K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2012, 16:01   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Altså når man snakker om fleksere....så er det altså ikke fair at sige at de kan ryge på kontanthjælp....for det kan de ikke...

Og dog....for alle kan jo ryge ud af systemet...hvis man ikke gør de ting man skal...

Men det har man kunnet alle dage....og det er uanset hvilken ydelse du er på...

Jeg prøver lige engang mere....

Hvis man er visiteret til fleksjob....og nu må jeg hellere indskyde....at man gør de ting som man skal eller reglerne kræver....ja så vil man uanset hvad....modtage ledighedsydelse...

Den der med at hvis man er visiteret til 2 timer....og at de så vil kræve at man skal til et kursus eller andet i feks 10 timer....den tror jeg nu ikke på at de vil kræve...hvis man er blevet visiteret til 2....

Og uanset hvad det er for en ydelse man er på....ja så vil man miste denne ydelse hvis man ikke lever op til reglerne....fleksjob, førtidspension, kontanthjælp, sygedagpenge....ja dem alle....

Men dette er jo ikke noget nyt der kommer med reformen...

Så må man hellere tage et forbehold...for reformen er ikke vedtaget endnu...men det ser ud til at de er blevet enige om det udkast der er kommet...og det er jo det eneste man kan gå ud fra når man forsøger at finde ud af hvad der skal ske...selvom der kan komme små ændringer i det...
er helt enig, med de 2 timer. for hvis man er vurderet til en arbejdsevne på 2 timer om ugen. så siger det selv at man ikke kan gennemfører 6 ugers kursus på 10-20 timer om ugen.
ellers er man i hvertfald vurderet helt forkert.

Det bliver som i dag, ikke kun ens arbejdsevne som giver udslag i pension
men udfra de 12 punkter i ressourceprofilen
som foreksempel hvis man ikke kan klare sig selv i egen bolig
og så videre

samt der så intet om 2 timer i loven, og man kan lige så godt få fleks ned til 2 timer i dag, som efter den 1.1.2013.

så det bliver få som får tildelt fleks på 2 timer om ugen.
men sikkert flere ned til 5-7 timer som kan arbejde helt som en rask i disse timer.
samt helt stabilt hver uge året rundt, ikke i ferieperiode

husk også denne reform skal først være på plads en gang i 2020
min sagsbehandler snakker om 1 til 2 år, før reformen overhovedet er nogenlunde kørt ind på min kommune
de skal jo ændre alle deres arbejdssgange. på det sidste møde hvor jeg er indstillet til pension
så håber da ikke nogen tror at den 2.1.2013 bliver alle syge tildelt et ressourceforløb.
samt man skal også huske at man skal være rimelig svækket for overhovedet at komme på et ressourceforløb
så selv om man er i gruppe 3 på kontanthjælp, betyder det langt fra man kommer på et ressourceforløb
men foreksempel andre projekter som "der er brug alle" og så videre
http://www.ams.dk/Udbud-og-puljer/Pu...or%20alle.aspx

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-10-2012 kl. 16:17.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 16:03   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan godt se at dem du henviser til...at de udtaler sig på en dum måde...

For uanset hvad...så kan man ikke som flekser kommer over på kontanthjælp...

Man kan komme på en ledighedsydelse som er på kontanthjælps niveau....men det er jo stadig ikke kontanthjælp...og den er ikke reguleret af ægtefælles indkomst...

Det at kommunen mister der refusion....ja det gør jo ikke at de bare kan sige at nu er du ikke flekser mere fordi vi ikke får refusion....

Man kan håbe at det får kommunerne til at skaffe folk i et fleksjob....da de kan tjene penge på det..

Men @Helene....hvis du er bekymret så prøv dog at skrive til ham Carl Erik Nielsen http://www.foertidspensionist.dk/

Hans kontaktinfo finder du i bunden af siden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 09:33   #23
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
ret til seks ugers selvvalgt uddannelse.

ret til seks ugers selvvalgt uddannelse.

Det har fleksjobber haft længe.
Tror bare ikke der er så mange jobkonsulenter osv. Der ved det.
De gange jeg har benyttet mig af de seks ugers selvvalgt uddannelse.
Har der været en en voldsom modstand fra jobcentret.
Der er jo ikke nogen der har lovet os det skulle være nemt VEL?...;o)


Aktiv beskæftigelse

Lovgivning frem til 31. december 2012
Fleksjobvisiterede er omfattet af et individuelt kontaktforløb.Ved kontaktsamtalerne er der blandt andet fokus på, hvad den ledige selv og hvad jobcentret kan gøre for at finde et fleksjob.
Lovgivning fra 1. januar 2013
Ledige fleksjobvisiterede skal aktivt søge job. De skal have kontaktsamtaler hver 3. måned og have ret til seks ugers selvvalgt uddannelse.
Modtagere af ledighedsydelse får tre ugers karantæne ved selvforskyldt ledighed.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der med ens sag efter tilkendt ftp? SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-10-2012 10:00
Hvad sker der efter oktober? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-09-2011 15:33
Hvad sker der efter afslag på fp.? mia1970 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-08-2011 22:48
Efter revalidering, hvad sker der så? LeneE Spørgsmål ang fleksjob 9 26-01-2011 22:03
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så? Anne Mette Alt det andet 4 28-04-2010 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension