K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2012, 17:14   #1
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Unhappy lovhjemmel til at lyve??

Som de fleste jo nok har erfaret på forskellig vis så afgører kommuner jo tit en en pensionssag i direkte modstrid med de dokumenterede fakta feks.at der er medicinsk behandlingsmuligheder selv om det udelukkende er dokumenteret at det er der ikke! det betyder jo at kommunen lyver i deres afgørelse.
så medmindre der er nogen der har hørt om en lov der giver kommunen lov til at lyve og dermed udøve magtmisbrug så er danmark blevet til en bananrepublik hvor der hersker lovløshed i det offentlige og hvor demokratiet og menneskerettigheder er en illusion,MEN det har dog en lille fordel og det er at når de syge bliver trampet sådan på af det offentlige så bliver de endnu mere syge og derfor ender det med at de bliver endnu mere berettiget til FTP.end de var i forvejen
men det kommer kommunen sikkert uden om ved bare at lyve lidt mere
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 17:32   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis kommunen bevidst har fiflet med afgørelsen, så vinder man anken.

Jeg har gudskelov aldrig hørt om, eller oplevet, at kommunen bevidst har snydt med lægeudtalelser, men jeg har til gengæld oplevet rigtig mange gange, at borgeren læser sine speciallægeerklæringer på én måde, og kommunen på en helt anden måde - og ofte har kommunen haft ret i deres ''oversættelse'' fordi speciallægen ikke har været klar nok i spyttet.

Man kan sige MEGET om sagsbehandlere og/eller lægekonsulenter, men min erfaring er, at man kan sige endnu mere om speciallæger der ikke kan skrive ordenlige erklæringer, og som væver rundt i udtalelserne der dermed kan give lægekonsulenten frit spil.

Jeg har aldrig (og jeg har set MANGE sager!) oplevet at en velformuleret speciallæges erklæringer er blevet ignoreret. Hverken af sagsbehandler eller af lægekonsulenten.

Omvendt har jeg set massere af skod lægeerklæringer der lagde hele ansvaret over på sagsbehandler og lægekonsulent. Der straks dømte borgeren på et uheldigt grundlag.

Sidst redigeret af Ninja; 20-07-2012 kl. 17:35.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 18:32   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har selv kæmpet i over 3 år med kommunen og deres lægekonsulenter
men har aldrig oplevet de lyver eller på anden måde har set skævt til en
helller ikke fra en sagsbehandler

er helt enig med helenekr, problemet er nemlig de ikke er 100 procent klar nok i spyttet
der er som regel altid lige et lille hul og dem finder kommunen med det samme
samt når man har flere ting så er det ikke nok at en eller to af dem er dømt varig
nej alt skal være dømt varigt eller i hvertfald uden behandlingsmulighed

men nej kender ikke noget direkte løgn, for det ved de godt bliver set i en anke.

har set en del skriver om løgn og latin fra kommunen, men så må man klage og anke
men man skal have beviserne i orden

at hele systemet er inhabilt kan vi hurtig blive enig om
der er jo ikke andre steder hvor en som sidder med pengene også skal afgøre en sag
det er direkte med til at trække sagerne ud, fordi man stort set aldrig kan få noget betalt med tilbagevirkende kraft
ergo kan kommunen jo grine hele vejen til banken alt drejer sig om økonomi og en meget lille del at hjælpe en sygemeldt
kun en kommune og deres jobcenter har den mulighed, at snyde folk økonomisk

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-07-2012 kl. 18:42.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 22:09   #4
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
!!!!!!!!!!!what!!!!!!!!????

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis kommunen bevidst har fiflet med afgørelsen, så vinder man anken.

Jeg har gudskelov aldrig hørt om, eller oplevet, at kommunen bevidst har snydt med lægeudtalelser, men jeg har til gengæld oplevet rigtig mange gange, at borgeren læser sine speciallægeerklæringer på én måde, og kommunen på en helt anden måde - og ofte har kommunen haft ret i deres ''oversættelse'' fordi speciallægen ikke har været klar nok i spyttet.

Man kan sige MEGET om sagsbehandlere og/eller lægekonsulenter, men min erfaring er, at man kan sige endnu mere om speciallæger der ikke kan skrive ordenlige erklæringer, og som væver rundt i udtalelserne der dermed kan give lægekonsulenten frit spil.

Jeg har aldrig (og jeg har set MANGE sager!) oplevet at en velformuleret speciallæges erklæringer er blevet ignoreret. Hverken af sagsbehandler eller af lægekonsulenten.

Omvendt har jeg set massere af skod lægeerklæringer der lagde hele ansvaret over på sagsbehandler og lægekonsulent. Der straks dømte borgeren på et uheldigt grundlag.
"Jeg har gudskelov aldrig hørt om, eller oplevet, at kommunen bevidst har snydt med lægeudtalelser"

så har du måske heller ikke hørt at jorden er rund og ikke flad???

til MTVRV1 "har set en del skriver om løgn og latin fra kommunen, men så må man klage og anke
men man skal have beviserne i orden"
er du slet ikke klar over at det er HELE systemet dvs.kommunen+BAN+ankestyrelsen+ombudsmanden
der er fulde af løgn i visse sager det betyder at man ikke får en skid ud af at klage ,der er tale om gennemsyret korruption i det offentlige , det er der masser af dokumentation der beviser og jeg kan garantere dig for at vores politikkere ved ALT om hvad der foregår!

Sidst redigeret af einstein; 20-07-2012 kl. 22:22.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 23:19   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har kommunerne ekspederet omkring en kvart million førtidspensioner, så noget ser da ud til at virke....Einstein.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 23:36   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
udfra egen erfaring og her fra siden i nogle år
så er det alså meget sjældent man hører om direkte løgn

Ja de trækker sager i flere år, men at lyve er alså ikke noget jeg kender til
har da set nogen skriver kommunen lyver og skriver løgne
men synes nu ikke sagerne har fået medhold, når der bliver anket
og ja så kan man sige det er gennemsyret korruption
men en del får alså medhold og det er ikke enkelt personer som får noget ud af og lyve i en sag.


men ja nogen får da FP og fleksjob

nu du har skrevet mange indlæg om lægekonsulenterne og de lyver
men hvor er dine beviser i en kørende sag og hvor er dine beviser som holder 100 procent
så man virkelig kan se systemet er gennemsyret af korruption i det offentlige rum

jeg har endnu til gode og se det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2012, 23:40   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med mtvrv1 - post dine beviser på løgn og direkte bedrag herinde, så kigger vi på det....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 00:23   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja jeg har nu set flere sager hvor lægekonsulenten direkte har ændret de diagnoser der findes...

Jeg har også set flere sager hvor lægekonsulenten har forsøgt at behandle borgeren med medicin...

Så helt så fint som i siger det går...gør det ikke...

Med hensyn til ankestyrelsen, BAN osv.....tja det hele er jo offentligt...og kommer fra samme suppe...

Der er IKKE noget uvildigt i deres afgørelser...

EDIT

Ret skal være ret...for jeg har også set en del som helenekr skriver....hvor borgeren læser tingene andreledes end lægekonsulenten...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 00:41   #9
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...sterisk+frihed
har et godt eksempel på social lægens kreative frihed fra min egen sag af...
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2012, 01:48   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen grunden er, uanset hvor meget man end vender og drejer den, et udfald af sjuskede læge/speciallægeerklæringer, der netop gør det muligt for sagsbehandler og/eller lægekonsulenter at fordreje sygdomsbilledet.......

Jeg har set det et utal af gange efterhånden. Desværre.

Kniv skarpe lægeerklæringer sætter øjeblikkeligt punktum, og de fjolser der alligevel forsøger at mistolke disse lægeerklæringer, får sagen sendt retur efter anken, med medhold til borgeren.

Jeg har et falkeblik hvad angår læge og/eller speciallægeerklæringer, og jeg kan se lige med det samme, om det er en lægeerklæring der er stærk, beskrivende og skarp og som sætter sagsbehandler og lægekonsulent skak mat, eller om den er tvetydig, vævende og upræcis, og efterlader magten og de sidste ord til kommunen.

Selv har jeg kun EN speciallægeerklæring netop fordi jeg selv gik den igennem INDEN min psykiater sendte den til sagsbehandleren, så jeg vidste den var vandtæt og IKKE kunne misforstås.

Sidst redigeret af Ninja; 21-07-2012 kl. 01:55.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en sagsbehandler lyve? Gazellen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 12-02-2012 22:10
må en sagsbehandler lyve om din sag skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 7 11-01-2012 00:33
Spørgsmål til de tunge §-Piger/§-Drenge: Arbejdsprøvning/lovhjemmel? Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 21-01-2011 07:58
Dømt for at lyve sig syg zuza Politik og Samfund 35 10-03-2008 12:36
Jeg føler af Kommunen presser mig til at lyve. andi1975 Dit og Dat 2 28-03-2007 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension