K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 14:14   #1
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
ret til ledighedsydelse eller anden hjælp?

Hej til jer alle.
jeg har forsøgt at søge efter et svar, men har ikke fundet noget som lige passer til vores situation, så derfor denne tråd.

Min hustru har været visiteret til fleksjob og var også ansat i et fleksjob, da vi i forbindelse med min statsudsendelse blev beordret til Holland. Min hustru fulgte selvfølgelig med, men da hun af denne grund opsage sit flekjob, blev hun af kommunen orienteret om at hun ville træde ud af fleksjobordningen. På det tidspunkt forstod jeg kommunen i vores telefonsamtale at som at hun selvfølgelig ikke ville modtaget fleksydelse eller andre offentlige ydelser under udstationeringen, hvilket er fair nok. Nu efter vores hjemkomst 3 år senere har vi så erfaret at hun slet ikke kan komme i betragtining til fleksjob eller ledighedsydelse, da hun jo ikke har haft tilknytning til arbejdsmarkedet de sidste 3 år, og at der var 3 muligheder. 1 blive forsørget af mig. 2 finde et fleksjob. 3 førtidspension.
Er der nogen her som er stødt på noget lignende, eller kan i evt. komme med nogle råd for hvad vi gør.
på forhånd tak
Fonze
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 15:04   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hun kan ikke få ledighedsydelse, når hun ikke har været i job,
mener det er 9 måneder man skal være i job før man kan få ledighedsydelse

1 blive forsørget af mig
det er nok den eneste mulighed, hvis i ikke kan modtage kontanthjælp
3 førtidspension bliver svært, hvis hun ikke er blevet mere syg i perioden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 00:57   #3
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
I vejledningen til ledighedsydelse pr. november 2010 står:
Personer, der modtager ledighedsydelse, og som flytter til et andet land, vil ikke længere have tilknytning til det danske arbejdsmarked, og vil dermed som udgangspunkt ikke længere være omfattet af fleksjobordningen. Ved evt. hjemvendelse til Danmark, vil kommunen således skulle visitere dem til fleksjobordningen på ny, hvis de fortsat opfylder betingelserne herfor. Afhængig af fraværets længde vil kommunen kunne træffe afgørelse på baggrund af de tidligere indhentede oplysninger, evt. suppleret med nye opdaterede oplysninger. Det samme vil gøre sig gældende, hvis personen har opsagt et fleksjob og er flyttet til et andet land i en periode.

Dvs. nej, ingen ydelse, heller ikke kontanthjælp, da du nok tjener for meget. Men! De skal jo gå ind og tage hendes sag op igen og vurdere, om hun fortsat er fleksjobberettiget. Det går jeg ud fra hun er, hvis hendes helbred var bedret væsentligt, går jeg ud fra du havde nævnt det. Så vigtigt, at hun bliver visiteret til fleksjob igen, så hun kan komme ind i systemet og blive tilknyttet en sagsbehandler eller jobkonsulent, der kan hjælpe hende med at finde et fleksjob.
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til flytning til anden kommune? Mark Alt det andet 14 22-01-2012 19:48
Hjælp til anden bolig 2012 Alt det andet 0 19-01-2012 22:52
bøger eller anden literatur om hvordan folk er kommet vider laurana Dit og Dat 5 17-03-2011 17:48
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Bare hjælp en eller anden med et godt råd Tigul Dit og Dat 11 03-01-2010 11:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension