K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 14:21   #11
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
IHHH... Har langt om længe fattet det.

Jeg skriver jo nej til at jeg ikke har fået tilkendt pensionen :-) Ville bare regne det ud. Har jo ikke fået den endnu... Så der var fejlen. Skal jo skrive ja...
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 15:06   #12
trold70
Elsker at være her på K10
 
trold70s avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 60
Styrke: 15
trold70 er ny på vejen
Jeg tillader mig lige at svare er godt nok under den gamle
Men mon ikke der gælder det samme som der gør i den nye ved at hvis du er gift eller samboende så mister du det til enlig også nogen tillæg også regner de hvis ud fra hvad ens kæreste også tjener sådan har de gjort ved mig
trold70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 15:50   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De nye pensionister ikke ingen tillæg som dem på den gamle ordning. De nye pensionister har 'kun' et grundbeløb på lidt over 17.000 kr og pensionsstørrelsen er den samme, uanset hvad man fejler. Hvor den gamle pension, har 3 satser. Lav, mellemste og højeste.

Dem på den gamle ordningen kan også søge de forskellige satser, EFTER pensionen.
Dvs hvis én fx har fået den laveste sats, men senere bliver mere syg, så kan de søge den mellemste sats. Eller får man den mellemste og bliver mere syg, så kan de søge den højeste...

@Espelund, godt du fandt fejlen. De har også formuleret nogen af spørgsmålene sådan lidt fjollet, så man nemt kommer til at sige ja/nej til noget forkert.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 20:50   #14
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Helenekr, nu du er så klog ;-) Og ved en masse om en masse... Ved du så noget om pensionen og merudgifter? Får jeg dette også, uden de trækker i pensionen?

Jeg har læst så meget og orker pt ikke at søge på nettet.

Lige et par spørgsmål mere :-)

Der er rigtig mange som har været i systemet i MANGE år, og hvor det har taget dem lang tid at få pensionen.
Jeg har et godt samarbejde med mine læger og min sagsbehandler, og har dem heldigvis på min side... Min sagsbehandler mener det bedste er pension, så hun er igang med at færdiggøre papirerne. Snakkede med hende for et par dage siden, og hun regnede med at det hele var klar inden jul... Hvordan kan det være at det ikke tager lang tid? Jeg troede alt sammen var så svært...

Da jeg fik min invalidebil, var der heller ingen problemer... Har nu søgt om merudgifter, har ikke fået svar endnu. Men denne sagsbehandler mener ikke der skulle blive nogle problemer med at få det... Jeg er meget samarbejdsvillig, åben, ringer "ofte", sender alle papirer osv...

Jeg forstå bare ikke hvorfor det kan være SÅ forskelligt!

Måske burde dette indlæg være sendt som en PM, men nu kommer den altså her :-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:26   #15
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Samlevende efter gamle regler?

Ubs!!

Her var jeg vist med til at øge forvirringen UNDSKYLD
Ser ud til at Helenekr kan svare på det du gerne vil vide

Er selv på FP gamle ordning og gift med en ikke pensionist

Håber du snart får ro omkring tingene

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 11:48   #16
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Det er helt i orden :-)

Syntes alt omkring pension er forvirrende ;-) Så lidt fra el til, gør ingen skade... ;-)
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 15:44   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Espelund Se meddelelser
Helenekr, nu du er så klog ;-) Og ved en masse om en masse... Ved du så noget om pensionen og merudgifter? Får jeg dette også, uden de trækker i pensionen?

Jeg har læst så meget og orker pt ikke at søge på nettet.

Lige et par spørgsmål mere :-)

Der er rigtig mange som har været i systemet i MANGE år, og hvor det har taget dem lang tid at få pensionen.
Jeg har et godt samarbejde med mine læger og min sagsbehandler, og har dem heldigvis på min side... Min sagsbehandler mener det bedste er pension, så hun er igang med at færdiggøre papirerne. Snakkede med hende for et par dage siden, og hun regnede med at det hele var klar inden jul... Hvordan kan det være at det ikke tager lang tid? Jeg troede alt sammen var så svært...

Da jeg fik min invalidebil, var der heller ingen problemer... Har nu søgt om merudgifter, har ikke fået svar endnu. Men denne sagsbehandler mener ikke der skulle blive nogle problemer med at få det... Jeg er meget samarbejdsvillig, åben, ringer "ofte", sender alle papirer osv...

Jeg forstå bare ikke hvorfor det kan være SÅ forskelligt!

Måske burde dette indlæg være sendt som en PM, men nu kommer den altså her :-)
Merudgifter, der tænker du på enkeltydelse, eller??
Hvis ja, så er det ikke noget der påvirker din pension på nogen måde - faktisk så er der INGEN former for ''merudgifter'' og dækning her for, der gør noget ved pensionen. Det er en ekstra håndsrækning til en i forvejen stram økonomi...

Og kommuner (og sager!) er MEGET forskellige! nogen kan søge pension, og have svar inden for få måneder. Andre skal vente i årevis, så det hele er sådan en slags ''man trækker et lod i tønden'' og må senere finde ud af om det var gevinst eller en nitte. Der er desværre ingen rød tråd i noget af det, og man kan meget sjældent sammenligne. Heller ikke selvom to personer næsten er ens, fejler det samme, og har enslydende speciallægeerklæringer. Det er netop dét der er så pil råddent i systemet, der er ingen former for garanti, hvad der udløser pension i én kommune, udløser fleks i en anden, eller afslag i en tredje...............

Så du skal glæde dig over, at din sag er gået godt og at du bliver mødt af søde forstående mennesker, for det er ikke alle forundt.

Alt godt til dig fremover
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §17 efter gamle regler uden Resourceprofil Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-07-2013 12:43
Enlig eller samlevende - regler? pnordb Alt det andet 2 20-01-2013 14:12
Fra gamle til nye regler malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 19-12-2012 22:04
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
ang regler for samlevende/enlig karina1975 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-12-2008 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension