K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2012, 13:44   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Hvad skal afgørelse indeholde?

Kære alle sammen

Jeg har brug for at finde ud af, hvad der skal stå i et afslag på fleksjob rent lovmæssigt - altså hvad skal afslaget/afgørelsen indeholde?

Og jeg har brug for at få en kilde på, så det kan findes fra en pålidelig kilde.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde det. Håber I kan hjælpe.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 13:56   #2
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Kære alle sammen

Jeg har brug for at finde ud af, hvad der skal stå i et afslag på fleksjob rent lovmæssigt - altså hvad skal afslaget/afgørelsen indeholde?

Og jeg har brug for at få en kilde på, så det kan findes fra en pålidelig kilde.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde det. Håber I kan hjælpe.
Den korte version, jeg er på vej ud af døren.


Grundlaget for, at der kan træffes en afgørelse om flexjob er, at arbejdsevnemetoden har været anvendt, herunder at der foreligger en opdateret ressourceprofil.
Dette kan du finde meget mere om her på siden.

Lovgivningsmæssigt sker afgørelsen efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 70a.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=136419

§ 70 a. Grundlaget for en afgørelse om fleksjob skal bestå af

1) en redegørelse for, at relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt muligheden for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og

4) en redegørelse for, hvorfor arbejdsevnen ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Stk. 2. Jobcenteret anvender reglerne om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob, som er fastsat i medfør af § 4 a, stk. 3.


Kan der ikke redegøres fyldestgørende for ovenstående, vil indstillingen resultere i et afslag.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 14:05   #3
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Tusind tak.

Mener at have fået at vide, at en afgørelse skal indeholde bl.a. lægeoplysninger, men jeg kan ikke finde noget om dette. Nogen, der ved noget?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 15:47   #4
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
De lægelige oplysninger vil fremgå af ressourceprofilen og hører desuden hjemme i ovenstående nummer 3

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 16:44   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
Kære alle sammen

Jeg har brug for at finde ud af, hvad der skal stå i et afslag på fleksjob rent lovmæssigt - altså hvad skal afslaget/afgørelsen indeholde?

Og jeg har brug for at få en kilde på, så det kan findes fra en pålidelig kilde.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde det. Håber I kan hjælpe.
Uden, at kunne linke til noget skal et afslag vel også indeholde oplysninger og hvad vedkommende kan leve af fremover, som f.eks beskæftigelse på halv tid / fuld tid, uddannelse eller andet.

Personen må vel ikke efterlades i ingenmands land.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvilke elementer skal en paragraf 17 indeholde? morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2013 14:07
Sendt til afgørelse, hvor længe skal jeg vente? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-03-2012 15:42
skal de komme med en afgørelse tjele88 Alt det andet 15 08-03-2012 17:33
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension