K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2012, 16:02   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men de fleste sb siger ned til job som er mindre end det man er visisteret til fordi så er man jo ikke ledig til et job i det antal timer som man jo burde kunne arbejde.
Ja det har du nok ret i...

Jeg synes dog, man bør have ret til lidt indtægter. På samme måde som folk, som kan få fuld dagpenge, men så får suppleret op til fuld dagpenge, hvis de arbejder få timer om ugen og ikke på nuværende tidspunkt har 37 timer om ugen.. Det bør være tilsvarende for fleksjobbere....

Hvis sagsbehandler siger nej... Så ville jeg klage over det. (det vil jeg kalde en afgørelse - når de siger nej, og loven siger, man godt kan) Jeg selv ville da gerne have indtægter fremfor ledighed....

Kunne dog godt forestille mig, at hvis man er ansat 3 timer om ugen i et firma, og jobcentret siger, at "så skal du resten af timerne i ulønnet praktik"... Det tror jeg godt de må... Synes jeg har læst det et sted, nogen har oplevet, men er ikke helt 100 % sikker. Man er stadig til rådighed på arbejdsmarkedet, når man arbejder kun 3 timer om ugen, men f.eks. er visiteret til 20 timer om ugen. Man har stadig pligt til at have et job på de ca. visiterede timer. For kender nogle, som var på f.eks. på fuld dagpenge, men arbejdede i få timer om ugen, så havde de stadig pligt til at søge jobs til 37 timer. Samme tilsvarende tænker jeg med fleksjobbere....

Bodilelisabeth: Når du har været ledig i 16 mdr., er det faktisk på tide, at de skal revurdere din sag ifølge loven. (lidt sent faktisk). De skal bla. redegøre for, om der skal påbegyndes en førtidspensionssag. Nu ved jeg ikke, hvad du selv synes, om dit helbred er blevet forværret i så væsentlig grad, at førtidspension er under overvejning? Men du kan læse om revurderingen her i fleksjob pjece:
http://www.clh.dk/?id=1474#c3996

Revisitation

Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob. Denne revurdering skal ske hver gang, personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder, hvor personen har modtaget ledighedsydelse under barsel, tæller ikke med.

I forbindelse med genvurderingen af personens arbejdsevne skal kommunen anvende tilbuddene efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats fx praktik i en virksomhed. Som grundlag for vurderingen skal kommunen udarbejde:

En redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
I samarbejde med personen skal der udarbejdes en redegørelse for personens ressourcer og mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal indeholde personens egen opfattelse af situationen.
En redegørelse for, hvorfor personens arbejdsevne fortsat er varigt begrænset.
En redegørelse for, at der er set nærmere på, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.

I den periode, hvor kommunen genvurderer arbejdsevnen i forhold til berettigelsen til fleksjob, bevarer personen retten til ledighedsydelse. Personen bevarer også ledighedsydelsen, mens kommunen undersøger, om vedkommende opfylder betingelserne for at få førtidspension. Ledighedsydelsen skal dog tilbagebetales, hvis der senere udbetales førtidspension for den samme periode.

Hvis kommunen ikke opfylder sin forpligtelse til at foretage revurdering, får kommunen ikke refusion fra staten for udgiften til ledighedsydelse, særlig ydelse, kontanthjælp eller starthjælp i 36 måneder.

Sidst redigeret af curls; 18-06-2012 kl. 16:27.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
25.000 kr i tilskud til evt. ansættelse Krieva Spørgsmål ang fleksjob 5 02-05-2013 19:55
Ansættelse i samlevers firma som fleksjobber Simson Spørgsmål ang fleksjob 1 19-02-2013 12:33
ansættelse balde53 Spørgsmål ang fleksjob 17 01-01-2013 17:46
tidsbegrænset ansættelse, flex? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 5 21-12-2010 19:07
transport til datters uddannelse hanne111 Alt det andet 10 19-07-2009 08:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension