K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2009, 19:46   #11
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Til Velfærdsministeren og andre ansvarlige politikere

S k a n d a le

Lægekonsulenternes rolle i kommunerne

Socialpolitisk Forening afholder den 18. marts 2009 i samarbejde med Dansk Retspolitisk Forening og Landsforeningen af Førtidspensionister, konference i Landstingssalen på Christiansborg om Lægekonsulenternes rolle i kommunerne og samspil med de behandlende læger.

Hvor ligger foreningsmodellen i de 3 foreningers initiativ overfor de svage og forulempede i samfundet ved, at afholde en HØRING om ”ansvarsfrie” lægekonsulenter i form af et Hellerup- møde, hvor kun de rige kan være med!

De 3 foreninger ved, at Lægekonsulenternes kritisable rolle i kommunerne har betydet mange økonomiske problemer for borgere, når lægekonsulenter har ”tilpasset”, ”ændret” eller ”tilsidesat” læge- og speciallægeerklæringer.


Adgangstegn for ikke medlemmer af foreningerne, er kr. 600,00


Velfærdsministeren må ”sponsorere” HØRINGEN

Velfærdsminister Karen Jespersen der opfandt FÆLLESERKLÆRINGEN om ”ansvarsfrie” læger i 1998, bør træde til og sponsorere høringen, så vi der har lidt økonomisk eller fysisk skade på grund af lægekonsulenters medvirken i vores sociale sager har ”råd” til, at overvære HØRINGEN.

Hvis Velfærdsministeren har rene linjer med ”ansvarsfrie” læger, bør det ikke være noget problem, at lade os fattige komme gratis ind?

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 19:58   #12
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
VIGTIGT

De 2 sidste indlæg sendes den 15 januar som mail til POLITIKERNE og de 3 arrangører

Benny G
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 20:24   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation

Meget apropos... lægekonsulenter og deres ansættelsesforhold.

Her aflønnes man af Staten.

Her er en smagsprøve... resten kan læses på linket nedenfor.

Citat:
Ankestyrelsen, Danmark
Vi søger 3 engagerede og dygtige speciallægekonsulenter inden for henholdsvis arbejdsmedicin, ortopædisk kirurgi og børne- og ungdomspsykiatri til at vurdere lægefaglige spørgsmål i vores klagesager.

Vi har et mål
I Ankestyrelsen skal vi som øverste klageinstans på velfærdsområdet træffe afgørelser og fastlægge praksis på landsplan.

Vi vil være kendt for vores korrekte og forståelige afgørelser og analyser, og vi vil anvende vores samlede viden til at sikre et helhedsorienteret perspektiv på velfærdsområdet.
Herudover vil vi skabe tillid til os ved at være en åben myndighed.



Citat:
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingerne er til besættelse snarest muligt.

Ansættelse som henholdsvis arbejdsmedicinsk og ortopædkirurgisk speciallægekonsulent sker i henhold til overenskomsten for speciallæger mv. i staten med satsen for 5-9 timers ugentligt arbejde efter nærmere aftale. Hertil kommer fremmødetillæg og befordringsgodtgørelse.

Ansættelse som børne- og ungdomspsykiatrisk speciallægekonsulent sker i henhold til overenskomsten for speciallæger mv. i staten på timebasis efter nærmere aftale.
http://www.dagensmedicin.dk/job/anno...sulenter-til-/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 12:18   #14
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Sidste år forsøgte jeg at få lavet en tilsvarende Høring som nu, hvor Socialpolitisk Forening, Dansk Retspolitisk Forening og LADK deltog.

Socialpolitisk Forening trak sig efter mødet, hvor Jytte Hestbech selvfølgelig også deltog, da de ikke havde nok viden om problemerne med lægekonsulenter?

Nu ligner det et Hellerupmøde, hvor kun de rige kan være med!

DET SKAL DER GØRES NOGET VED, OG DET BLIVER DER GJORT!

Benny G.


MAIL SENDT TIL DE 3 FORENINGER OG POLITIKERNE

Vi har en "BØN". Hjælp os med at følge vores sag?

Citat:
Til Velfærdsministeren og andre ansvarlige politikere

S k a n d a le

Lægekonsulenternes rolle i kommunerne

Socialpolitisk Forening afholder den 18. marts 2009 i samarbejde med Dansk Retspolitisk Forening og Landsforeningen af Førtidspensionister, konference i Landstingssalen på Christiansborg om Lægekonsulenternes rolle i kommunerne og samspil med de behandlende læger.

Hvor ligger foreningsmodellen i de 3 foreningers initiativ overfor de svage og forulempede i samfundet ved, at afholde en HØRING om ”ansvarsfrie” lægekonsulenter i form af et Hellerup- møde, hvor kun de rige kan være med!

De 3 foreninger ved, at Lægekonsulenternes kritisable rolle i kommunerne har betydet mange økonomiske problemer for borgere, når lægekonsulenter har ”tilpasset”, ”ændret” eller ”tilsidesat” læge- og speciallægeerklæringer.

Sidste år forsøgte jeg at få lavet en tilsvarende Høring som nu, hvor Socialpolitisk Forening, Dansk Retspolitisk Forening og LADK deltog.

Socialpolitisk Forening trak sig efter mødet, hvor Jytte Hestbech selvfølgelig også deltog, da de ikke havde nok viden om problemerne med lægekonsulenter?



DET SKAL DER GØRES NOGET VED, OG DET BLIVER DER GJORT!

Benny G.


Adgangstegn for ikke medlemmer af foreningerne, er kr. 600,00



Velfærdsministeren må ”sponsorere” HØRINGEN

Velfærdsminister Karen Jespersen der opfandt FÆLLESERKLÆRINGEN om ”ansvarsfrie” læger i 1998, bør træde til og sponsorere høringen, så vi der har lidt økonomisk eller fysisk skade på grund af lægekonsulenters medvirken i vores sociale sager har ”råd” til, at overvære HØRINGEN.

Hvis Velfærdsministeren har rene linjer med ”ansvarsfrie” læger, bør det ikke være noget problem, at lade os fattige komme gratis ind?

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 16:05   #15
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
HØRING OM LÆGEKONSULENTER D. 18. MARTS 2009

Hej Jytte
Jeg har sendt dette til de 3 parter.

Mvh. Benny G.

Citat:
Retspolitik <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],

Hej Jens

Desværre har jeg ikke råd til at betale 600 kr. for mig selv, og 600
og for min hjælper.

Og der er mange "lægekonsulentskadede" fra http://www.k10.dk/ der
heller ikke har råd til at komme.

Hvorfor er Karen Jespersen eller andre politikere som social- og
retsordførere ikke inviteret med i panelet?

Hvorfor er der ikke spørgerunde til ovennævnte politikere?

Hvorfor er der ingen vidner som mig, der har været udsat for
ulovlighederne til, at fremlægge en konkret sag om hvad der sker, når
lægeloven omgås af en Velfærdsminister?

Hvorfor er en forulempet kapacitet som Læge Jytte Hestbech der har
skrevet bøger om ulovlighederne, og selv har undervist i lægeloven,
ikke inviteret med i panelet?

Jeg og Jytte forsøgte bl.a. med Socialpolitisk Forening, at lave en
høring sidste år, hvor Socialpolitisk trak sig. Hvorfor bliver vi der
kunne gøre en forskel, holdt ude?

Venlig hilsen fra "en social taber"

Benny Gerhard
Jeg har fået en opmuntrende mail fra Retspolitisk Forening, men det koster dog stadig 600.- kroner, at komme ind og høre de kloge hoveder - uden egen erfaring!

Citat:
Retspolitik til mig
Flere valgmuligheder 08.37 (5 timer siden)

Kære Benny, jeg håber vi ses trods alt – i arbejdsgruppen er vi enige om, at vi ikke kan/vil kræve betaling fra en handicaphjælper

Vh

jens
HVAD ER ER "HØRING" OM SKADELIDTE VÆRD, UDEN OFRENE?

Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 16:43   #16
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Mail til arrangørerne:

TROR I SELV AT KAREN JESPERSEN VIL BRUGE 600,- KRONER PÅ, AT HØRE OM SINE ULOVLIGHEDER?


Citat:
Retspolitik til mig
Flere valgmuligheder 20. jan.. (2 dage siden)

Kære Benny, det er ikke tanken, at konferencen skal give overskud (se vedh. budget) netop så dyrt er det at bruge Landstingssalen. Og det er nemmere at få politikerne til at komme tilstede dér, frem for at vi vælger et medborgerhus ude i byen.

Med hensyn til at ville hverve medlemmer så erklærer vi os skyldige. Skulle der, i forbindelse med konferencen, komme nogle nye af slagsen, vil vi ikke beklage det.

Jeg håber vi ses, på trods af prisen!

Mange venlige hilsner

Jens lyhne

Citat:
Konference om Lægekonsulenternes rolle i kommunerne

Budget

Leje af Landstingssalen incl. teknik 10.000
Layout 1.000
Trykning af folder (2.500 stk) 6.000
Porto 11.000
Dækning af transportudgifter 3.000
15 Boggavekort á 400,- 6.000

i alt 37.000

Hertil skal lægges betaling pr. person for 2 x kaffe og let frokost = ca. kr. 200,-
+ vand til oplægsholdere 2 x vand x 15 x 20,- = 600 kr.
Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 22-01-2009 kl. 19:16.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 16:47   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
tak for det Benny ...det er sg langt ude ...systemet er en fallit erklæring ...

TROR I SELV AT KAREN JESPERSEN VIL BRUGE 600,- KRONER PÅ, AT HØRE OM SINE ULOVLIGHEDER?

hahaha...nej !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 19:44   #18
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulentens rolle..Christiansborg d. 18. marts - Side 2 - K10 - Flexjob & Førtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser


Mail til arrangørerne:

TROR I SELV AT KAREN JESPERSEN VIL BRUGE 600,- KRONER PÅ, AT HØRE OM SINE ULOVLIGHEDER?



<[email protected],> [email protected], [email protected],

Har i søgt om, at få Landstingssalen stillet "gratis" til rådighed?

Det er jo Velfærdsminster Karen Jesperen der som Socialminister i en tidligere regering i 1998, har oprettet ulovlighederne med "ansvarsfrie" lægekonsulenter i den offentlige sektor.

Dette er sket til stor skade for tusindvis af borgere igennem mange år, og nu har vi ikke råd til at overvære en HØRING om problemet.

Vi er af de 3 arrangører ej heller blevet levnet plads som "eksempler" på ugerningen?




Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 14:05   #19
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
Konference om lægekonsulenternes rolle

Citat:
Lægekonsulenterne rolle skal debatteres. Der er et punkt, som hedder "Det retslige grundlag for lægekonsulenterne". Dette punkt står Jannie Dyring, Det Juridiske Fakultet, Københavns Universitet for.
Jeg har tidligere været til møde hos Socialpolitisk forening, og de har ikke ønsket min deltagelse i denne konference. Enten fordi de ikke synes ulovlighederne skal tages op, eller fordi de ikke brød sig om mig.
Jeg har i dag, den 17. februar kontaktet Jannie Dyring pr telefon, for at sikre mig, at hun var opmærksom på, at der ikke er noget retsligt grundlag for, at lægekonsulenterne arbejder udenom Lægeløfte og Lægelov. Grundlaget er en omgåelse af lægeloven, og det er altså ulovligt.
Desværre talte vi kun sammen ganske få minutter, fordi hun var på vej ud af døren, da jeg ringede, hun skulle til et møde. Men hun viste ingen interesse for, at vi kunne tale sammen på et senere tidspunkt, så jeg er noget foruroliget.
Håber, at nogle af Jer vil være til stede ved konferencen og stille spørgsmål, så det kommer til at tydeliggøres, om hun kender Lægeloven, eller om hun bare siger en hel masse, som ikke generer nogen myndigheder.
Af hensyn til mit helbred er jeg i Spanien hele marts, så jeg har ikke mulighed for at være til stede ved konferencen. Men håber at få referat derfra.
Mvh Jytte Hestbech
Der er nogle ting I skal huske, hvis I deltager i konferencen:
De bilder os ind, at lægekonsulenterne er nødvendige, fordi de skal "oversætte" de forskellige lægeerklæringer, så kommunernes ikke-lægelige sagsbehandlere kan forstå hvad der står. Dette er imidlertid slet ikke nødvendigt. Kan I forestille Jer, at der sidder lignende konsulenter hos politiet, som oversætter og forvansker de retsmedicinske erklæringer? Nej selvfølgelig ikke. Dertil er retsmedicinernes fund og konklusioner alt for vigtige, og politiet ville aldrig finde sig i, at de ikke kunne forstå disse erklæringer.
Enhver dansk læge kan og skal skrive erklæringer og attester, så modtageren kan forstå indholdet.
Lægeloven blev i sin tid vedtaget for at sikre patienterne mod sjusk og ligegyldighed. Derfor er det så alarmerende, at man sætter den ud af kraft, for så kan lægekonsulenterne ikke straffes for svigt i forhold til manglende omhu og samvittighedsfuldhed. Ved udfærdigelse af erklæringer skal lægen udvise omhu og uhildethed. Dette er så ikke mere nødvendigt. Som vi ved alt for godt!
Lægeløftet, hvis indhold hidrører fra Hippokrates, har bl. a. dette indhold:....at anvende mine kundskaber med flid og omhu til samfundets og mine medmenneskers gavn, at jeg stedse vil bære lige samvittighedsfuld omsorg for den fattige som for den rige uden persons anseelse...
Hvis man ikke vil aflægge lægeløftet efter sin eksamen, får man ikke sin autorisation, og så må man aldrig kalde sig læge eller udføre lægeligt arbejde.
Ikke engang lægerne i KZ-lejrene blev fritaget for lægeløftet. De måtte leve med at overtræde det.

Kh Jytte

Sidst redigeret af lyslys; 18-02-2009 kl. 15:06.
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 14:29   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan vi få en tilbagemelding om hvorvidt der er nogen der agter at tage med denne dag ? det kunne være meget rart om vi i hvert fald havde en derinde som kunne komme med et referat ?
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulentens rolle ?? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 16-11-2010 13:09
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension