K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2009, 12:05   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Medeia Se meddelelser
Hej.

Jeg er ny herinde.

Jeg tænkte, at det var det rigtige sted, at spørge om andre oplever, at det kan været meget svært at finde et fleksjob?

Har uvildigt været ledig på fleksjob-markedet i en lang periode, da jeg simpelthen ikke synes, at udbuddet af fleksjob er særlig stort, hvilket desværre har gjort det svært for mig at finde et arbejde.

Hvordan oplever i det?

Kom gerne med gode råd - har måske overset noget.

VH

En søgende fleksjobber
Velkommen til siden

Og nej det er ikke nemt at finde et fleksjob og man er også lidt lost når man skal i gang for hvor skal man søge og hvor kan man søge og hvordan skal man søge ..

Jeg fandt også mit fleksjob selv , det gjorde jeg simpelthen ved at gå på jobnet finde alle de job jeg kunne forestille mig jeg kunne bestride på deltid og så sende ansøgninger, til at starte med sendte jeg skriftlige ansøgninger men fik sgi aldrig noget svar eller også negativt , til sidst begyndte jeg at ringe og snakke med dem og bare blive ved og ved med at snakke fordele ved fleks (søgte kun deltidsstillinger ) løn-refusion erfaring på arbejdsmarkedet og hvor behagelig et menneske jeg var he he .. til sidst bad de forskellige om en ansøgning for bare at slippe af med mig, og jeg sagde så fint det sørger jeg for , og så ringer jeg igen om en uge 14 dage hvis ikke jeg høre fra jer af

Gyyyys har de tænkt ...

Ansøgningen bestod så i

1 et CV hvor alle mine tidligere job var lavet om til kvalifikationer (personlige som de havde givet mig da jeg jo skulle helt væk fra gamle erhverv)

2 en beskrivelse af mine skånehensyn og anslået arbejdstid

3 min refusions sats

4 en beskrivelse af hvordan refusion virkede

5 oplysninger om hvilke hjælpemidler der var krævet og at kommunen sørgede for det

6 min jobkonsulents visit kort med besked om at hvis der var økonomiske eller hjælpemidler spørgsmål så kunne man kontakte ham ...


Jeg endte ud med en del jobsamtaler endte med at kunne vælge mellem to job og fik en flekser ind på det jeg sagde nej til ...

Så det kan lade sig gøre men det kræver benarbejde , frækhed og selvfølglige at man har nogen kvalifikationer der kan bruges ...

og ikke mindst så kræver det sgi en god psyke , du skal prøve at sælge dig selv som om du er guds gave til menneskeheden og det er jo ikke altid man selv har det sådan

Og ja det er svært at finde et fleksjob og finanskrisen gør det bestemt ikke bedre og der er jo også en grund til at det er dem der er visiteret til højste timeantal med færrest skånehensyn der finder jobbene først ..

Jeg kunne arbejde 20 timer da jeg søgte sidst pt er jeg i arbprøvning og de snakker om at skal jeg fortsætte som flekser så kommer jeg ned i timer på 12 eller lige under .. og tro mig jeg har så ikke store forhåbninger om at jeg kan finde et job igen ...

Men du er ny-visiteret sørg for at få et fleksjobbevis (det kan også spare dig for noget tid og beskrivelse af det jeg skrev ovenover) skriv i ny og næ til din kommune (jobkonsulent ) og skriv at nu har du søgt det og det og så og så mange job og at du altså ikke kan finde nogen åbning og om de dog ikke har nogen forbindelser .. på den måde vil du være meget mindre i klemme den dag du skal revduers det er kommunen der ikke hjælper til og du gør alt hvad du kan .. kan du ikke finde fleksjob med de skånehensyn du har ja så kan du ikke og du gør noget for det, det er så det vigtigste lige nu og her ...

Hæng i , hvem ved måske er det der lige pludselig en dag ...

Jeg gik i 4 år inden jeg fandt et job ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af mich Se meddelelser
Go ide.
Hvis nogen er rigtig dygtig, herinde. Kunne de måske få bygget en ansøgningsskabalon, som kan bruges ved ansøgninger ( specielt de uopfordrede).
Mange virksomheder aner jo ikke, muligheder
/fordele, der kan være ved at ansætte en flexer.
Og jeg er ikke dygtig nok til at fortælle om det.

mvh. mich

UHHH vi har en tråd med det, hvor der er lagt både cv og foreslag til jobansøgninger osv i men kan ved gud ikke finde den lige nu , men skal prøve igen senere og senere den må jo være der et sted

En standard til en ansøgning for uopfodret det tror jeg ikke kan lade sig gøre for det første er det mange gange din personlighed der skaffer dig et job , for det andet er vi jo meget forskellige her på siden og det er meget forekellige job vi søger ...

Men ting som en kort beskrivelse af hvad fleksjob er hvordan det fungere og hvad man kan forvente og refusion osv , det har vi så i den tråd som jeg ikke lige kan finde....
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 13:16   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det pussige er bare, at fleksere skal have lårmuskler af stål, for at komme igennem benarbejdet og få et job, hvilket jo ikke lige just rimer på fleksbevilling, smerter, sygdomme, problemstillinger, skånebehov!

Altså, syge mennesker der skal knokle endnu mere hårdt på for at få et job, er jo fuldstændig ude i hampen, konceptetet er ikke holdbart!!!

Og finder de ikke jobbet, bliver de pludselig haaaalet rundt til privat aktører, kurser, virksomhedspraktik og andre tvivlsomme hovsa-projekter, der hurtigt bliver endnu værre end selve ansøgningen af fleks og hele sagsbehandlingen i forbindelse med ansøgningen.

Det bliver resten af livet man skal kastets rundt i jagten på et job der er SÅ svært at finde, og skal døje med kommunens påfund, sine sygdomme, kurser og praktik. Og får man endelig jobbet, så stresser det at vide, at jobbet nok ikke er for evigt, og at mareridtet begynder forfra hvis man bliver arbejdsløs.....

Da jeg blev tilbudt fleks - jeg havde så mange arbejdsprøvninger og fiaskoer liggende, at jeg bare skulle sige ja, så var bevilligen i hus.
Der advarede alle mig, og sagde at så ville jeg sku' kæmpe resten af livet med kommunen og gøre mig helt klart, at chancerne for et job var minimale, og at gamet var hårdt og opslidene.
Så enden blev førtidspension, da jeg ikke på nogen måder ville kunne klare alt det der usikre...og aldrig ville vide hvad fremtiden ville bringe, og altid ville sku' åbne postkassen med hamrende hjerte i frygt for, hvad de nu skulle finde på at sende mig ud i.

Gid der dog fandtes fleksjobs til alle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at finde egnede fleksjob? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 5 24-02-2013 23:47
Når kommunen ikke kan finde et fleksjob sporup Spørgsmål ang fleksjob 6 25-07-2011 10:18
Skal job konsulent hjælpe med at finde et fleksjob? mimse Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 19-09-2010 10:15
Kan kontanthjælp stoppes, fordi man ikke har været i stand til at finde et fleksjob? Cordulla Dit og Dat 5 06-09-2010 14:02
fleksjob, hvad hvis jeg ikke selv kan finde et? helle4 Spørgsmål ang fleksjob 25 12-09-2007 23:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension