K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2017, 07:29   #31
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved de er på kh, de har været i korte praktiker.

de stakkels unger kommer tit med udtagelser som, vi har ingen vand fordi kommunen ........ osv. desværre findes der meget dårlige fungerne famillier,

ved godt det er 1 ud af 1000.- men de findes desværre.

ved godt at ledige ,pensionister osv. tit kommer med sjove ting. Må indrømme at jeg selv mange år ikke sagde til folk,at jeg var flekser,sagde bare, hvad jeg lavede, til jeg fik problemer ,fordi folk mente,at jeg lige kunne bage, køre, lave lege aftaler, jeg havde jo tid,på et tidspunkt fik jeg nok og fortalte,at jeg var flekser og at mit helbred ikke kunne holde til det, hvilke hjælp meget,på folks hensyn.

Sidst redigeret af jjsonn; 06-01-2017 kl. 08:07. Årsag: glemte tekst
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2017, 09:48   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg kunne virkelig godt tænke mig nogle bud på , hvorfor nogen FTP. ikke mener de kan være ærlige.
Jeg kender dem også. De arbejder hjemme har et it firma og den slags bullshit.
det er en hån mod alle os/ de der kæmper en kamp hver eneste dag.
Der kan være mange årsager til, at man ikke synes, at andre skal kende sandheden.

Hvis man er fp'er efter de helt gamle regler, så kan man muligvis have et it-firma, da de kan have en arbejdsevne, men hvis man er fp'er efter de seneste regler, så er jeg sikker på, at dette ikke er en mulighed.

Og vi skal lige huske, at vi kender sjældent andres personlige forhold godt nok til at vi kan bedømme hvad der er op og ned.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
ved de er på kh, de har været i korte praktiker.

de stakkels unger kommer tit med udtagelser som, vi har ingen vand fordi kommunen ........ osv. desværre findes der meget dårlige fungerne famillier,

ved godt det er 1 ud af 1000.- men de findes desværre.
Ja, de findes.

Og når forældrene er så dårligt fungerende i deres privatliv, så er de det måske også på en arbejdsplads, og det er måske deri vi skal finde årsagen til, at de ikke er på arbejdsmarkedet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2017, 12:02   #33
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror heller ikke der findes mange, der får kh som ikke vil arbejde ,hvis de kan

men jeg tror de findes og er derfor imod.

men ville ønske at vores system virkede bedre
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2017, 15:35   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg tror heller ikke der findes mange, der får kh som ikke vil arbejde ,hvis de kan

men jeg tror de findes og er derfor imod.

men ville ønske at vores system virkede bedre
Det er desværre sådan en indstilling der gør at vores system er noget lort og som gør folk mere syge end de var fra starten af...

Det er nemlig samme indstilling kommunerne har over for borgerne...

Fordi der er enkelte der snyder...det gør jo ikke at vi skal indrette hele vores system efter det...det er en vanvittig tanke...

Det ville svare til at fra nu af skulle alle mennesker kropsvisiteres når de er på vej ud af alle butikker.....fordi der er nogle få der stjæler....

Tro mig...folk ville flippe ud hvis de skulle visiteres alene fordi der er nogle få der stjæler...

Man er nødt til at indrette systemet på en måde som gør det bedst over for flertallet af mennesker...

Selvfølgelig skal man forsøge at fange dem der snyder....men ikke på en måde som gør at det går ud over alle og som gør at folk bliver mere syge end de var da de kom ind i systemet..

Det kan virkelig ikke være rigtigt at folk skal gøres syge og mere syge end de er fra starten af....bare fordi der er nogle få der snyder...

Det er desværre den samme indstilling systemet har....de ved at der er nogle få der snyder....og dermed ser de på alle som potientielle snydere...og de behandler folk ud fra det ved at mistænke dem på...ja mere eller mindre alt...

De fleste herinde vil kunne nikke genkendende til dette...at de er blevet mistroet...mistænkt....fordømt...osv osv...i deres forløb i systemet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 11:10   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De fleste herinde vil kunne nikke genkendende til dette...at de er blevet mistroet...mistænkt....fordømt...osv osv...i deres forløb i systemet..
Jeg er helt enig i, at vejen frem ikke er at mistænkeliggøre alle blot fordi nogle få snyder.

Jeg tror ikke der er ret mange mennesker der kan sige sig helt fri for, at have snydt med et eller andet på et tidspunkt i deres liv.
Mange har lavet sort arbejde, nogen har skrevet lidt ekstra på når de har udfyldt selvangivelse, nogen har skrevet lidt ekstra på når de har skullet have udbetalt dækning fra forsikringen o.s.v. o.s.v. o.s.v.

Snyd vil forekomme alle steder hvor det er muligt, og selvfølgelig skal man ikke bare lade stå til, men jeg mener man bør gå efter de "store fisk" og lade de små smutte igennem.
Jeg tror såmænd ikke udgiften i sidste ende bliver større, for der bliver jo brugt sindssygt mange ressourcer på kontrol.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2017, 22:59   #36
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Argumentation for en frivillig borgerløn – set i et civilsamfundsperspektiv

http://basisindkomst.dk/argumentatio...ndsperspektiv/

Borgerløn – argumenter for og imod

Hvad kan man drømme om at borgerløn kan bidrage til at løse?

En sådan frivllig borgerlønsordning kan ikke stå alene, den må følges af en massiv civilsamfundsmobilisering

Opsummering:

Carl Christensen er kultursociolog og har været social iværksætter med mere end 30 års erfaring med socialt udviklingsarbejde og manden bag Skovsgaardmodellen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2017, 11:44   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Borgerløn frakobler rettigheder fra pligter

http://piopio.dk/borgerlon-frakobler...r-fra-pligter/

Kommentar: Ud fra et socialdemokratiske idegrundlag er borgerløn ikke løsningen på udfordringer på arbejdsmarkedet. Her må ambitionen fortsæt være, at alle skal have mulighed for at få et job og tjene en løn, der er til at leve af.


Jøsses! Ved socialdemokraterne ikke hvad der sker ude blandt arbejderne?

Har de helt glemt hvad de selv har stemt igennem med deres reform-amok?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=34899

18.000 på ressourceforløb

"cirka en pct. af de borgere, der har været i ressourceforløb, vil komme i ordinær beskæftigelse inden for reformens første år"

Flot resultat! God lovgivning af Folketinget.

"Tallet ventes at ville stige til to pct., når reformen er fuldt indfaset i 2032."

Jamen, det er helt vildt, hvor dygtige vores partier er til at sikre arbejdsstyrken

Vi får hvad vi stemmer på!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 29-01-2017, 21:49   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Finland vil eksperimenterer med borgerløn til arbejdsløse.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/finl...l-arbejdsloese

De seneste fem år har han været arbejdsløs, efter hans firma gik konkurs, men de næste to år kan han kalde sig borgerlønsmodtager.

Juha Järvinen er en af de 2.000 tilfældigt udvalgte finske arbejdsløse, der i de næste to år vil modtage, hvad der svarer til 4.200 danske kroner om måneden. Juha Järvinens kone arbejder, familien modtager også børnefamilieydelse til de i alt seks børn. De penge bliver der ikke rørt ved, og derved er familiens samlede økonomi således uforandret.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2017, 22:34   #39
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialdemokratiet kalder forslag om borgerløn 'asocialt'

http://www.dr.dk/nyheder/indland/soc...rloen-asocialt

Arbejdsløse skal ikke bare have lov at sidde hjemme i sofaen og ryge vandbong, uden der bliver stillet krav, siger folketingsmedlem Mattias Tesfaye.

PH

Under indstilling og sprogbrug, brugt om arbejdsløse. Hvad kender denne ungersvend til hvad de arbejdsløse foretager sig.

Mattias... det er en ommer. Fløs. Tæl til 3 for du udtaler dig.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-02-2017, 23:55   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo nok det han selv ville bruge tiden på...kunne man forstille sig...hvorfor skulle det ellers ligge lige for at sige om andre..

Men som med alt andet så kan man ikke regne med socialdemokratiet mere...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension