K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2011, 11:40   #11
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Der jo lidt delte meninger, om hvad jeg kan fovente at få i løn.
Før mine skader var jeg god til at forhandle. Men efter mange år udenfor arbejdsmarkedet, er min selvtillid meget lav, hvad det angår.

Helt ærlig, så troede jeg, at der var en reel mindsteløn. Og troede faktisk I alle fik ud fra den, afhængig ef fag.

Jeg kan forstå, at I forhandler seperat, men vil kommunen godt være med til det. Det betyder jo højere udgifter for kommunen.
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 11:54   #12
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Da jeg startede i fleksjob, var der på mødet ved opstart en med fra fagforeningen og hun forhandlede løn på min vegne, så sådan kan det også gøres, hvis man ikke selv af en eller anden årsag ikke magter det...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 12:39   #13
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Jeg kan forstå, at I forhandler seperat, men vil kommunen godt være med til det. Det betyder jo højere udgifter for kommunen.
ja de er skam ligeglade for de skal kun give tildskud til mindsteoverenskomst messigt løn.ikke andet.havde det nu været reel mindste løn som altid er højere der skal vi have fat i fagforeningerne der i den sidste ende er for fårlige når de ved folk arbejder for emre end hvad overenskomsten reelt er på
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 13:10   #14
Damper
På vej til at lære K10
 
Dampers avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 11
Styrke: 14
Damper er ny på vejen
Hej.

Mange jobkonsulenter læner sig op af lønberegneren her, http://www.businessdanmark.dk/Juridi...liver-sagt-op/
Du skal ifg. loven have den mindste fraktil dvs. 25% søg evt. på dette og få den forklaring på nettet.
Du skal tilbydes at den fag. org. som omhandler arbejdsområdet er med til lønforhandlingen, dette er vedtaget i loven og må ikke undlades. Der er mange eks. på at jobkonsulenterne bevidst undlader at infomere om dette forhold, da de derved skal beregne et større bidrag.

Når man er i fleksjob skal man have den overenskomsmæssige løn på området. Du skaal forlange at få, som det sikkert er, HK med til forhandlingen. I øvrigt skal man ikke stå i en fagforening for at få den hjælp, dette er i selve loven accepteret af de faglige org. at de møder op for at sikre fleksjobberen.
Jeg håber at du kan bruge oplysningerne.
Hilsen Damper
Damper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 13:11   #15
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Din løn er mindste overenskomstmæssige løn indenfor dit område. Det er den, kommunen giver tilskud (1/2 eller 2/3) til.

Hvad du derudover formår at hive hjem i tillæg, gives der ikke tilskud til - de er en del af din løn og arbrjdsgiver får ikke refusion for denne.

Da jeg i sin tid skulle lønforhandle var det slet ikke gået op for mig, at jeg reelt kunne have noget at skulle have sagt - så jeg kom vist til at være lidt kæphøj i min forlangende, men det lykkedes!! Jeg sagde, at jeg ikke ville gå under et vist beløb, og sådan blev det. Jeg har ikke nogen høj løn men jeg har en sjat oveni mindstelønnen, som hjælper ganske godt.

/Andepigen der nok ikke havde været helt så kæk, hvis jeg havde vidst hvad det egentlig handlede om
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 07:38   #16
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for jeres mange indlæg.

Forstår jeg det ret: selvom jeg ikke er i HK, så har jeg ret til at have en med fra HK??
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 09:23   #17
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Tak for jeres mange indlæg.

Forstår jeg det ret: selvom jeg ikke er i HK, så har jeg ret til at have en med fra HK??
Ja det har du og det er noget kommunen sørger for der er til stede ved det møde der bliver når ansættelses papirerne skrives under. Jeg var ikke medlem af nogen fagforening da jeg skulle ansættes, men de havde sørget for at der var en fra den fagforening som hørte til mit fag.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 09:30   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det tror jeg man skal sikre sig inden møde, at der er en fra fagforeningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 09:50   #19
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Piamus

Piamus

Du skriver at du er ved at udd. dig til kontorass. og efterfølgende skal søge flex. Vil bare lige høre om du ta udd. på nedsat tid???

Jeg står nemlig i den situtation, at jeg forhåbentlig bliver visiteret til flex efter jeg har været igennem arbejdsprøvning. Jeg er selv udd. kontorass. men har ikke været inden for faget i "små" 20 år. Så den udd. skal genopfriskes. Men da jeg desværre ikke klare fuldtid mere, er jeg meget nysgerrig om hvordan det hænger sammen for dig + flex bagefter... ?

Håber du forstår hvad jeg mener ?

Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 13:11   #20
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Lille mig

Jeg har skrevet privat besked, ikke fordi det er hemmeligt, men vil ikke forstyrre denne tråd mere end højst nødvendigt.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension