K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2008, 09:43   #1
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Vejen til arbejdsprøve

Er nu vissiteret videre til en jobkonsulente af min sagsbehandler, da jeg skal afprøves i arbejdsprøve. Sagsbehandleren har fortalt er nu har jobkonsulenten 4 uger til at finde en arbejdsprøve til mig.

Hvor kan jeg lige læse noget om den paragraf og hvad sker der hvis de ikke kan finde en arbejdsprøve inden 4 uger?

Håber der er nogen der kan hjælpe.



Mvh ja-ma
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 10:46   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har ingen § til dig. Men du kan være ret sikker på at de sagtens kan finde et sted at arbejdsprøve dig, hvis ikke i det private så har kommunen garanteret et center af en art, de kan benytte.

Du skal huske på at du for en arbejdsgiver er gratis arbejdskraft, man skal være godt dum hvis man siger nej til det, så det er ikke svært for dem at finde.

Hvad der sker hvis de ikke finder et sted, mit bedste bud er en ny 4 ugers ventetid, for ligegyldigt hvad, så kan de ikke vurdere din arbejdsevne uden en arbejdsprøvning.... men igen det kan de godt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 14:13   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Arbejdsprøvning / Tvangsaktivering

Hvad skal du arbejdsprøves overfor. Her tænkt på førtidspension / fleksjob / revalidering. Og hvorfor skal den arbejdsprøvning findes inden 4 uger.

Eller taler vi om et tilbud til aktivering, der kræver en godkendt jobplan jf. kapitel 9.

Bare folk ville holde op med at bruge "arbejdsprøvning" om alle tilbud. En afprøvning gælder kun overfor spørgsmål/tvilv om en persons rådighed.

Tilbud efter Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats


1) Vejledning og opkvalificering, jf. kapitel 10
a) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,
b) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller
c) ordinære uddannelsesforløb.
2) Virksomhedspraktik, jf. kapitel 11
Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.
3) Ansættelse med løntilskud, jf. kapitel 12
Personer kan få tilbud om ansættelse med løntilskud hos offentlige eller private arbejdsgivere.
4) Fleksjob
Personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, har mulighed for ansættelse hos private eller offentlige arbejdsgivere i fleksjob.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2008, 14:30   #4
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Tak for svarene, det er en arbejdsprøve for afklaring om jeg kan indstilles til flexjob.

Jeg er i arbejde nu på 20 timer sådan ca. men kommune vil gerne have mig prøvet af i et andet erhver for at se om jeg kan arbejde flere timer.

Det er sagsbehandleren der har sagt at jobkonsulenten har 4 uger, må have fat i hende om hvad det helt nøjagtig har at sige.
Syntes egentligt det er fint at de har regler for hvor langtid der må gå, så sagen ikke bliver trukket i langdrag, ihvertfalde mere end den allerede har gjort.
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
om arbejdsprøve østerbro Politik og Samfund 1 29-04-2013 18:27
Arbejdsprøve FrkSilverfox Spørgsmål ang fleksjob 13 05-05-2011 21:05
Skal kommunen arbejdsprøve mig? pn78 Alt det andet 2 16-03-2011 17:00
syg under en arbejdsprøve. Rene Madsen Alt det andet 40 24-10-2009 14:23
Arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 06-11-2008 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension