K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 14:41   #1
Djbombar41
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
Djbombar41 er ny på vejen
førtidspension tandlæge hjælp

hej jeg har været til tandlæge og har fået et overslag og der skal laves for en del penge men jeg er på førtidspension
og kommune kan ikke hjælpe mig jeg er i den nye førtidspension
efter 2003 så vil spøre hvad jeg kan gøre og hvor jeg kan få hjælp jeg få noget medicin som gør til at mine tænder bliver dårlig hjælp mig

fra en der gerne vil have lavet sine tænder
Djbombar41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 14:53   #2
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Du skal finde ud af hvem der er din sagsbehandler på kommunen (du har sådan en selv om du er på førtidspension ) så skal du bede vedkommen om at sende dig et ansøgningsskema til en § 82

I lov om aktiv socialpolitik står der


Sygebehandling m.v.

Citat:
§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
Hvis du får at vide at der ikke findes et ansøgningsskema høre du dem om hvem der skal have en sådan ansøgning og så sætter du dig ned og skriver den selv, du vil højst tænkeligt få at vide at du skal glemme det, for der er ikke mulighed for at hjælpe dig du skulle have lagt penge til side selv og bla bla bla...

Men sig til dem at du ikke er interesseret i at høre om noget i telefonen du sender en ansøgning sammen med overslag og et evt afslag bedes sendes til dig sammen med en ankevejledning og så anker du naturligvis hvis det skulle blive afslag .. held og lykke :-)
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 15:34   #3
Djbombar41
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
Djbombar41 er ny på vejen
hej det har jeg gjort og de siger at jeg selv kan betale for det
Djbombar41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 15:48   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen har du også sendt et budget op til sagsbehandleren? Altså meddelt alle dine faste udgifter??

- du skal have afslaget på SKRIFT og der SKAL stå i afslaget hvorfor de mener du selv kan betale - de skal endvidere også velægge beregningerne, så det fremgår helt tydeligt hvad dit rådighedsbeløb er, samt hvad de mener din egenbetaling kan være. Og hvilke takster de beregner efter.

Hvor meget lyder overslaget på (hvis jeg må spørge)?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 16:56   #5
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey du skriver at du får medicin der gør dine tænder dårlige?
Det findes der en del medicin der gør.
Prøv at tale med den læge der udskriver den medicin til dig.

Og så skal vi lige have et par §ryttere på banen. Når det er medicinen der ødelægger tænderne - så må det være nogle andre § der skal søges efter? (feks §100 merudgifter til ekstra tandlægebesøg?)

kom og hjælp med et bud her
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 17:07   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Maja44: Der kan ikke søges tandlægehjælp efter § 100....

Djdombar41:
Det er som de andre siger, det har noget med dit budget at gøre. Hvis de mener, du har penge nok, så er der ikke noget at gøre. Men du kan jo altid klage over afgørelsen, hvis du vil det (§ 82 - enkeltydelse) Og ja god idé med at skaffe afslaget på skrift... (som Helenekr er inde på) - du har ret til at få den skriftligt.

Jeg kom lige i tanke om den her tråd, hvor der er kommet noget om loft over en tandlægeregning, hvis man har en sjælden sygdom, som kan gå ud over tænderne. Hvis du har en af dem, er der måske her en mulighed ... kig ind her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...oft+tandl%E6ge

Du kan også prøve at snakke med tandlægen om at betale regningen over nogle måneder, hvis det kan lade sig gøre. (hvis du slet ikke kan få hjælp hos kommunen eller har en af de sjældne sygdomme)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 18:36   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis tandlægen kan bekræfte og ellers har orienteret sig om skadernes omfang, så skriver tandlægen selv div §§'er i sit overslag med hentydning til yderligere hjælp af dækning, såfremt tandlægen kan dokumentere at skaderne udelukkende skyldes medicin....

Jeg har selv i mange år taget forskelligt psykofarmaka som har resulteret i mundtørhed, og der af tænder der har været særlig disponible for skader. Men min tandlæge kunne ikke dokumentere at det KUN skyldes medicin, og hun sagde med det samme, at kommunen ALDRIG ville godtage den, så det kom kun med i selve fremstillingen som værende mulige bivirkninger....

De fleste indlægssedeler på div medicin, skriver også hvis mundtørhed er en bivirkning, og så er det altså op til én selv at gå på apoteket og få noget der holder munden fugtig. De er blevet ret strikse på området - sikkert fordi det vurderes at 250.000 danskere tager forskellig former for medicin (specielt lykkepiller) der giver mundtørhed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:52   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Djbombar41 Se meddelelser
hej det har jeg gjort og de siger at jeg selv kan betale for det
Hvis du har fået et skriftligt afslag vil jeg anbefale dig at anke det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:23   #9
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hey nej det kan godt være det ikke er §100 (jeg elsker bare den § !), men jeg mener at der ligger en principafgørelse på netop dette. Altså at medicinen er skyld i de øgede udgifter til tandlæge, der så skal dækkes i flg lovgivningen.

????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 19:46   #10
Djbombar41
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2009
Indlæg: 18
Styrke: 16
Djbombar41 er ny på vejen
hej har gjort alt men der er ikke noget at gøre er der nogen her som kan hjælpe mig vil så gerne have lavet mine tænder
Djbombar41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til tandlæge? JannieLytzen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 03-05-2013 00:57
Hjælp tandlæge Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 03-02-2013 05:46
hjælp til tandlæge som ftp lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-07-2012 18:17
Hjælp til tandlæge når man er på FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 26-06-2010 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension