K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 15:56   #1
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Endnu et standard-afslag på §18

Hej Alle

Jeg er ny her men kan se at min sag har et stort antal kloner herinde. Det er derfor ret tydeligt at denne type afslag ikke har noget med personens tilstand at gøre, men mere er en standard sorteringsmetode.

Min sag kort : § 18 ansøgning. Sagsbehandler i Jobcenter, jurist, jobkonsulent, lederen af Jobcenteret og senere sagbehandler i Social Service er enige om manglende arbejdsevne. Afslag alligevel. Skal igang med at anke.

Jeg overvejer nu min strategi, og jeg er sikker på, at jeg får stor glæde af dette forum. Håber ligeledes at jeg kan være med til at hjælpe andre.

I første omgang vil jeg bede om jer om forslag til advokater med speciale i denne type sager. Ja jeg ved det koster og jeg ved da heller ikke om det bliver den vej jeg vil gå. Jeg synes dog at der er en tendens til at Kommunen kan blive mere medgørlig, hvis man har nogen i ryggen. Medierne er selvfølgelig også en mulighed der synes at virke ;-)
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:30   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Velkommen til

Inden du begynder at smide en bunke penge efter advokater og lign. så kan du i første omgang klage over afgørelsen, så skal kommunen kigge på din sag igen, fastholder de afslaget så sender de din sag til beskæftigelse ankenævnet (BAN) der får du mulighed for at bede om aktindsigt, så du ved selvsyn kan se at kommunen har sendt ALLE relevante papirer med, har de ikke det kan du selv indsende dem.

Du får under alle omstændigheder svar NÅR kommunen har set på din sag igen, og besked om den vidersendes til BAN, gør den det får du brev fra dem om de har modtaget din sag, med et sagsnummer, så søger du bare indsigt, tjekker at alt er der, og så går sagen sin gang. Det kan tage ret lang tid, men det vil det også gøre hvis du hyrer en advokat, de kan ikke fremskynde sagen for dig, så mit råd er lad sagen gå sin gang, klag og afvent svar.
Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:32   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad der er deres begrundelse for afslaget?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:46   #4
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Tak Helle. Du har selvfølgelig ret og jeg venter. Men ventetiden kan jo bruges på at blive forberedt på et eventuelt behov for advokat-bistand. Både på at finde de gode af slagsen og forberede sig på hvad det koster.

MTVRV1 : Indtil videre telefonisk afslag som hed noget med, at man vurderede ikke, at min arbejdsevne var "helt" væk. Jeg udbad mig selvfølgelig en mere udførlig argumentation, når jeg får afslag på skrift.
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:32   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Advokat......

Kære Kresten

kan man godt bruge, men.....

Du har jo fundet K10 som kan svare dig på nøjagtig de samme spørgsmål, som en advokat kan.

Bliv her på DIN tråd fremover.

Når du anker så husk at det skal være inden 4 uger = 28 dage og her gemmer du altid dine konvolutter med poststempel som dokumentation for hvornår du har modtaget en given AFGØRELSE.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:39   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
mener at have hørt fra andre, at det er meget normalt at få¨afslag 1. gang, anker man så sagen ja så er der en større chance for at vinde.

Kommunen satser nemlig på dem der ikke anker, for så har de jo sparet lidt kr. Så nok lidt et standard svar du har fået.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:42   #7
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Tak Peter .. Du kan tro jeg bliver her ;-)

Er der faste tidfrister som kommunen skal overholde i forbindelse med min anke, deres svar på anken og BAN m.m. ?? Økonomisk set er det jo også interessant, hvor længe de kan trække sagen ud.
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:45   #8
kresten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
kresten er ny på vejen
Hej supersus.. håber du har ret.. det komiske er at kommunen faktisk IKKE skal af med penge til mig overhovedet. Jeg har to pensionsordninger som kommer til udbetaling.
kresten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:51   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja.....

Kære Kresten

Hvis og når du modtager en skriftlig afgørelse på pension, som går dig imod.....

så anker du afgørelse, sender den tilbage til kommunen.

Her har kommunen en lovbunden frist på 4 uger til at genvurderer sagen. Inden de 4 ugers afslutning, hvis kommunen fastholder deres afslag ( og det gør de jo nok...... mon ikke) så SKAL de sende den til bedømmelse i BAN. Beskæftigelsesankenævnet.

Her findes så ingen lovbunden sagsbehandlingsfrist. Her må du så bare vente.
Her findes ingen klagemulighed over lang sagsbehandlingstid.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 18:02   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kresten Se meddelelser
Hej Alle

Jeg er ny her men kan se at min sag har et stort antal kloner herinde. Det er derfor ret tydeligt at denne type afslag ikke har noget med personens tilstand at gøre, men mere er en standard sorteringsmetode.

Min sag kort : § 18 ansøgning. Sagsbehandler i Jobcenter, jurist, jobkonsulent, lederen af Jobcenteret og senere sagbehandler i Social Service er enige om manglende arbejdsevne. Afslag alligevel. Skal igang med at anke.

Jeg overvejer nu min strategi, og jeg er sikker på, at jeg får stor glæde af dette forum. Håber ligeledes at jeg kan være med til at hjælpe andre.

I første omgang vil jeg bede om jer om forslag til advokater med speciale i denne type sager. Ja jeg ved det koster og jeg ved da heller ikke om det bliver den vej jeg vil gå. Jeg synes dog at der er en tendens til at Kommunen kan blive mere medgørlig, hvis man har nogen i ryggen. Medierne er selvfølgelig også en mulighed der synes at virke ;-)
Som Helle så rigtigt siger her i tråden, så er det endnu ikke tiden at inddrage en advokat, privat socialrådgiver eller lign.

Der kan godt gå en del tid inden du hører noget fra BAN (hvor den jo nok desværre ender).

Men i mellem tiden kan du ridse din sag op herinde, så kan vi hjælpe med at se om der er noget du bør slå ned på i din klage.
Husk dog som også nævnes her i tråden, at der MAKSIMALT må gå 28 dage inden du har klaget. Og det tæller fra den dag du har modtaget brevet i din postkasse...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
Endnu et afslag. HJÆLP missjane Alt det andet 23 19-11-2011 19:37
Endnu engang afslag på ansøgt merudgiftsydelse Indiansummer Alt det andet 28 14-07-2011 13:20
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
Endnu en gang svigter systemet Benny G. ved afslag i Strausbourg og fra Ombudsmand @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 8 08-10-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension