K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2012, 07:16   #1
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Beslutningsudvalget, og hvad så?

Min sag kommer nu endelig til beslutningsudvalget I DAG!

Jeg synes min ressourceprofil er rigtig god, og der står alt det der skal stå.
Har ikke haft nogle kommentarer til den....



Hvad kommer der nu til at ske?

Hvis de mener der ikke mangler noget, så kommer den til den endelig afgørelse?
Hvornår vil den gøre det, og hvor lang tid tager sådan noget?

God dag
VH
Lykke
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 09:59   #2
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Jeg er lidt i tvivl om, hvad beslutningsudvalget er i din kommune, da det vist kan hedde mange forskellige ting.

Ved mi havde jeg heller ikke nogle kommentarer til min ressourceprofil.

Indstillingen blev lavet og jeg blev meddelt, at den xx kom min sag for et team, der skulle beslutte om min sag om førtidspension skulle rejses og, at præcis fjorten dage senere kunne de se, at den var sat ud til møde med det team, der skulle tilkende pensionen.

Den først nævnte torsdag kom min sag således for første udvalg, der besluttede at rejse sagen. Dette blev jeg meddelt dagen efter pr. brev. I Brevet stod der ligeledes, at min sag ville komme for tilkendelsesteamet den xx ( Præcis fjorten dage senere, som jeg var oplyst tidligere)

Fjorten dage senere fik jeg klokken lidt over 13 ( Mødet begyndte kl 12) en opringning om, at jeg var tilkendt varig førtidspension.

Det hedder sig, at de har 3 måneder fra, at sagen rejses og så til at træffe den endelige afgørelsen. Alle sagsbehandlere, som jeg har talt med, har alle sagt, at bliver sagen først rejst ( Det møde jeg tror din sag er oppe på idag) Så bliver næsten 100% efterfølgende godkendt til førtidspension. Men som skrevet,så kan der i princippet gå tre måneder mellem mødet idag og det endelige møde. De fleste bliver dog oplyst den dato, hvor næste møde finder sted.

Hvis de beslutter ikke at rejse sagen, så går denne tilbage til sagsbehandleren med begrundelse om, hvad teamet mener, at der mangler.

Held og lykke. Jeg tænker,at det ser lovende ud:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 10:14   #3
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Arh... På den måde :-)

Tak tak.

Viste ikke helt hvad "beslutningsudvalget" gik ud på :-)

Det er spændende.

Har lige modtaget en mail fra min sagsbehandler.

Han regner med svar omkring kl 11... Om den er klar til at blive sendt videre til nævnet.

Så hvis "beslutningsudvalget" godkender, så er der stor chance for at den også bliver godkendt til den endelig afgørelse?

Den gik igennem uden bemærkninger.

Betyder det noget for den endelige afgørelse?

Hilsen
Spørger-Jørgen :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 11:27   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det må vel betyde at indstillingen er i orden, at der ikke mangler mere.

Dette er dog ingen garanti for at den går igennem, men et vigtigt skridt i den rigtige retning.

Det er så forfærdelig nervepirrende at vente og ikke vide om man er købt eller solgt.

Krydser fingre for at det går.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 11:45   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Dette er dog ingen garanti for at den går igennem, men et vigtigt skridt i den rigtige retning.
Og hvis de giver afslag skal de komme med en begrundelse.

Og hvis begrundelsen f.eks. er manglende behandling eller afprøvning, så har man noget at gå videre med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 12:05   #6
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Alt er er prøvet, arbejdsprøvninger...

Har en masse læge papirer hvor der står at sygdommen er varig, og der ingen helbredelse er osv. Og den sidste er fra speciallæge fra september måned.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 14:53   #7
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Min sagsbehandler, der i mente har været ansat i ca 15 år, fortalte, at hun i vores kommune endnu ikke havde hørt om en sag, der ikke endte med tilkendelse af pension, når sagen er kommet til sidste instans= tilkendelsesteamet. ( Men en skal selvfølgelig være den første)

Jeg har tre veninder, der er sagsbehandlere. ( De to dog i samme kommune) Ingen af de tre har hørt om en sag, der ikke endte med pension, når sagen er nået til tilkendelsesteamet.

Man kan aldrig vide, men jeg tror, at du får tilkendt pension. Synes jeg på et tidspunkt læste et sted, at 99% får tilkendt pension, når sagen er nået til sidste instans.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 06:23   #8
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Beslutningsteamet/udvalget?

Tillader mig lige at spørger igen :-)


Når pensionssagen/ressourceprofilen er blevet "godkendt" uden bemærkninger af beslutningsteamet/udvalget, hvad betyder det så for sagen?

Har talt med et par stykker, og de siget at når den før igennem "første runde", så går den også igennem til den endelig beslutning...

Ved godt at det ikke er 100 procent sikkert. Det er der jo sjældent noget der er...

Men er det så sikkert, som jeg høre og læser?

Er der noget der har fået afslag alligevel?

Den kommer først for nævnet i slutningen af november... Læææænge til.

God dag
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 16:01   #9
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Du får nok ikke et mere dækkende svar, end du allerede har fået. Og vi kan ikke give nogen garantier, eller sætte procenter på hvor sikkert, eller ikke-sikkert det er, at du bliver tilkendt pension.

Beslutningsudvalget har læst din sag igennem, og deres opgave er overordnet (når jeg ikke ved, hvilken kommune, det drejer sig om, kan jeg kun svare overordnet, da næsten ingen kommuner har præcis samme udvalg og afdelinger med samme arbejdsfordeling) at kontrollere, om din sag er belyst tilstrækkeligt til, at sagen kan overgå til behandling om pension.
Dvs. om din sgsbehandler har gjort sit arbejde, altså sørge for nye lægelige oplysninger, arbejdsprøvning, ressourceprofilen er opdateret osv.

Desuden foretager udvalget en vurdering af, om de mener, at din sag vil kunne tilkendes en førtidspension eller ej - men det udvalg har jo ingen beslutningskompetence i forhold til den endelige vurdering, så derfor kan vi ikke sige andet, end at det er positivt, at de er enige med din sagsbehandler i, at du skal tilkendes en førtidspension.

Når "mellemudvalget" også er af den holdning, at en person bør tilkendes en førtidspension, så sker der erfaringsmæssigt det, at personen i langt, langt de fleste tilfælde bliver tilkendt en førtidspension, men det er altså også få gange set, at der bliver givet afslag.

Da jeg var sagbehandler, fik jeg aldrig et endeligt afslag, når først mellemudvalget var enige med mig, men det skete da fra tid til anden, at jeg fik en sag tilbage f.eks. med besked om, at man gerne ville se nye lægelige oplysninger, en arbejdsprøvning eller lignende, inden der kunne træffes en endelig afgørelse.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2012, 06:39   #10
sholm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Lokation: Sjælland
Alder: 61
Indlæg: 1
Styrke: 0
sholm er ny på vejen
Hvor er beslutningsteamet

Jeg vil gerne spørge. Hvor er beslutningsteamet, er det på Jobcenteret, eller er det i Pensionsnævnet.
Er det når alle lægepapir og resourceprofil er afsluttet, at det skal godkendes af Jobcenteret inden der indstilles til Pension. Er det der beslutningsteamet er?
sholm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension