K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2008, 22:35   #11
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg synes Du skal snakke med dem der hvor Du er i afklaringsforløb, der må være en læge eller socialrådgiver tilknyttet. Hvis ikke der er, så prøv www.duhk.dk eller www.sr-bistand.dk, de kan hjælpe med indblik i dine muligheder, jeg har desværre ingen erfaring med afklaringsforløb udover at de skal klarlægge hvad Du kan, så det kan sagsbehandleren kun lægge et måltal for såvidt jeg ved, om du kan opnå det antal timer er jo det du må få "afklaret" med forløbet, derfor tal med dem (ceb ?? ) om hvad Du skal/kan gøre når Du ikke kan klare mere end de 3 timer om dagen. Hvis de ikke hjælper så er det de 2 links kan hjælpe med at finde ud af hvad Du kan gøre.
Der må være nogle herinde som har været igennem afklaringsforløb ligesom Dig, om det er samme sted ved jeg ikke, men en af dem kunne måske hjælpe lidt mere eksakt med viden.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 22:47   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lolaemily Se meddelelser
jeg har mærket og følt på mig selv at jeg magter max 3 timer om dagen, det ville han ikke acceptere han siger jeg skal starte på 25 timer,
Jeg formoder at du har din læge med i alt det her ? hvis du har det og har ryggen fri, så siger du ganske simpelt at du ikke magter mere end de tre timer du har nu, bed ham så om at skrive til dig at du skal op på 25 timer bed ham om at skrive efter hvilke paragraffer han mener at kan tvinge dig op på det time antal trods advarsler fra dig selv og fra din læge af....

Du skal huske at holde fast i at du kender din krop og du ved hvad det har gjort ved dig de andre gange du har ladet dig presse op i tid...

Jeg formoder at der i din ressourceprofil står noget om at du ikke magter så mange timer og der står nok også noget om konsekvensen ved at gå op på for mange timer. har han læst din ressourceprofil ...

dernæst ville jeg ringe til kommunen sørge for at få en samtale med sagsbehandler og fortælle hende om din problemstilling for selvfølgelig skal du også kunne fungere når du kommer hjem...'

bliver de ved med at prøve at tvinge dig op på de 25 timer så er der ikke andet at gøre end at sige ja , prøve at øge timerne og INDEN du går ned med flaget gå til læge og få en sygemelding ...

Kommunener vil til hver en tid prøve at få dig op på 25 timer , enten i håb om at du ikke skal have fleks eller for at få dig i fleks så mange timer som muligt, men kun du kender din krop og ved hvad du kan og ikke kan , kommunen har ikke noget som helst belæg for at vide det, de skal lytte til dig og til din læge ..
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2008, 21:23   #13
lolaemily
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
lolaemily er ny på vejen
hej igen, yeeees kan jeg sige jeg har fået af vide idag at mit afklarings forløb godt kan være på de max 3 timer dagligt, det var en lettelse, så hjalp det at kæmpe og socialrådgiveren på ceb ( center for erhvervsafklaring og beskæftigelse ) kan også se de er det bedste, så kommunen gav besked om at det er ok med de 15 timer ugentlig
lolaemily er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 09:50   #14
Buller1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2007
Indlæg: 62
Styrke: 18
Buller1 er rigtig godt på vej
15 timer.

Skønt for Dig, så ser det hele vel lige noget lysere ud!

Buller1
Buller1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 23:14   #15
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommer Se meddelelser
... Jeg hader når min telefon ringer. Jeg bliver så forviret, og kan slet ikke huske/"høre" hvad de siger.
Det samme er med post. Jeg får hjertebanke og håndsved når jeg modtager breve med deres logo på.
Hvorfor skal man være så utryg. Hvorfor skal man trues.
Jeg synes man bliver mistænkliggjort.
Kan ikke forstå, at man skal være bange for sin telefon og postkasse.

Min kommune ringer altid med hemmeligt nr, så man har jo heller ikke en reel mulighed for at ringe tilbage.

Jo jeg forstår du er harm, og det synes jeg du skal fortælle dem.

Mvh. Sommer
Ak, jeg har det præcis sådan. Jeg tør ikke at tage min telefon længere. Slet ikke hvis det er hemmeligt nr.

Jeg tør heller ikke at åbne min postkasse, så det er min kæreste eller lillebror, der tjekker for post.
Jeg kan heller ikke længere åbne evt. post fra jobcenteret selv.
Det får jeg ligeledes min kæreste til. Jeg er simpelthen for bange for hvad de skriver til mig.

Min kæreste har sågar åbnet og gemt post for mig, som min sagsbehandler havde sendt, - et brev om indkaldelse til sygeopfølgning, - men der var halvanden måned til og min kæreste vidste at jeg ikke ville kunne tåle at gå med den udsigt så længe.

Det er virkelig nedbrydende og frygteligt
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opfølgning i fleksjob aid Spørgsmål ang fleksjob 6 05-08-2015 19:12
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Manglende opfølgning. CHNEVIDE Alt det andet 36 10-12-2009 03:28
Opfølgning af boligtillæg §34 nille60 Alt det andet 8 02-11-2009 13:53
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension