K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2016, 10:32   #1
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Afspadsering "Rullende vagtplaner" mm.

Hej
Jeg er ansat inden for kommunen i en aftenvagt hvor jeg er ansat på 26 timer om ugen -

Jeg får det der hedder aften/nat tillæg samt weekend søgnehelligdags tillæg grundet man arbejder på andre tider end fra 8 til 16.

Jeg har nu været ansat i dette job i 14 mdr. og har restferie tilbage som udgøre 10 dage, men dag jeg skal ud og rejse indformere jeg flex afdelingen hvor jeg skal søge om ledighedsydelses rest feriedage at jeg har holder fri i mere end de 10 dage grundet jeg rejser ud af landet.

I går modtog jeg så et brev fra flex kontoret at jeg ikke fik flexydelse i de resterende dage hvor jeg afholder afspadsering samt søgnhelligedage fri som jeg har tjent ind på at arbejde i julen - weekender og aften, hvor andre har fri, ud over de 10 dages ferie jeg har tilgode - da jeg IKKE må afspadsere :-O

Jeg har i dag kontaktet dem at hvis dette er sandt så kan jeg ikke forblive at være i mit arbejde da jeg altid har rullende afspadsering samt en del afspadsering i overskud grundet jeg arbejder på andre tider af døgnet som udgør at jeg indtjener afspadsering som normal ansatte i et dag arbejde uden aften/nat weekendarbejde ikke vil få -

Er der nogen der har kendskab til om det de har skrevet til mig passer?
For ellers ser jeg mange som er i et flexjob inden for mit fag har eller kan få problemer?
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 12:59   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tage fat i tillidsmand/fagforening og find ud af, hvad din overenskomst siger.
Står der noget i din ansættelseskontrakt?

Du skriver flexydelse men formentlig ledighedsydelse.

Se fx
https://www.3f.dk/fagforening/fleksj...ie-og-fleksjob
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 13:29   #3
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Tak for svar Stampe :-)

Jeg har fået snakket med Flexafdelingen og det ser ud til de har misforstået det, De var overbevist om at jeg holdt ferie ud over de dage jeg havde til gode i det der hedder ledighedsydeles med ferie udbetaling - Det vil sige de troede de skulle betale for de ekstra dage og at jeg ikke ville få løn udbetalt for de Søgnhelligedage samt afspadseringdage - men det eneste jeg ikke ville få løn fra min arbejdsgiver var de feriedage jeg havde til gode fra ledighedsydelsen - Så misforståelsen er rettet.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 13:43   #4
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej Oline

Må jeg spørge om følgende:

Hører du under den gamle eller nye fleksjobsordning?

Hvor mange timer af de 26 betaler din arbejdsgiver for? Eller med andre ord er din arbejdsevne 100% i de timer du arbejder?

Mvh Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 13:46   #5
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej Oline

Må jeg spørge om følgende:

Hører du under den gamle eller nye fleksjobsordning?

Hvor mange timer af de 26 betaler din arbejdsgiver for? Eller med andre ord er din arbejdsevne 100% i de timer du arbejder?

Mvh Mikey
Hej Jeg er under den nye ordning
Min arbejdsgiver betaler mig kun for de 26 timer og arbejder 100% når jeg er afsted

Vh Oline
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 14:02   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du bevilliget fleksjob efter 1/1 2013 på 26 timer om ugen?

Eller stammer din bevilling fra før 2013?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 14:04   #7
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Er du bevilliget fleksjob efter 1/1 2013 på 26 timer om ugen?

Eller stammer din bevilling fra før 2013?
Jeg er bevilget flexjob i 2011 - ansat efter den nye ordning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Er du bevilliget fleksjob efter 1/1 2013 på 26 timer om ugen?

Eller stammer din bevilling fra før 2013?
Men undre mig over hvad det har med en ansættelse at gøre efter den nye reform fra 2013 - når man bliver ansat i et nyt job efter 2013 så er det lige meget om du er blevet bevilget flexjobber før 2013 eller efter - reglerne er vel de samme "går jeg ud fra "
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 15:04   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Min nysgerrighed gik på de 26 timer. Efter den nye reform er jobcentrene begyndt at kigge meget på, om man kan være selvforsørgende med et deltidsjob eller om man skal bevilliges fleksjob. Så der bevilliges ikke så tit fleksjob på et timeantal så højt som dit.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 15:30   #9
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Min nysgerrighed gik på de 26 timer. Efter den nye reform er jobcentrene begyndt at kigge meget på, om man kan være selvforsørgende med et deltidsjob eller om man skal bevilliges fleksjob. Så der bevilliges ikke så tit fleksjob på et timeantal så højt som dit.
Okay Ja ved godt systemet med de mange nye reformer er sat hårdt - og mange gange forstår jeg ikke altid hvordan de udregner det men gør et forsøg på at lære det - Dog skal det jo siges at som Flexjobber opnår jeg jo aldrig min anciennitet - og bliver heller ikke lønnet for mine mange års erfaring inden for kurser mm.

Jeg får en grundløn som en nyuddannet inden for mit fag og det vil jeg forsætte med i resten af min ansættelsestid da kommunerne meget sjældent vil give mere i løn. Var jeg ansat i en anden stilling uden uddannelse som værende ufaglært ville man blive laver lønnet.

Som enlig kan man vist aldrig blive "selv forsørgende" med de nye reformer der er kommet grundet lønindtægten på små 13.839,- som tit kan være loftet for hvor meget man må tjene og derefter går de ind og trækker 55% fra ens flexløntilskud og derefter 30% og derefter hvis der er feriegodtgørelse mm....

jeg tjener ikke på dette job, jeg holder skindet på næsen men behøver dog ikke vende og dreje hver en øre men det gør mig ikke til millionær..
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 15:33   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skriver, du har været ansat i 14 måneder.

Måske 2 måneder i optjeningsåret 2014
og 12 måneder i optjeningsåret 2015.

2015 kan afholdes fra og med 01. maj 2016

2014 optjeningen skal afholdes inden 1. maj 2016, men måske du har "noget" fra tidligere job?

Afspadseringen skal du som nævnt nok have fat i tillidsmand/fagforening og overenskomst for at tjekke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension