K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2012, 14:12   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at spørge Ankestyrelse, hvad du kan forvente om 3 måneder eller det er en fejl. Helt rimeligt, du får afklaret, hvad der kan forventes at ske.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 14:41   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du både har fået afslag af ban og ankestyrelsen
var det måske en god idé lige og stoppe op
1 hvad bestå disse afslag af
2 er det lægefagligt eller din arbejdsevne

i min beregning som holder nogenlunde stik, for at få fleks skal ens funktionsevne være nedsat med 2/3 dele, alså cirka 50 procent
de 50 procent er fordi stort set alle forsikringer udbetaler tab af erhvervsevne ved en funktionsnedsættelse på cirka 50 procent
det har kommunerne også taget til sig
det skal lægerne dokumentere, at din funktionsnedsættelse er 50 procent og skal være varig og udenbehandlingsmuligheder
samt ens arbejdsprøvning som give nogenlunde udtryk for det samme
max Cirka 20 timer og her snakker vi om effektiv timer og ikke hvor mange timer du er på stedet.
effektiv timer = er at man kan udfører det samme arbejde som en rask person

kender ikke din sag, men der må alså mangle noget dokumentation et eller andet sted

Sidst redigeret af MTVRV1; 14-08-2012 kl. 14:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 16:48   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Min sag ER afsluttet i ankestyrelsen, de sendte afgørelsen sidst i maj. Så er afsluttet der. Mdn nu har de sendt brevet m yderligere 3 mrds ventetid trods at de har afgjort og afsluttet min sag for 2,5 mrd siden. Jeg har f
ået afslag både i BAN og ankestyrelsen.
Hvis Ankestyrelsen HAR afgjort, at din sag hverken er principiel eller generel og de derfor ikke vil behandle din sag, så må det være en misforståelse - medmindre de tydeligt har meddelt dig skriftligt, at de har ombestemt sig og nu alligevel mener sagen er principiel og generel og derfor godt vil behandle sagen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 17:02   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du har en person ved din side, som kan bistå dig med at gennemgå hele sagen. Synes at være nogen misforståelser undervejs.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 17:28   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enig med Stampe, men du kunne også skrive op her, i oversigtsform, step by step, så bistår vi med overblikket.

Eller som allerede foreslået, ring til Ankestyrelsen og hør lige, hvad de har gang i :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 19:48   #16
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Nå nu blev jeg klogere...skrev til min fagforening og den faglige konsulent som har hjulpet mig i min sag svare sådan her:

"Du har stadig en sag ved Ankestyrelsen – nemlig anken over afslag på, at få aktindsigt i udtalelse / udtalelser fra lægekonsulenter tilknyttet Beskæftigelsesankenævnet.
Det er den sag, som de desværre endnu ikke er klar til at behandle.

Vi har anket en række sager om samme problemstilling og jeg tror faktisk, at din var den første.
Jeg er spændt på, hvordan Ankestyrelsen stiller sig til Beskæftigelsesankenævnets konstante afslag på aktindsigt i lægekonsulent udtalelser."
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 22:17   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak, Gunell, DET var et interessant svar!

Det svar fortjener en selvstændig tråd på K10, hvor flere har berettet om, at de har fået afslag på aktindsigt i hvilke lægekonsulenter, der har medvirket i deres sag.

(personligt fik jeg på anmodning i 2010 oplyst navne på lægekonsulenter, deres specialer samt de stillede spørgsmål til lægekonsulenterne samt deres svar på spørgsmålene).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel: Langt opstød om anden aktør LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 25-07-2012 23:05
Advarsel! phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 134 25-06-2009 23:39
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension