K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2015, 17:19   #31
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Frk Madsen tak for dit svar jeg ikke hørt noget om skema til praktiksted men jeg kan jo prøve at spørge om de skal udfylde noget.



De eksempler jeg gav på behandler,hvad ville i gøre,kan man tillade sig at sige at man ikke gider og høre på det,eller bliver det hele meget værre mon?

Kan mærke det går mig på og kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal ,er ved at opgive,men det er jo nu jeg skal kæmpe for min fremtid
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 17:44   #32
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du mener det der med roning, købe hund etc?

Jeg forstår ikke helt hvorfor din behandler synes du skal have sådanne mål? Er det et punkt på rehab. skemaet hun vil have dig til at skrive at det er dine mål?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 17:59   #33
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
byder lige ind med en enkelt ting, har ikke fulgt tråd fra start , men.....

jeg ville bede min sagsb. skriftligt redegører for hvorfor og hvordan denne mener at det at gå til kajakroning og købe en hund , vil kunne udvikle din arbejdsevne, for det er jo det som det handler om, hvis det kan lade sig gøre

vh og god aften fra sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 18:10   #34
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Akvamarin Ja de underlige ting.
Nej jeg forstår det heller ikke-noget med interesser er godt,men jeg vil hellere arbejde det jeg kan,men er bange for hvis jeg siger fra kommer det på skrift i min journal som mål og kommunen så skal støtte op for at hjælpe -hvis du forstår -jeg vil bare have fred.

Eller de tolker det som usamarbejdsvillig,tænker bare om man må sige stop for ellers stopper det jo aldrig,jeg går og bliver nervøs for hvad bliver det næste,håndbold,pileflet,falskærmsudspring?

Altså spiser jo medicin og lever sundt, derfor syntes jeg det er vanvittigt med alle de forslag-det føles som om der bliver famlet i blinde fordi jeg ikke kommer op i timetalog igen jeg bliver jo aldrig færdig hvis alle mulige tåbelige ting skal afprøves

Har lyst til at bede lægen holde kæft rent ud sagt og det kommer man jo heller ikke nogen vegne med

Sortepigen
det er ikke sagsbehandler men en læge i behandlingstilbud derfor jeg er så bange da kommunen jo skal lytte til denne

Og igen hvis jeg havde energi til dette ville jeg jo gå op i timer istedet
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 18:51   #35
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Prøv at finde det sidste overskud og få afklaret hva f** de mener, er der for at få en hobby eller en erhvervsevne? For kommer hver enkelt sb/ jk med hver 5 ideer er der pludselig 30 "man kan prøve det her" sat i spil, det kan du da ikke leve med for det vil kræve et enormt overskud at forsøge at finde/ afprøve bare 1/10 af ideer.

Min søster blev under fklaring udspurgt til, om hun kunne bruge sin interesse for hunde som et arbejde, men ingen kan leve , at at man interessere sig for at gå tur med hunde.
Det er nok mere motion end arbejde.

Roning er det på teamdanmark sponsor eller er det vel også på motionsniveau.

Spørg dem, der er vel mindst 3500 hobbies, og 100 sportsgrene! Men måske vil de bare puffe dig ind i noget som kan gøre dig glad, men det skal i så fald vente til du selv synes , at det er nu, ellers er det mere en stopklods.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 19:14   #36
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror du skal sige det som det er og holde fast i at dit mål er at blive selvforsørgende i et fleksjob og du ikke er interesseret i at få nye Hobbies.

Vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 21:20   #37
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Østerbro præcis det jeg også tænker det giver jo uanede muligheder og med noget der ikke er relevant -tror det menes hvis jeg har hobby giver det mere overskud til arbejde-jeg har det lige omvendt dog

Akvamarin det er også hvad jeg har lyst til er dog bange for at sige læge imod og hvad konsekvenserne vil blive
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2015, 21:32   #38
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det kan være positivt at sige det som det er. Det viser du er bevidst om din situation og målrettet i forhold hvad der skal til for at klare dig selv. At du samler din energi istedet for at sprede den.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2015, 19:45   #39
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
Hej Akvamarin tak for dit svar er dog ikke kommet videre lige med det er kørt surt i det
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2015, 10:05   #40
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Er selv igang med at udfylde skemaet til rehabiliteringsteams har udfyldt det med min bostøtte.
Jeg har i sidste uge været til møde med min sagbehandler i fleksjob afdelingen da jeg fik tilkendt fleks for lidt over 4 år siden, min sagsbehandler sig at hvis jeg får mere livskvalitet så vil min arbejdsevne øges så jeg vil kunne klare et mikro fleksjob, så jeg skal fortsætte med at være fodbold træner mener hun for så får jeg også overskud og energi til et job????
Men det kan jeg ikke få til at hænge sammen da jeg aldrig har kunnet klare at have job/uddannelse samt deltage i fritidsaktiviteter.

Min sagsbehandler siger også nu at jeg muligvis ikke er færdigbehandlet da jeg er gen henvist af min læge til min psykiater da jeg skal have ændret på min medicin mod G.U.A så bliver jeg jo aldrig færdig behandlet hvis jeg ikke må gå hos min psykiater
jeg har valgt at skrive en uddybende seddel til mit skema hvor jeg uddyber hvad jeg har af problemer dagligt,nu og før, hvad jeg kunne tænke mig hvis jeg kunne. Men ved ikke om jeg må skrive at jeg ville få et perfekt og godt liv hvis jeg får pension så jeg ikke konstant har press fra at skal kaldes ind til samtaler og hvornår finder de så noget igen jeg skal osv. må jeg skrive dette at jeg ønsker pension???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension