K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2009, 23:08   #11
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej futtefreja

Sagsbehandler kan ikke tvinge, men h*n kan lukke kasse med sygedagpenge, hvis man vil ikke behandles.

Er det ikke rigtigt?
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 07:00   #12
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Hej futtefreja

Sagsbehandler kan ikke tvinge, men h*n kan lukke kasse med sygedagpenge, hvis man vil ikke behandles.

Er det ikke rigtigt?
Så vidt jeg ved er der noget rigtigt i det, men når der er tale om f.eks. stivgørende operationer, så er vi ude i noget der næsten kan kaldes eksperimentelt, og eksperimentel behandling har man ikke pligt til at følge for at bevare sin ydelse fra det offentlige.

Hver gang en sagsbehandler har nævnt operation for mig, så har jeg henvist til alle de dårlige erfaringer jeg har læst om på nettet, og så har den diskussion været slut.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 13:57   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis din egen læge har anbefalet operation, så er sagen mere problematisk.

Men en sagsbehandler/kommune/lægekonsulent må IKKE forlange operation, da kommunens læge IKKE har undersøgt dig.

Du kan jo fejle andre ting, som kommunen ikke kender til, som kan betyde endnu større risiko ved en evt. operation.

Kommunen må KUN oversætte dine egne lægers papirer. Intet andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 22:31   #14
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Min mand er nu blevet kontaktet af sit behandlingssted, nu efter at billederne har været vendt med hans kollegaer og de har fået røgtent, er lægerne kommer frem til, at de ikke vil opererer, de vil gerne se ham igen om 3 måneder, om det er med henblik for at snakke evt. ny operation eller for lige at følge op på smerterne ved vi ikke. Umiddelbart forstod vi at det var fordi de lige ville følge ham, de har fulgt ham tæt de sidste år.
Operationen som de havde snakket om ville kun evt. hjælpe på hans nerve ben smerter men ikke rygsmerterne, de mener at ryggen er for smadret til nogensinde at kunne gøre mere.
Vi får journalen her en af dagene, normalt sender jeg den videre til bla kommune og arbejdsskadestyrelsen, men kan forstå af et af indlæggene at de faktisk ikke behøver sende den journal som vi selv har kendskab til, men at kommune kan nøjes med en "lettere" udgave kaldet lægeattest ??
Vil en lægeattest ikke være lige så uddybende som en normal journal eller er det omvendt ???
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 02:14   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, I skal sammenligne papirerne, hvis I har sørget for at få aktindsigt hos alle instanser.

Vigtige papirer har det med at "forsvinde" undervejs i sagsbehandlingen hos myndighederne... eller "ændret", så det bliver billigere for diverse involverede parter.

Så hold godt styr på papirerne og få aktindsigt ALLE STEDER.

Hvis I selv skønner, at "originalpapirerne" beskriver helbredet bedre, så send endelig de papirer frem... og sørg for at få kvittering for, at det er modtaget (eks. hos kommunen).

Så er det sværere at "komme til" at overse dem.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blevet nægtet kopi af min lægejournal. forvired Dit og Dat 14 19-08-2009 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension