K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 13:54   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Fra flexjob til førtidspension

Hej Alle...

Stiller lige et par spørgsmål fra en veninde..
Hun er tilkendt flexjob og har gået på ledighedsydelse et godt stykke tid, nu skal hun så i gang med noget inden for kommunen, hvor der er andre flexjobber, hvor man kan lære og skrive ansøgninger og mange andre ting.. ved ikke lige helt hvad det går ud på.. men spørgsmålet fra hende er..
hvis hun er heldig og få sig et flexjob, hvilket hun ønsker meget og så hendes tilstand så blir forværret og ikke kan klare dette.. kan hun så søge førtidspension... ???? og hvis hun kan det og får afslag, beholder hun så stadig sit flexjobbevis???

Håber der er nogen her der kan hjælpe med et svar, da hun har fortrudt at hun ikke søgte pension med det samme, hvor hun så kunne have fået et skånejob..

Venter spændt på jeres altid gode svar...

Rigtig god dag til alle jer.. fra Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:59   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis det viser sig at din vendinde ikke kan klare et evt job så skal hun sygemeldes og der skal laves en opfølgning nøjagtigt som når hun er på det ordinære marked, her skal man så finde ud af hvad hun kan og ikke kan ...

Det vil sige at hun feks kan visiteres til fleks igen under andre skånehensyn eller tider , eller hvis der ikke er nogen arbejdsevne tilbage så ftp...

Når din veninde allerede er visiteret til fleks så havde det nok ikke hjulpet at søge ftp for når hun er visiteret til fleks så har der jo været noget arbejdsevne tilbage (dette kan mange gang godt forsvinde under venten på fleksjob )

Det der er vigtigt for hende er at hun samarbejder med kommunen om at afklare hende , og det hvad enten hun er syg på ledighedydelse eller på sygedagpenge (begge tilfælde følges op efter sygedagpenge loven )

Så længe hun gør og er det så er hendes ledighedydelse ikke i fare

Det vil sige at hvis kommunen feks indstiller hende til ftp og hun ikke får det så er det stadig flekser hun er
Det samme hvis hun selv søger en førtidspension , så må man bare sige, jamen jeg mener ikke at jeg kan arbejde men er villig til at prøve det og så må vi tage den derfra
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 14:37   #3
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Til Hejdien...

Igen igen... tusinde tak for dit gode svar... du er bare en skatter...

Skal lige sige.. det med hun har fortrudt der ikke blev søgt førtidspension.. er at, da hun var under jobprøvning, snakkede både hendes læge og jobkonsulenten om pension.. men blev desværre ikke orienteret om at man godt kan have en pension med skånejob.. hun sagde nej til dette fordi hun følte at så var man bare færdig på arbejdsmarkedet..
Og som du skriver Hejdien.. hvis hun ikke klare et flexjob skal hun hele møllen forefra igen... hvis der skal søges pension... lyder ikke godt..

Tusinde af til dig
Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 19:10   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kjersti vil lige sige at hele møllen ikke behøver at være så slem som første gang, hun har jo allerede nogen diagnoser som gør hendes arbejdsevne nedsat , det man så skal finde ud af er om der er kommet mere til eller om det er blevet forværret

Jeg er selv hele møllen igennem lige nu, også med henblik på om jeg kan blive ved at være visiteret til fleks eller om der skal ses på en pension og jeg må sige at det ikke er så slemt som jeg frygtede...

De prøvede godt nok med en arbejdsprøvning men det var jobcenteret der ikke overholdt loven og lige så snart det blev opdaget blev den lukket med det samme...

Lige nu er der helt stille omkring det hele , og det er fordi jeg venter på resultater af undersøgelser og behandling , og indtil de er faldet så gør kommunen ikke mere, for de kan ikke vide om det er noget der skader mit helbred...

Så lige nu er det bare at vente på hospitalet og en dom om hvad det nu er (det er nyt ) og vente at se om behandlingen har nogen effekt ...

Når jeg har fået mine forhåbentlig gode resultater her den 27 nov og den 3 dec skal jeg på kommunen igen og de skal så have at vide hvad der er fundet ud af og om det er noget der kan behandles eller om det er noget varig og så opdatere de ressourceprofil og så tager vi den derfra ...

Kun min sagsbehandler har været inde på førtidspension og det var kun lige i en bemærkning om at hvis jeg fik den diagnose som de mistænker om jeg så havde tænkt tanken pension for så vidste vi jo godt alle sammen at det nok ikke blev bedre...


Jeg oplyste om at den tanke havde jeg ikke tænkt endnu for jeg havde ikke fået diagnosen (men selvfølgelig har man tænkt tanken , men vil helst ikke indrømme det for sig selv ) men som jeg sagde til min sagsbehandler , jeg vil godt have diagnose først og så vil jeg have lov til at få div behandlinger færdig som de er igang med før jeg overhovdet vil ind i sådan en tankegang og det kunne hun klart godt forstå ... så ingen problemer i det ...

Så nej hele møllen skal hun ikke igennem igen , meget af det er jo allerede konstateret , det man skal finde ud af er om der er nyt eller forværring som gør at man skal tænke anderledes det så være i form af pension eller andre flekshensyn ....

Så hils hende og sig at så slemt er det ikke men det viser vigtigheden af at man sygemelder sig selv om man er på ledighedsydelse ...

Det gjorde jeg og det har så gjort at jeg kom over og blev behandlet igennem sygedagpenge loven INDEN det var tid til revudering og alle de underlige kurser...

Jeg tror at der er rigtig mange flekser med forværring i helbred som ikke sygemelder sig fordi de alligevel bare går hjemme , men det er altså nogen andre tiltag der skal til når man er sygemeldt end når man ikke er også selv om man går hjemme...

Men man tænker ikke over det, normalt ville jeg heller ikke have sygemeldt mig og så ville jeg være røget på et eller andet hvor jeg havde været nød til at sygemelde mig , og så var tingene først gået i gang der ...

Men da jeg kom direkte fra job og tænkte hvorfor hulen får jeg det ikke bedre nu jeg ikke arbejder mere, ja så var det naturligt for mig at sygemelde mig , det havde det ikke været hvis jeg havde gået hjemme et par år , så det er værd for alle ledige flekser at tænke på , har du det værre så er det sygemelding .....
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 19:33   #5
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Til Hejdien...

Tusinde tak for al den tid du bruger på svar.. du er godt nok en tålmodig kvinde...
Skal jeg forstå det sådan.. at du er igennem nye undersøgelser.. selvom du engang er blevet godkendt til flexjob..???

Skal lige siges... at efter jeg var færdig med min arbejdsprøvning og blev godkendt til flexjob... havde jeg en forværring af min
tilstand... pga. det de satte mig til i arbejdsprøvningen... og da jeg overgik til ledighedsydelse.. med det samme, ja så meldte jeg mig ikke syg og det skulle jeg nok have gjort.. for jeg har absolut ikke fået det bedre i min højre arm, som det gik værst udover.

Tusinde af til dig

Kjersti

Sidst redigeret af Kjersti; 13-11-2008 kl. 19:54. Årsag: rettelse
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob VS Førtidspension weldoor Spørgsmål ang fleksjob 2 11-03-2012 15:05
Flexjob/førtidspension KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 25-08-2011 09:10
Flexjob/førtidspension lony Spørgsmål ang fleksjob 3 31-01-2011 01:18
førtidspension/flexjob anri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2010 01:21
Fra førtidspension til flexjob Søsser Spørgsmål ang fleksjob 3 25-11-2009 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension