K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2010, 15:51   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JAmen så har du vel 4 arbejdsdage, præcis som kommunen. Altså man regner ikke weekenden som en arbejdsdag.....

Sidder bare og tænker, om det er med vilje den ressourceprofil er lavet med gamle oplysninger.....du skriver lidt om, at det er en gammel klagesag.

Jeg sidder pt og nørkler med en lignende sag fra 2005 - ligeledes en klagesag, og der kan jeg altså kun få de papirer med, der indløb i 2005 (*******s til puslespil!).

Hvor om alting er, så har jeg nu skaffet ham jeg er bisidder for, to sager. Vi kører den gamle 2005 sag, samt en ny førtidspensionssag, som jeg opstartede i 2009 MED NYE oplysninger.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 16:21   #62
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
JAmen så har du vel 4 arbejdsdage, præcis som kommunen. Altså man regner ikke weekenden som en arbejdsdag.....

Sidder bare og tænker, om det er med vilje den ressourceprofil er lavet med gamle oplysninger.....du skriver lidt om, at det er en gammel klagesag.

Jeg sidder pt og nørkler med en lignende sag fra 2005 - ligeledes en klagesag, og der kan jeg altså kun få de papirer med, der indløb i 2005 (*******s til puslespil!).

Hvor om alting er, så har jeg nu skaffet ham jeg er bisidder for, to sager. Vi kører den gamle 2005 sag, samt en ny førtidspensionssag, som jeg opstartede i 2009 MED NYE oplysninger.
Jeg forstår godt hvad du mener, men hvis de kørte den oprindelige sag, så burde der jo ikke være noteret yderligere i den UDEN mit vidende og så burde jeg vel blive oplyst om at de nu behandler den... Og han skriver flere steder at jeg har søgt i sept. 2009... Det har jeg jo ikke

Der er noteret i sept. 2009 og her i jan. der har han skrevet vurderinger af situationen pt. UDEN at medtage de seneste lægefaglige oplysninger, på trods af at han er i besiddelse af dem?!?
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 22:27   #63
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis du først har haft det hele lørdag så kan de 4 dage da først tælles derfra, vil jeg mene.

Fik du afleveret det?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 09:48   #64
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hvis du først har haft det hele lørdag så kan de 4 dage da først tælles derfra, vil jeg mene.

Fik du afleveret det?
Jeg har lige lagt sidste hånd på, og det ryger afsted i dag
Jeg benytter jeres udregning med at jeg fik det fredag, 4 dage er så lør-søn-man-tirs... Ellers kunne de have skrevet eksakt dato på
Så efter afleveringen er det vel bare at vente på at stormen bryder ud
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2010, 11:04   #65
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blondie Se meddelelser
Ellers kunne de have skrevet eksakt dato på
Netop, det andet kan blive noget værre bøvl.
Men på den anden side, så betyder deres fremgangsmåde at du kan trække den helt til onsdag, hvis du har problemer med at nå det, uden at de kan gøre dig en ski', for det vil være et spørgsmål om fortolkning.

Held og lykke med det videre forløb, og vend endelig tilbage med nye oplysninger.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 12:31   #66
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Sidste nyt

Hej igen

Så kom der nyt fra kommunen, jeg skal nu til rådighedssamtale hvor vi skal tale om hvorvidt jeg står til rådighed for arbejdsmarkedet ???

Der er intet omkring ressourceprofilens indsendelse, så de må have accepteret indsendelsen i tirsdags.

Kender i til sådan en rådighedsamtale og hvad det nu går ud på???
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 14:03   #67
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det er da vist en standardskrivelse de har sendt dig.

En rådighedssamtale går ud på at sagsbehandleren skal vurdere om du står til rådighed for arb.markedet, og så vidt jeg husker er du da igang med at søge pension, ik'.

Jeg har selv oplevet noget lignende nogle gange, jeg synes du skal sende sagsbeh. en mail om at du har modtaget denne mødeindkaldelse og at du undrer dig over dagsordenen, og medmindre det er den faktiske dagsorden der fremgår af mødeindkaldelsen vil du gerne have den korrekte dagsorden oplyst, da du gerne vil have mulighed for at forberede dig til mødet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 13:30   #68
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det er da vist en standardskrivelse de har sendt dig.

En rådighedssamtale går ud på at sagsbehandleren skal vurdere om du står til rådighed for arb.markedet, og så vidt jeg husker er du da igang med at søge pension, ik'.

.
Jo, jeg har jo lige indsendt partshøringen som de selv har sendt, så jeg kan vel godt antage at de allerede ér klar over at jeg ikke er til rådighed
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 22:08   #69
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Blondie Se meddelelser
Jo, jeg har jo lige indsendt partshøringen som de selv har sendt, så jeg kan vel godt antage at de allerede ér klar over at jeg ikke er til rådighed
Selvfølgelig gør de da det.

Og derfor synes jeg du skal gøre som jeg anbefalede i mit forrige indlæg, de har godt af at se at du ikke er til at køre om hjørner med og har styr på dine ting.

Og det er din eneste mulighed for at få oplyst hvad mødet reelt skal handle om så du kan forberede dig på det, evt. med hjælp herinde fra.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2010, 13:30   #70
Blondie
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2009
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 24
Styrke: 15
Blondie er ny på vejen
Jeg var i dag til det indkaldte møde omkring rådighed for arbejdsmarkedet.

Sagsbehandler og chefen for jobcenteret var begge til stede.

Vi updatede min heldbredsmæssige situation. De foreslog kontakt til hjælpemiddel afd. og hjalp mig med informationerne til at søge om hjælpemidler hjemme.

De anerkender stadig ikke pensionssagen fra 2004, men sagde at hvis der søges nu, bliver det på det foreliggende og vil ikke indhente ny heldbredsattest osv.

Til gengæld hørte jeg for første gang ordet afklaring i forbindelse med enten: skånejob, flexjob eller førtidspension

Jeg skal nu have en snak med min læge, og vi skal finde ud af om det er en mulighed.
De vil sende mig ud på noget som hedder "Espelunden" til en afklaring.

Kun hvis jeg takker ja til dette efter samråd med lægen, vil de indhente oplysninger om min nuværende situation hos min læge ellers behandler de pensionssagen på det foreliggende...

Ressourceprofilen blev overhovedet ikke nævnt og de spurgte til om der var nyt lægeligt materiale, på trods af at det er fremsendt hele 2 gange...

Hvad siger i til tingene???
__________________
Se også min blog her på K10
http://www.k10.dk/blog.php?u=3140
Blondie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advokat Wibsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-10-2011 14:04
Advokat! raunde Alt det andet 1 23-02-2010 15:14
Advokat ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 13 23-09-2008 19:19
Advokat Hejdien Politik og Samfund 0 18-05-2008 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension