K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 14:35   #11
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Det var da godt nok en sær tilbagemelding fra SB.

Jeg er spændt på at høre, hvad hun siger i den uddybning, du har udbedt dig.
Det er jeg også, men det bliver nok ikke idag. Hun skal formentlig først tale med pensionsudvalgsformanden og arbejdsmarkedschefen før hun skriver tilbage.
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 14:36   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du kan transporteres i taxa, vil de jo nok sige at det er dit eget problem, og at det vil ligge indenfor dit rådighedsbeløb...

De kan stadigt vælge at trække dig i kontanthjælp....

Husk at sund fornuft ikke er nok til at klare sig i det her system...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 14:42   #13
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du kan transporteres i taxa, vil de jo nok sige at det er dit eget problem, og at det vil ligge indenfor dit rådighedsbeløb...

De kan stadigt vælge at trække dig i kontanthjælp....

Husk at sund fornuft ikke er nok til at klare sig i det her system...
En taxa vil koste det samme som hvad jeg har at leve for i 3 dage!!!!, men du har sikkert ret.
De har 2 gange tidligere, hvor jeg ikke havde andre muligheder, bestilt taxa til mig, sidste år og forige år. Men nu mener de at det er slut.

Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 16:16   #14
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gladsaxe Se meddelelser
Hej allesammen.

Jeg er i vildrede om hvorledes jeg bør forholde mig til en email jeg har modtaget idag.

Jeg er flexjobber, men uden job, på kontanthjælp.

Jeg var så indkaldt til jobsamtale idag, men måtte melde mig syg.
Jeg meldte mig syg inden mødet, som foreskrevet at man skal, men her kommer så det mærkelige. Min sagsbehandler/virksomhedskonsulent returnerede dette svar: "Jeg kan ikke acceptere din sygemelding", uden yderligere bemærkninger!.

Er der nogen her der ved hvordan jeg skal forholde mig til dette?.

På forhånd tak!

Herligt at dette forum stadig kører, her er megen hjælp at hente.
Er det da ikke acceptabelt at være syg??....hmmm....skriv tilbage hvad vedkomne mener helt konkret, så må han/hun jo uddybe hvad det er der mangler.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 17:01   #15
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bertha65 Se meddelelser
Er det da ikke acceptabelt at være syg??....hmmm....skriv tilbage hvad vedkomne mener helt konkret, så må han/hun jo uddybe hvad det er der mangler.
Åbentbart ikke!.
De seneste 2 speciellæge erklæringer lyder på, den ene læge: at min arbejdsevne er "nedsat til det ubetydelige" og den anden læge mener; "arbejdsevnen er beskeden". Men der er jo forskel på hvad kommunen og deres "lægekonsulent" mener, arbejdsevne kontra funktionsevne?. Mit hoved fejler jo ikke noget..endnu!
Seneste undersøgelse af en arbejdsmediciner som jeg blev sendt til for over et år siden, konstaterede at jeg havde en max. gang-distance på 500 meter og så er det jo lidt svært at komme til offentlige transportmidler, når de i mit tilfælde er mere end 1 kilometer fra mit hjem.
Til orientering er jeg visiteret til både hjemmehjælp samt indkøbsordning, som jeg har modtaget i mere end 2 år nu. Kan simpelthen ikke se hvad jeg kan tilbyde til arbejdsmarkedet mere, efter et slidsomt liv der endte med en ødelagt rygsøjle!.

Ja, jeg er også spændt på hvad hun skriver tilbage, jeg skal selvfølgelig nok skrive det her.

Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:42   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gladsaxe Se meddelelser
Mit hoved fejler jo ikke noget..endnu!
Ikke godt, slet ikke godt.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange, i løbet af de næsten 15 år jeg kæmpede, jeg hørte bemærkningen: "du har jo et godt hoved".

Hva' fa'en nytter det, når ryggen har sin egen dagsorden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 18:48   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Med alle de gode hoveder vi har, må vi jo kunne komme i fleksjob som spindoktorer i folketinget...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:21   #18
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ikke godt, slet ikke godt.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange, i løbet af de næsten 15 år jeg kæmpede, jeg hørte bemærkningen: "du har jo et godt hoved".

Hva' fa'en nytter det, når ryggen har sin egen dagsorden.
Endnu et bevis på ren kassetænkning fra kommunernes side!. Det, jeg ikke rigtig forstår er, at selv de røde kommuner laver kassetænkning!. Hvad vil det gavne ved næste kommunevalg eller folketingsvalg?. Er det for at bevise noget?, at få de svageste ned med nakken og derved vinde de svageste's familie og venner ved næste valg!?, jeg forstår det simpelthen ikke, hvor er logikken?.
Inderst inde håber jeg, at med tiden, alle disse kommunale personer der har haft med syge borgere at gøre, vil blive offentlig fremstillet med alt hvad de har foretaget sig, så disse bødler aldrig kommer til at arbejde med mennesker mere. Det virker for mig som om at deres økonomi og status går fint forud for syge mennesker's skæbner, hvilket betyder at de ikke har den fornødne kompetance til at have med mennesker at gøre overhoved!.

Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 20:27   #19
Gladsaxe
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2008
Indlæg: 29
Styrke: 17
Gladsaxe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Med alle de gode hoveder vi har, må vi jo kunne komme i fleksjob som spindoktorer i folketinget...
Ja, eller måske mangler vi et alvorligt oprør fra SB'ernes side, at de ikke vil finde sig i at blive tvunget af borgmestrene/kommunalbestyrelsen til at handle direkte imod hvad de lærte på deres uddannelse?!, vel at bemærke, en uddannelse vi har betalt gennem et langt arbejdsliv. Men det er vel kun drømmetænkning, fagforeninger og ligevær er meget død i Danmark.


Sidst redigeret af Gladsaxe; 31-05-2011 kl. 20:33.
Gladsaxe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 21:16   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gladsaxe Se meddelelser
Endnu et bevis på ren kassetænkning fra kommunernes side!. Det, jeg ikke rigtig forstår er, at selv de røde kommuner laver kassetænkning!.
Uanset om kommunen er rød eller blå, så har de begrænsede midler og skal have budgettet til at passe.

Jeg er ikke særlig god til politik, men som jeg forstår det, får en kommune ikke tildelt flere penge fordi den har flere førtidspensionsberettigede borgere.

----------------------------------------------------

Gladsaxe skrev:
"Ja, eller måske mangler vi et alvorligt oprør fra SB'ernes side, at de ikke vil finde sig i at blive tvunget af borgmestrene/kommunalbestyrelsen til at handle direkte imod hvad de lærte på deres uddannelse?!,"

Det er lige præcis det mange af os efterlyser.

Det er jo utroligt, at de kan se sig selv i øjnene når de står foran spejlet om morgenen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp jobsamtale trods pensionsansøgning!!!! sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 17-12-2010 11:37
Indkaldelse til jobsamtale - partsrepræsentation ? Uglen Alt det andet 7 01-10-2010 10:38
Til jobsamtale hos visitationsteamet mukke Spørgsmål ang fleksjob 0 08-06-2009 17:00
tvunget til jobsamtale 14 dage før efterløn buster Dit og Dat 3 27-02-2009 15:28
fratagelse af ledighesydelse (jobsamtale) Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension