K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2015, 19:49   #1
lailarosen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
lailarosen er ny på vejen
Sygedp. har udbedt e.l. om læ 265

Hej herinde!
Min sambo er ved at ramme 22-ugers reglen om sygedp. og at indkaldt til
partshøring, men JC har samtidig udbedt sig en læ 265 via egen læge, som jo desværre så først følger senere - Hvad skal man være opmærksom på her ift. lægens udfyldelse af denne?!
Spurgt SB i dag om partshøring etc og hun vævede lidt i hendes sv. på, om det var en formalitet pga. 22 ugers sygedp. ophør - Mente at min sambo udredn. jo var afsluttet og han ikke mere var i beh. eller gik til genoptræning - og det lugtede lidt at noget som de kalder "stationær"
Min sambo har indtil for 1½ år siden været i 37 års fast arbejde, som ufagl. lagerassistent og opsagt pga. outsourcing til Polen.
Været ledig og taget diverse AMU-kurset i lager IT, rengøring og hygiejne og fik til sidste job med løntilskud i hosp.køkken, som han evnede, men kun magtede i 3 uger pga. arbejdes karakter med mange løft, pres og konstante deadlines. Arbejdet påvirkede alle hans skader i hele bevægeapp. ifa. slid, gigt og sm., som han er udredt for og som er dokumenteret her i 2014 via reumatolog, været tilknyttet rygcenter, gentofte med fys. øv og seneste henvist til off.regi på et dagcenter til fys. og laver hjemmeøvelser nu samt gå til fast zoneterapi og akupunktør for at holde skader/sygdom i ro.
Han er p.t. i virksomhedspraktik via anden aktør og er netop startet i sidste uge mhp. vurdering af hans arbejdsevne og udvikl. af denne.
Lyder det ikke helt hen i vejret, at man ønsker at stoppe en plan, man selv har iværksat for borgeren og som min sambo jo formoder udmøntes i en anden og ny plan.
Mvh. Lailarosen
lailarosen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2015, 19:56   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af lailarosen Se meddelelser
Hej herinde!
Min sambo er ved at ramme 22-ugers reglen om sygedp. og at indkaldt til
partshøring, men JC har samtidig udbedt sig en læ 265 via egen læge, som jo desværre så først følger senere - Hvad skal man være opmærksom på her ift. lægens udfyldelse af denne?!
Spurgt SB i dag om partshøring etc og hun vævede lidt i hendes sv. på, om det var en formalitet pga. 22 ugers sygedp. ophør - Mente at min sambo udredn. jo var afsluttet og han ikke mere var i beh. eller gik til genoptræning - og det lugtede lidt at noget som de kalder "stationær"
Min sambo har indtil for 1½ år siden været i 37 års fast arbejde, som ufagl. lagerassistent og opsagt pga. outsourcing til Polen.
Været ledig og taget diverse AMU-kurset i lager IT, rengøring og hygiejne og fik til sidste job med løntilskud i hosp.køkken, som han evnede, men kun magtede i 3 uger pga. arbejdes karakter med mange løft, pres og konstante deadlines. Arbejdet påvirkede alle hans skader i hele bevægeapp. ifa. slid, gigt og sm., som han er udredt for og som er dokumenteret her i 2014 via reumatolog, været tilknyttet rygcenter, gentofte med fys. øv og seneste henvist til off.regi på et dagcenter til fys. og laver hjemmeøvelser nu samt gå til fast zoneterapi og akupunktør for at holde skader/sygdom i ro.
Han er p.t. i virksomhedspraktik via anden aktør og er netop startet i sidste uge mhp. vurdering af hans arbejdsevne og udvikl. af denne.
Lyder det ikke helt hen i vejret, at man ønsker at stoppe en plan, man selv har iværksat for borgeren og som min sambo jo formoder udmøntes i en anden og ny plan.
Mvh. Lailarosen
De skal da forlænge hans sygedagpenge efter Sygedagpengelovens § 27 stk 1 punkt 2
Citat:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 69 uger,
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2015, 19:59   #3
lailarosen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
lailarosen er ny på vejen
Tak - Ja, det mener jeg jo også - helt oplagt, mærkeligt at rode andet og tidl. udredn. ind i dette forløb, de selv har planlagt
Mvh. Lailarosen

Citat:
Oprindeligt indsendt af lailarosen Se meddelelser
Tak - Ja, det mener jeg jo også - helt oplagt, mærkeligt at rode andet og tidl. udredn. ind i dette forløb, de selv har planlagt
Mvh. Lailarosen
Hvad skal egen læge være obs. på ift. udfyldelse af LÆ 265, når min sambo selvfølgelig fortsat er syg af egen sygdom.
Hjemmetræner med fys.øvelse dagl.
og går fast i beh. hos zoneterapeut og akupunktur hver 14. dag
og er p.t. i gang med virksomhedspratik mhp. vurdering af arbejdsevne
Mvh.
Lailarosen
lailarosen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension