K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2010, 18:33   #1
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hvor langt må de gå?

Hej alle!

Jeg er ny her i gruppen, men vil gerne høre andres erfaringer!

Lidt om mig og mine lidelser. Jeg har on and off døjet med mine skuldre siden 2004. Bliver sygemeldt sidst i september 2009. På daværende tidspunkt er venstre arm fuldstændig fastlåst. Bliver opereret og går i gang med et langt genoptrænings forløb. I dag har jeg kraftige bevægelses indskrænkning på begge arme. Begge albuer er ødelagt og jeg har skader på begge håndled, fordi jeg i gennem så mange år har kompenseret for de dårlige skulderled. Ledbåndene ved mine skulderblade er ødelagt også pga over kompensention. Smerter er en daglig følgesvend, men jeg får dog min hverdag til at fungere.

På arbejdsmedesinsk i Feb 2010 bliver det vuderet " Tilstanden er kronisk uden mulighed for bedring".
Psykologen siger "der er ingen psykiske blokeringer, kun fysiske".
Revacentret vudere "Resterende erhvervsevne er uden betydning" under 5%!

Min sagsbehandler fra kommunen siger på daværende tidspunkt "Det er en pensionssag lige til højrebenet"!

MEN IHH HVOR KAN MAN BLIVE KLOGERE!!

Ca en uge efter afslutning fra Reva bliver jeg indkaldt til socialmedecinsk undersøgelse. På foranledning af sagsbehandler. Tager afsted taler og bliver undesøgt i ca 2½ time. Tager der fra med den besked at lægen ikke mener der kan gøres yderligere...Han mener dog der er problemer med mine hofter (hvad jeg aldrig har bemærket)! Nu skal jeg så pludselig til undersøgelse på reumatologisk, skal undersøges for en bindevævssygdom.(26 ugers ventetid) Denne sygdom kan dog ikke helbredes kun bremses. ALLIGEVEL mener de først der kan tages stilling til erhvervsevne efter denne undersøgelse er foretaget!

Hvis jeg har denne sygdom kan jeg ikke se det ændre ved noget. Skaden på mine arme er sket og de har jo sagt de kun kan bremse yderlige nedbrud af mine led! Det skal siges jeg har også været hos andre læger og alle siger mine lidelser er kroniske.

Mit spørgsmål er bare hvor længe kan kommunen sende mig rundt i behandlersystemet inden de indstiller til pension?
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 18:55   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
alle muligheder skal være udtømte derfor
har lige fået afslag på pension
grund mangler en undersøgelse af min hukommelse
sjovt da jeg netop aldrig selv har klaget over det, men en læge for 3 år siden
ment det skulle undersøges.
så nu skal jeg til undersøgelse på en demens afdeling
35 år og kan stadig huske kommunen
de gør alt for at trække en sag i langdrag og ydmyge folk til det sidste.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:15   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Peppe,

Velkommen til.

Kommunen kan sende dig rigtigt meget rundt omkring, så det er med at "forsone" dig med din sagsbehandler, så du føler at I gør det "rigtige". Sørg for at I taler samme sprog og at du ved hvor du har hende. Ikke at jeg ved hvor jeg har min, men jeg kan se at det er vigtigt, for lægekonsulenten som er hendes "bisidder", spiller hazard med din fremtid, så det er dig og hende der skal melde pas, hvis han laver julelege og vil undersøge dig for hvad som helst. Du skal nok også nå at komme til en psykiater om alt går "vel", men der må du lige slå bremserne i. Så vær logisk og åbenøjet, så de ikke driver dig og din sag til vanvid.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:54   #4
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Jeg bliver bare så fustreret når de siger at hver undersøgelse jeg skal til er den sidste!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:54   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
26 ugers ventetid - hvem har henvist dig?

Grunden til jeg spørger er, at kommunen kan rekvirere undersøgelser (betale for dem), og så er ventetiden næppe så lang.

Hvis du er henvist via egen læge, synes jeg bestemt du skal bede kommunen anmode om en undersøgelse.

Jf. retsikkerhedslovens §10 er det kommunens ansvar, at sagen er tilstrækkeligt belyst. Mangler de information, ja så må DE bringe den i hus
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:09   #6
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Er henvist af egen læge! MEN vil da få fat i min sagsbehandler hurtigst muligt! Tak for rådet til Odenseaneren!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:38   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Du skal nok også nå at komme til en psykiater om alt går "vel",
Der er vist ikke mange der kommer helt uden om, at skal igennem en psykologisk undersøgelse, før der indtilles til fp, men for mit eget vedkommende "slap" jeg med en erhvervspsykologisk.

Hvis jeg var Peppe tror jeg, at jeg ville sende sagsbehandlerne en mail, og pænt anmode om, at hvis hun mener jeg skal igennem en eller anden form for psykologisk undersøgelse, at hun så bestiller en tid allerede nu, og dermed bruge ventetiden på noget fornuftigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:45   #8
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Lige inden vi kommer alt for langt ud i det psykologiske! Vil jeg lige påpege at jeg via kommunen har været til psykolog!

Som jeg skrev i startoplæget at hovedkonklusionen på psykologsamtaler var
"der er ingen psykologiske blokeringer, kun fysiske"!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 20:56   #9
Nobody
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nobody er ny på vejen
Peppe, jeg tror desværre godt du kan risikere at skulle igennem en egentlig psykologisk testning

Jeg kan ikke vide det med sikkerhed, men det ser sommetider ud som om at alt der kan trække tiden ud med djævelens vold og magt SKAL afprøves.

Jeg håber det dog ikke, idet det synes grotesk, når du allerede har været ved Psyk under arbejdsprøvningen.

Mvh

Nobody
Nobody er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 09:20   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr vendtetid, er der desværre lang vendtetid, hvis det er hospital, hvilket du skal tilknyttes, hvis der er tale om en form for bindevævslidelse.

Derfor, for din egen skyld, lad din egen læge styre dette.

Men det betyder også en udredning, med ydereligere varighed.

Mit spørgsmål, må derfor værre, at som du selv påpeger, Har du nok til pension, på nuværende tidspunkt, bør du vel indstilles nu.
Ydereligelse, stiller dig jo kun ringere, og at der evt ikke skulle være noget ville være status qou.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hjælp... hvor langt skal man synke?? Rie82 At søge førtidspension 53 28-02-2012 05:30
Hvor langt er jeg? Mulle83 Dit og Dat 2 12-01-2012 15:10
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension