K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2013, 23:55   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Erhvervsevnetab

Jeg blev i 2011 opereret i min hånd. Lægen fik cuttet nogle sener ved et uheld, jeg udviklede desværre en slem refleksdystrofi i hele armen og fik en mengrad på 50 % og erstatning fra patientforsikringen.
Inden arbejdede jeg 14 timer ugentligt ( pga svær gigt) uden nogle former for supplering eller lign. Jeg fortsatte mit job efter operation og skaden og fik derfor ingen erstatning for erhvervsevne tab da de lagde vægt på at jeg i forvejen arbejdede få timer pga gigten.
Nu her er jeg blevet fyret pr. 31.12.13 pga kraftige nedskæringer.
Min arm er ikke brugelig og den vil i stor grad forringe min muligheder for at finde et nyt job (det var kun med nød og næppe og en meget forstående chef og kollega at jeg kunne gennemføre mit job med arbejdsgange jeg nu ikke kan..men havde været et spørgsmål om tid)
Mit spørgsmål er om jeg nu kan søge om tab af erhvervsevne hos patientforsikringen? Eller om løbet er kørt...?
Vil ikke lyde grådig men midlerne og mulighederne er jo små

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 00:53   #2
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gunell Se meddelelser
Jeg blev i 2011 opereret i min hånd. Lægen fik cuttet nogle sener ved et uheld, jeg udviklede desværre en slem refleksdystrofi i hele armen og fik en mengrad på 50 % og erstatning fra patientforsikringen.
Inden arbejdede jeg 14 timer ugentligt ( pga svær gigt) uden nogle former for supplering eller lign. Jeg fortsatte mit job efter operation og skaden og fik derfor ingen erstatning for erhvervsevne tab da de lagde vægt på at jeg i forvejen arbejdede få timer pga gigten.
Nu her er jeg blevet fyret pr. 31.12.13 pga kraftige nedskæringer.
Min arm er ikke brugelig og den vil i stor grad forringe min muligheder for at finde et nyt job (det var kun med nød og næppe og en meget forstående chef og kollega at jeg kunne gennemføre mit job med arbejdsgange jeg nu ikke kan..men havde været et spørgsmål om tid)
Mit spørgsmål er om jeg nu kan søge om tab af erhvervsevne hos patientforsikringen? Eller om løbet er kørt...?
Vil ikke lyde grådig men midlerne og mulighederne er jo små

Gunell
Det kan jo aldrig skade at forsøge, at tage din sag op igen, mener der er 5 års forældelsesfrist... Jeg er selv i gang med en genoptagelse af mén da der er ændringer i min sag.. Jeg vil selvfølgelig kræve de penge, der retsmæssigt bør tilfælde mig i forhold til en skade... Skal dog siges at jeg har genoptaget i ASK med en godkendt arbejdsskade.. ved ikk om det har noget betydning, vil bar frem til at man ligeså godt kan prøve, man kan allerhøjest få et nej, og så står man det samme sted som før... Håber det bedste for dig Glædelig jul og godt Nytår
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 21:34   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Enig med funklen, søg hvad du kan. Har du også "endevendt" dine private pensionsordninger for TAE? Det formoder jeg nu hvor du allerede er fleksjobber formodentlig?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 02:51   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg mener ikke at en godkendt sag bliver forældet...altså sker der ændringer der skyldes skaden burde du ku søge..

min advokat sagde bare dengang - at selvom min sag var afsluttet ku den altid genoptages ved forværringer

bare ha tålmodighed - det kan både tage halve år - hele år og mere.--du vil måske få brev ind imellem om de arb,på sagen og ikke har glemt dig,,,

alle sager tager heller ikke så langtid -. men nogen..

synes da du skal forsøge - så alt er afprøvet

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 12:31   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forsøg endelig men forskel om en sag genoptages eller nyoptages
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2013, 23:44   #6
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Tak for svarene..

Der skrives om pensionsselskab, søgt der da jeg fik konstateret gigt i sin tidmen fik afslag.
Hvor kan de se hvor meget/lidt ens erhversevne er?

Jeg er ikke bevilliget fleksjob men har arbejdet på alm vilkår og levet af 14 timer ugentligt de sidste 3 år.

Fik afslag på fleks for 3 år siden og besked på at jeg sagtens kunne forsørge mig selv på under 20 timer? Og desuden deltidsforsikre mig....det har jeg så gjort...men nu er jeg fyret og der er tiltråd refleksdystrofien til så nu er jeg nød til at sygemelde mig da jeg jo på ingen måde kan stå til rådighed for 30 timer (deltidsforsikret) kan MAX komme op på de 14 timer og det er nu dårlig nok at jeg kan...har forsøgt flere gange da jeg jo gerne ville tjene flere penge.. Men kan vitterligt ikke 😥

Jeg er 40 år kvinde, gift, mor til 3 og har uddannelse.
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension