K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 13:19   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du siger netop IKKE selv op, pga af en sygemeldning.

Det er derfor du skal indvoldvere din fagforening.

Kontakt forforeningen, og afvendt at du evt bliver fyret.

Du kan sagtens søge andre job, selvom du er sygemeldt, bare du har klirret begrundelsen med din læge.
Dvs at din begrundelse er at du ikke holder til arbejdet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 13:48   #12
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej garage50

Det er ikke bare karantæne, bare det at kommunen mener at det er en selvforskyldt fyrring er nok til at miste ledghedsydelsen. Opsigelse uden kommunens accept giver med garanti permanent mistet ledighedsydelse. Så skal du først finde et nyt flexjob og arbejde i 9 mdr for at optjene den igen. Imellemtiden står den på kontanthjælp, det kan så godt være du får 3-5ugers karantæne inden du kan få Kontanthjælp, det har jeg ikke styr på endnu.

Jeg kan ikke lige finde en § men her er en artikel fra 3f om mistet ledighedsydelse

http://forsiden.3f.dk/article/200904...0/2140/NYHEDER

Mvh. Piamus

Sidst redigeret af Piamus; 22-03-2011 kl. 13:49. Årsag: skrev mit fulde navn i stedet for mit K10 kaldenavn
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 14:16   #13
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvis det er første gang skulle man ikke miste ledighedsydelse helt der er hvi/kun efter nr 2 gang indenfor 12 måneder
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 14:17   #14
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
hvis det er første gang skulle man ikke miste ledighedsydelse helt der er hvi/kun efter nr 2 gang indenfor 12 måneder
Gælder det ikke kun hvis man siger nej tak til et tilbudt job.

Ellers havde jeg opsagt mit job forlænge siden.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 14:25   #15
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
prøv at google lov om aktiv socialpolitik [aktivloven]JF.lovbekendstgørelse nr 946 af 1 oktober 2009 paragraf 74 og find den der hedder 74 og 74 B stk 1- og frem af

eller beskæftigelseminisreriers vejl.nr96 af 16/11_10 om ledighedsydelse PKT 4 selvforskyld ledighed ved afslag på rimeligt tilbud om flexjob paragraf 74B stk.4

der er lige det du søger orker ikke skrive papir efterr jeg har fra ankestyrelsen og statsforvaltningen

men som der er blevet sagt her inde par gang bliv sygemeldt hvis ikke er gjort og så fat i fagforeningen. også en god spiller at have med sig
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 17:37   #16
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
Jeg er på et opholdssted for utilrettede unge mennesker. Både fysisk og psysisk er det blevet rigtig svært for mig. Jeg føler ikke jeg har ret mange kræfter pga kroniske smerter, og jeg har sat min dosis af morfin op den sidste måned for at klare jobbet.

Der er også en af beboerne jeg er blevet rigtig utryg ved. Så når jeg møder på job er det faktisk med hurtigt bankende hjerte, fordi jeg aldrig ved hvad jeg møder ind til. Det giver en form for stress, der er rigtig dårlig for mig, fordi jeg så spænder, og derved får endnu mere ondt.

Jeg ved godt at jeg sagtens kan gå op til lægen, og så vil han sygemelde mig. Og så går sagen jo sin gang. Men er der virkelig ikke anden mulighed end at blive sygemeldt.

Jeg kan selvfølgelig finde et andet job, men det ved vist alle hvor svært det er lige nu. Og jeg føler bare at det skal være snart jeg stopper, for jeg er meget tæt på det røde felt.

kender lederen 'forstanderen' og den gruppe du er i til dit problem.. for så er det vigtigt at han/ de bliver informeret inden du går videre til lægen..

muligt at de kan hjælpe dig til ikke at være egnet til netop deres arbejdsområde.

hvis du vælger den metode så vil jeg mene du har hjulpet dig selv langt mere, i vider udslusnings områder..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sige nej til fleksjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 13 01-02-2017 22:56
Sige nej til fleksjob pga. lav løn? Stuen Spørgsmål ang fleksjob 43 26-07-2012 03:36
i fleksjob, men må sige nuv.stilling op Lilian Spørgsmål ang fleksjob 6 07-02-2010 03:13
PAS PÅ med at sige fleksjob op bantam Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 28-06-2008 19:58
At sige op fra fleksjob Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 29-01-2006 02:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension