K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 13:39   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Christina,

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Du kan redigere og sammen skrive dit indlæg ved at trykke redigér i dit forrige indlæg. Dette kan du gøre i op til 6 timer efter første indlæg så du ikke laver for mange indlæg efter hinanden, dette vil web nemlig ikke have.

Det er der er meget interessant er hvad der står i speciallæge erklæringen fra rheumatologen, det er åbenbart denne de har taget beslutningen om stop af sdp. udfra. !!

§27 kan du ikke bruge til noget lige nu, siden det handler om stop undervejs i sdp. §7a om varsling af stop, skal du bruge, denne er vidst ikke blevet overholdt. Ydermere er der det med at sbér har peget på fleks eller ftp., men har du noget skriftligt herpå fra læger eller sbér ?

Umiddelbart antyder kommunen i deres brev, at du kan melde dig ledig og søge job på baggrund af de skånebehov du har !!? Står der noget om dette i erklæringen fra rheumatolog??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind  
Gammel 02-10-2011, 21:06   #22
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
Hej Enteneller

Nej, der står ikke anden konklution end den jeg har lagt her op
det andet er "bare" hans egne kommentare efter første besøg hos ham, om, at jeg efter de sidste 2 fødsler har haft mere ondt - en masse bla bla som ikke hjælper mig
Christina♥ er ikke logget ind  
Gammel 02-10-2011, 23:05   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det afgørelsen går ud på er at kommunen mener at du nu har samme arbejdsevne, som før sygemeldning, da din læge skriver at din tilstand er stationær.

Kommunen har ikke spurgt eller undersøgt OM din arbejdsevne er yderligere nedsat, men altså taget udgangspunkt i, at den er detsamme.

Dette er således en raskmeldning, fra kommunen.

Derfor et helt andet grundlag, fordi

Hvis din arbejdsevne er yderligere nedsat, skal/bør du be om at dette undersøges, gerne i form af argumenter fra evt andre lægeerklæringer, lægejournaler eller andet?

Har du stadig arbejde, som du er sygemeldt fra?
Det er derfor kommunes vurdering, at du med denne §56, godt kan klare dig på arbejdspladsen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 03-10-2011, 10:32   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Christina

På baggrund af din yderligere information om din sag og scannet dokumenter: handler din sag således ikke om en forlængelse af dine SDP, men som Popaie skriver, at de har vurderet at du kan raskmeldes, fordi de mener du har samme arbejdsevne som før sygemelding, dvs. din § 56 hensyn.

Dog studser jeg over flg., som du bør bede om klarhed for:

du har fået din §56 på et smadret knæ og de skånehensyn dette indebærer, hvorfor jeg mener, du bør bede SB/kommune forholde sig til, at også din nylige konstateret degeneration af nederste ryghvivler tages i betragtning i forhold til dine skånebehov.

Ligesom du bør bede dem forholde sig til deres formulering i partshøringsbrevet omkr. de betragter dig, som fuld uarbejdsdygtigt. Vil det sige de betragter dig som delvis uarbejdsdygtig?

Det udslagsgørende i din sag er reumatologens skrivelse, hvor han skriver:
Citat:
"Pt. skal ikke gå fuldt sygemeldt,.."
. Igen her mener jeg, du bør få en afklaring omkr. delvis uarbejdsdygtig.

Jeg mener, reumatologen går ud over sit arbejdsområde ved at udtale sig om hvorvidt du er berettiget til en socialydelse, f.eks. SDP. Han bør kun forholde sig til din diagsnose, prognose og funktionsevne, idet der lovmæssigt er henstillet til netop læger at fraholde sig for at pege på f.eks. FP, så må det også gælde den anden vej. Det er SB/kommune der skal forholde sig til din samlede arbejdsevne, hvorfor jeg synes du i partshøringensbrevet skal udbede dig at de forholde sig netop til dette, dvs. både dit knæ og din nylig opdagede ryghvirvel degeneration.

Forholdt denne reumatolog sig også til din smadrede knæ, således at det blev en samlet vurdering af dine skånehensyn?

Dette mener jeg er centralt. Du kunne evt. bede din læge om en henvisning til en reumatolog for en helhedsvurdering af din funktionsevne m. disse 2 sygdomme.

Partshøringsbrevet er meget sparsomt formuleret, specielt i lyset af jeres møde samme dag, som du har ref. det. Ligesom jeg udmærket forstår din forvirring dels pga. din forståelse af mødet og derpå at give dig brevet i hånden i slutningen af mødet. Har SB slet ikke talt om at de ville raskmelde dig, helt el. delvist?

Ærligt tror jeg ikke, du får ændret denne afgørelse til fuld uarbejdsdygtig via denne partshøring, men jeg mener, du bør bede om en klar udmelding om en fremadrettethed i forhold til dine nu 2 handicap, når de nu vælger at betragte dem som sådan.

For at kunne vurdere om din sagsbehandling har været ok. skal du nærlæse din journal. Men når du har gået syg siden april 2011 og har været til 2 samtaler har de, hvad opfølgningsmøder angår fulgt lovgivningen. Men der kan ligge andre aspekter, som jeg ikke ud fra dit skrevne kan se.

Men det væsentlige for dig pt. er at få ovenstående afklaring omkr. flg.:

hel el. delvis raskmelding

fremadrettet samlede skånehensyn i forhold til dine nu 2 sygdomme

Det er derfor centralt, at du i partshøringen nævner en helhedsvrudering af din arbejdsevne, idet SB/kommune kun forholder sig til din nylige opdagede sygdom og ikke i partshøringen inddrager dit tidl. smadrede knæ. Hvilket jeg også med de oplysninger, du giver, heller ikke kan se at reumatologen har gjort.

Som det fremgår af §7, som SB/kommune henviser til:

Citat:
§ 7. Retten til sygedagpenge er betinget af, at en person er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom. Afgørelsen af, om en person anses for uarbejdsdygtig, sker på grundlag af en samlet vurdering af sygdommen og dens indvirkning på den sygemeldtes arbejdsevne.
Min understregning. Link: http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=5a39c4835e

Håber ovenstående er klart nok, halter selv gevaldigt d.d.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 03-10-2011 kl. 10:46.
gunvor er ikke logget ind  
Gammel 03-10-2011, 23:37   #25
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
I burde have chokolade og blomster hver dag

hold da op hvor er jeg bare glad for den hjælp jeg får her

Tusind tak for alle de godt råd..
Jeg vil forsøge om jeg kan få kommunen til at tænke sig om en gang til..

jeg spørger nok lidt mere i morgen, for jeg skal have skrevet mit brev færdig så jeg kan aflevere det på kommunen..

Er det egentlig ikke lige så godt at sende en mail med det i og bede om kvitt??
Christina♥ er ikke logget ind  
Gammel 04-10-2011, 00:06   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, det kan du godt.
Be om beskræftigelse samme dag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 04-10-2011, 10:56   #27
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
skal lige have skåret noget mere ud i pap

var det en § der henholdte til at jeg SKAL have 14 dage fra modtagelsen af parthørings brevet??
Christina♥ er ikke logget ind  
Gammel 04-10-2011, 11:29   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, det vedrøre at man skal varsles 14dage før stop af sygedagpenge.

men ellers §7a i retsikkerhedsloven.

Partshørring er normalt ca 8 dage.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 04-10-2011, 13:11   #29
Christina♥
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Alder: 54
Indlæg: 36
Styrke: 13
Christina♥ er ny på vejen
jeg kan ikke finde §7a nogle steder

det du siger om at det normalt er 8 dage, hvor finder jeg det henne?
Christina♥ er ikke logget ind  
Gammel 04-10-2011, 18:30   #30
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Christina

Her godt link til §7a fra DUKH, hvor de også skriver lidt tekst omhvordan den skal anvendes: http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...s-standses.pdf

De 7 dg. står ingen steder er mere almen praksis, men i forhold til BAN har Ankestyrelsen sat det til 14 dage, og som regel efterkomme borgers mulighed for mere tid, hvis der mangler aktindsigt el. lign.

Husk hvis du sender partshøring pr. mail, der der principafgørelse for at mail skal være fremme inden normal kontorlukketid på datoen. Altså ikke eft. kl. 16

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er billigere at ikke være "reelt enlig" Abraxus Politik og Samfund 5 26-01-2013 16:57
Kan en "moderne" politiker være et godt menneske? Tante Ana Politik og Samfund 1 06-12-2011 22:01
Hvor "fræk" kan man tillade sig at være? lola44 Alt det andet 14 26-03-2011 03:04
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension