K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 13:31   #31
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Lægemiddelindustrien har mange fikse ideer for at fastholde ekstra mange kunder til deres egne produkter.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 09:23   #32
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Motion kan ikke kurere alting, men jeg tror på, at motion og en sund livsførelse altid vil være godt for ens almene velbefindende.

For mig er motion en væsentlig del af min behandling. Den hjælper med at holde min krop stærk og det er en forudsætning for at forhale den svære slidgigt jeg har i alle bærende led. Dertil kommer, at det er med til at holde symptomerne på min manio-depressive lidelse lidt på afstand. Hvis jeg ikke får motioneret bliver jeg meget rastløs, får sværere ved at sove og en mere udtalt tristhed.

Jeg har tabt 50 kg. henover de sidste 2 år. Nu mangler jeg bare 4 kg., og de er virkelig svære at komme af med. Vægttabet har været afgørende i forhold til mine fysiske lidelser ligesom det naturligvis har haft en meget positiv indflydelse på min selvtillid. Den virkelige kamp bliver at holde vægten resten af livet.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 09:49   #33
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
FRKM

WAUW WAUW det er sgu FLOT....som sagt tabte jeg 40 kg for ca 14 år siden ved min helt egen stædige hed og system....jeg var slet ikke til læge med det...og jeg har holdt det siden og født en dreng..for 13 år siden...og jeg vejer et lidt mere om vnteren end sommeren og så............

gik fra 1oo kg til 60 og blev gift i en str 36 ...jeg var STOLT...

men som du skriver det løser ikke alt og vi er alle forskellige - men du må da indømme - i bagspejlet at der er ting der er blevet nemmere og overskudet er blevet størrere..jeg ka huske da jeg sku kigge efter de største str.bukser PUHA..

idag kigger jeg efter 36 og max 38...

JEG ER VIRKELIG imponeret..vi burde lave en tråd om hvad vi har gjort og hvorfor..som tidligere skrevet - har jeg aldrig aldrig spist så meget som i den tid..smiler...og så cyklede jeg - ved jeg godt alle ikke ka...men 1 km og det blev jeg ved med et stk tid og øgede det langsomt til 1o km..

det var og er en SEJR...

HATTEN AF FOR DIG...jeg ville ønske v lige ku sende før og efter billeder,,smiler...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 10:12   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
...
Jeg har tabt 50 kg. henover de sidste 2 år. Nu mangler jeg bare 4 kg., og de er virkelig svære at komme af med.
Hvad med at glemme de 4 kg....

http://kortnyt.dk/politik/margrethe-...ilo/#more-3024

Godt nok hun er 44 år i dag men ligner en på 60....( fordi hun er alt for tynd...)

Sidst redigeret af Karo; 15-06-2012 kl. 10:17.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 11:10   #35
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Godt nok hun er 44 år i dag men ligner en på 60....( fordi hun er alt for tynd...)
Det er osse farligt at være for tynd:
"At være meget tynd er bestemt ikke noget sundhedstegn. Magre mennesker løber eksempelvis lige så stor risiko for at udvikle diabetes II som overvægtige. Folk, der spiser godt uden at tage på, har ofte for meget fedt i blodet. Måske deponerer de også for meget på de indre organer, hvor for meget og for lidt fedtvæv kan gøre stor skade. Det er en hårfin balance".
http://www.magasinet-sundhed.dk/sund...yse-sider.html



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 11:36   #36
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er også grunden til, at vi hører oftere og oftere om sunde unge mennesker som falder døde om af uforklarlige årsager.
Jeg har hørt mange gange folk som undrer sig over at de har høj kolesterolstal på trods for at de er “slanke”.

Ellers en god artikel Ekseleven. Tak.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 11:50   #37
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
min bmi ligger på 2o.75 og lægelig set er det perfekt...det er flot inde for rammerne....men alle er forskellige..hvad der er rigtig for en - er ikke sikkert er rigtig for en anden

men ingen ka tage min stolthed fra mig..og da jeg var færdig med at tabe mig,blev jeg gravid - længe ønsket..så hellt syg ka jeg ikke ha været...smiler..........
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lider af depression, kan ikke udregne mit næste skridt. Hjælp! dfb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 06-02-2013 23:22
Depression og revalidering - ikke muligt? lillemig Alt det andet 17 11-08-2011 10:29
Motion mawebbro Alt det andet 16 30-03-2011 22:37
dyr smertebehandling hjælper ikke Huldra Dit og Dat 4 26-11-2009 21:44
Let depression skal ikke behandles mere zuza Dit og Dat 15 29-02-2008 01:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension