K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2012, 16:34   #1
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
må en sagsbehandler lyve om din sag

står med en sagsbehandler som omgåes en del regler og aftaler , lyver min bisider lige op i hovdet på en maile. forstår ikke hendes breve altid bliver væk i posten , eller bliver sendt for sent ,fin jeg selv finder på at ringe til cbr i randers for at vide hvornår jeg skulle i afklaring men måtte jo spilde dum igen da de ikke hade noget på mit cpr selv om det liger 200meter fra min sagsbehandler nogen der kender til sager fra randers med samme fremgangsmåde , ps du er min redning igen i dag kan ikke takke dig nok

Sidst redigeret af skivehansen; 10-01-2012 kl. 16:56.
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:21   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
:d :d :d :d
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:38   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad er det du konkret vil have hjælp til?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 17:42   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
MTVRV1: Tror (jeg ved) det bare er en generel oplysning om hvad der er sket idag
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 19:11   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Åre lad nu være med at brokke dig, altså hvis alle SB´ere skulle SPILDE deres tid på at køre alle deres sager som de burde kunne de jo ikke lave andet end at have sager til at ligge som de aldrig får set på.

Nej det er IKKE rimeligt, men desværre er SB´erene tit proppet med så mange sager at det er fysisk umuligt at nå det de BØR nå, og så forfalder nogen altså til bla at lyve og true, lige som nogle direkte får besked på at gøre tingene på en uheldig måde af deres overordnede, i stedet for at sige fra (de er jo også bange for at miste deres job, sær de havner på den anden side af bordet de ved jo udemærket hvordan tingene fungere og det har de sjovt nok ikke lyst til selv at blive udsat for)

Økonomien er presset hele vejen fra aller aller øverste top, og det hjælper ikke at kommunerne blev presset mens der faktisk var råd til at få fundet mere effektive måder at løse problemerne på, så nu hvor det står skidt til, bliver de bare endnu mere pressede.

Nej det er IKKE nogen undskyldning, men en forklaring på hvorfor alt alt for mange oplever SB´ere vælger at håndtere tingene uheldigt.

Fx i min kommune, de NÆGTER (og jeg mener virkelig nægter) at tildele min søn en SB´er, det er noget ALLE har ret til, meeen de vil helst slippe uden om for det kommer til at koste penge, så er det altså nemmere at nægte så længe man kan slippe af sted med det, og når borgeren så endelig er kommet ind i det system, banker man konstant hovedet ind i nej nej og nej til ALT der koster så meget som 5 øre, man gør alle mulige og umulige (lovlige som ulovlige) krumspring i et forsøg på at slippe, der gælder det virkelig om at holde tungen lige i munden som borger, men der har man jo så heldigvis VISO *ss* og i vortes tilfælde en nabokommune, i det ungen går i skole der, nok skal de også spare, men de er knap så *host* men de har så også haft en af de mere uheldige sager i medierne, så de er mere påpasselige for at det ikke skal ske igen, ud over at de jo bare sender regningen over til bopælskommunen, og derfor ikke har nogen interesse i at spare, men har mere interesse i at gøre det der bør gøres, det koster dem jo ikke noget, de sender jo bare regningen til rette ejermand.

At gøre det på den måde vil være fornuftigt for alle typer af de her grupper (altså også os syge) men det vil blive DYRT for samfundet for det reelle beløb for hvad det BURDE koste vil jo dukke op på den måde, så det vil politikerene helt sikkert (heller) ikke være med til, ud over at kommunerne vil råbe g skrige hvis der kom snak om at forsøge at indføre noget i den stil, for så mister de jo en masse muligheder for at spare.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 19:29   #6
skivehansen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2010
Lokation: 8920
Alder: 45
Indlæg: 69
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
skivehansen er ny på vejen
hejsa nu er jeg jo så glad for vi har en del på skrift fra hende , glæder mig til at se hvad vi får ud af de pæne breve , mon ikke der er nogen § der skal overholdes .
skivehansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:30   #7
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
halløj, må da indrømme at jeg forstår da til en vis grænse skivehansen, ikke at sagsbehandlerne SKAL ordne alle sager direkte efter lovens foreskrifter,

MEN at blive løjet direkte op i dit ansigt, eller at sagsbehandlere gentagende gange kommer uforberedte, og regner med at alle andre laver deres arbejde, kan da ikke have sin ret?

vi tager bisidder med for at få hjælp og for at forstå hvad det er de siger osv.
har selv siddet med hele 2 bisidder til et møde hvor sagsbehandler direkte nægtede at give os en skriftlig afgørelse til trods for at dette er vores ret? jamen hvor er vi så?
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 00:33   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det skive hentyder til når han siger "pæne breve" er de skriv fra mig til både sagsbehandleren og lederen i afdelingen...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lovhjemmel til at lyve?? einstein Politik og Samfund 21 01-08-2012 12:12
Må en sagsbehandler lyve? Gazellen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 12-02-2012 22:10
Ny sagsbehandler... Buffy Alt det andet 8 25-06-2008 23:02
Dømt for at lyve sig syg zuza Politik og Samfund 35 10-03-2008 12:36
Jeg føler af Kommunen presser mig til at lyve. andi1975 Dit og Dat 2 28-03-2007 12:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension