K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 08:03   #11
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Ung og bange

Hej

Min datter blev 20 år i søndags

Hun har været syg siden hun var 7-8 år

Hun ser ting - mennesker og dyr som ikke er

Og samtidig er der så angsten og utrykheden

Også for os forældre
Især mig ,har en hjerneskade eftter en arbejdsulykke , har fået ledgigt og slidgigt og bøvl med ryggen

Det tror hun, som du med din mor, at jeg vil dø af det
Men det er jo ikke tilfældet
Det bliver besværligt og det gør ondt, men dø af det det gør man ikke

Jeg ved godt at det ikke er som dig

Det Jeg vil sige til dig
Kæmp med din sygdom, og glæd dig over de små sejre, der vil være tilbageslag ind i mellem,men så må du bare til den igen

Fik selv Fp da jeg var 32 år havde da været syg i mange år
men man bliver ikke rask af at få FP så jeg kæmper stadig med følgerne af den forgiftning jeg fik da jeg var 25 år

Du siger du ikke tror at dine forældre bare kan komme
Spørg dem- fortæl dem hvordan du har det
Det er lettere for både dig og dem hvis de ved hvordan du har det
Måske kan i sammen finde et model der kan bruges hos dig

Du bor hjemme, men du er et voksent menneske
I skal udvikle voksne relationer til hinanden

Hvis de ikke har overskud eller kræfter kan i måske sammen finde en anden måde du kan få hjælp på
Ellers må du prøve dine behandlere, om i sammen kan finde et måde der kan hjælpe dig

Skriv herinde og tal med nogen når du er ked af det , eller bare har brug for at vende nogen tanker

Ønsker dig alt godt

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 08:19   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tror at det vil give dig mere ro mentalt, hvis du ved, at du lige kan få fat i nogen hvis du har brug for det....

Hvis de er i den anden ende af huset, kan du jo blot kalde..

Hvis du er 30 km væk, er det en uoverskuelig tur på scooter om vinteren eller om natten...

Så du skal afgjort have mulighed for hurtigere at kunne få fat i nogen, så 7 km ville jeg også mene er en langt bedre afstand, når det nu ikke kan være tættere på..

I et bofællesskab, er det jo meningen at de andre i bofællesskabet kan overtage den rolle, så der altid er nogen indenfor rækkevidde.

Du skriver at din mor og stedfar bor på landet...

Er det deres fælles ejendom og er der god plads.. så kunne en mulighed evt være at du fik dit eget der..

Sådan at der blev bygget et anneks på en eller anden måde, så du betalte husleje og havde din egen lejlighed hos dem...

Man kan også få sådan noget i den stil her..

http://www.gantrupbyggemarked.dk/bja.../hus1/hus1.htm

Det koster måske 200.000 i en isoleret udgave incl fundament osv, som de måske kan optage som lån i ejendommen, og så kan forrentningen af det lån jo financieres af den husleje du betaler..

Sidst redigeret af Pip; 14-09-2011 kl. 08:36.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 11:09   #13
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej igen

Jeg har sendt dig en privat besked
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 17:14   #14
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Kæreste S_Phoenix

Jeg ved udemærket hvad du gennemgår, jeg har selv generaliseret angst, socialforbi mm og har haft det siden jeg var 18 år, er idag 37 og prøver stadig at lære at leve med det og det er lige som om at jo længere tid der går jo mindre betyder/fylder angsten. Jeg er sikker på at du nok skal få det bedre og komme ud på den anden side. Det er kun en selv der sætter begrænsninger og ja, jeg ved det er ubehageligt at prøve sig selv af men ganske ufarligt. Hvilken medicin får du? Jeg kan varmt anbefale dig at prøve lyrica, de har ihvertilfældet gjort underværker for mig og jeg har været hele medicinmøllen igennem uden resultat indtil at jeg prøvede lyrica(beregnet til epelepsi) En anden ting hvis man må skrive det her, tror jeg måske at du kunne have gavn af at læse "the linden method" jeg har selv læst denne og kan kun sige at den hjælper rigtig godt og der er nogle fornuftige værktøjer du kan bruge. en ting er jeg helt sikker på og det er at du nok skal komme oven på igen med fornyet mod på livet.

sender dig lige et stor
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 20:47   #15
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hej

Det jeg tænker er at en udvej for dig til at lære at takle angsten og lære at få et selvstændigt liv kunne være et opholdsted hvori botræning også er et element. Fordelene er at det er en lille enhed - personale døgnet rundt samt at du kan få al den støtte du har brug for i dagligdagen af mennesker som ved hvad det handler om. Du kan søge på www.los.dk og se hvad der er i nærheden af dig. Det er en dyr foranstaltning men jeg tror det vil være det optimale for dig. Det er vigtigt at de på stedet arbejder med kongnitiv terapi og ved hvad metoden er og har efteruddannelse i at arbejde med denne ellers dur det ikke. Mange af de personaler der arbejder i psykiatrien har kun et grundlæggende kendskab til metoden og det er ikke nok. Hvis du bliver enig med dig selv om at prøve opholdssted vil jeg anbefale at i aftaler og indlægger faste besøg hjemme så du og dine forældre ved hvornår og hvordan.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange for reformen nensypigen Politik og Samfund 35 02-03-2012 07:31
Bange Ditten De Unge 28 05-07-2011 18:27
F*** - jeg er bange... Mella Alt det andet 14 29-03-2011 22:13
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension