selv mener man er berettiget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Whattodo Se meddelelser
Kommunen må gerne tage fleks og ressourceforløb op, som mulighed under paragraf 17 møde - det er undersøgt
Som sagt ville det lukke for muligheden for pension for mange af os der reelt står til pension.

I lovgivningen står der at mødet udelukkende skal tage stilling til spørgsmålet om pension.
Det blev også læst op fra vejledningen til det formøde jeg var til i rehabiliteringsteamet, inden jeg fik lov at indgive min ansøgning efter §17
Det møde var netop me henblik på at fortælle om diverse konsekvenser ved at søge på den måde.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension