K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 16:56   #51
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af twoc Se meddelelser
Jeg har snakket med kommunen og de var MEGET positive hvis jeg ville igang igen.....jeg fik at vide at hvis jeg fik en revalidering så ville førtidspensionen selvfølgelig stoppe men så trådte revalideringsydelsen SELVFØLGELIG i stedet for ....der er næsten ikke nogen forskel på størrelsen af revalideringsydelsen og førtidspensionen ....
Kan ikke forstå alt den polemik om hvilende pension og ingen indtægt ...??
har du tænkt over hvis du ikke kan gennemfører en revalidering?
så kommer du ikke bare tilbage til førtidspension
ellers må en meget gerne skrive hvor i loven det er beskrevet.
at man bare kan få førtidspension igen efter revalideringsydelsen.

flere har netop mistet deres sygepenge, fordi de ikke kunne gennemføre en revalidering

derfor kan man gøre en pension hvilende og hvis man ikke kan arbejde efter et stykke tid. Ja så får man bare pensionen igen.

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-06-2010 kl. 17:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:07   #52
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Hvis jeg ikke kan klare revalideringen får jeg selvfølgelig pensionen tilbage det har jeg spurgt om.....men INDEN jeg starter på revalideringen skal jeg i en jobpraktik der nok vil være en rigtig god indikator på om jeg kan holde til at gå på arbejde....kan jeg klare 37 timer der kan jeg også nok klare revalideringen.

Hvis det skulle forholde sig som du siger at jeg ikke kan får førtidspensionen igen ved mislykket revalidering så må jeg jo bare få fingeren ud af gaskammeret og finde noget arbejde jeg kan klare....jeg ser ikke andre muligheder
lige en sidste ting ..sygedagpenge er ikke førtidspension og det er to forskellige regelsæt jeg syntes du blander sammen.


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har du tænkt over hvis du ikke kan gennemfører en revalidering?
så kommer du ikke bare tilbage til førtidspension
ellers må en meget gerne skrive hvor i loven det er beskrevet.
at man bare kan få førtidspension igen efter revalideringsydelsen.

flere har netop mistet deres sygepenge, fordi de ikke kunne gennemføre en revalidering

derfor kan man gøre en pension hvilende og hvis man ikke kan arbejde efter et stykke tid. Ja så får man bare pensionen igen.

Sidst redigeret af twoc; 20-06-2010 kl. 18:10.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:14   #53
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er jo kun rigtig godt du har fået mod på en revalideringen
samt håber du få et rigtig godt arbejdsliv
gid jeg havde udsigt til det
men af bitter erfaring med dette system
så skulle jeg have alt på skrift og underskrevet af en sagsbehandler
samt alle § hvor det stå henne.

held og lykke med det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:20   #54
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Jeg kan kun sige at da jeg blev tilkendt førtidspension var det mit første møde med "systemet" og jeg har fået en utrolig fair behandling ...der har aldrig nogensinde været noget hokus pokus med at de ville snyde mig eller "tvinge" mig til ting jeg ikke ville....jeg fik førtidspension på grund af arbejdsrelateret PTSD og som tiden er gået har jeg fået det bedre...jeg tror med min diagnose ville det være værre for mig og gå og forsumpe på en førtidspension resten af mit liv....jeg ved godt at det bliver sindsygt hårdt at komme ud blandt mennesker igen, men ser det positive i at få nogle kollegaer igen...det betyder bare SÅ meget for mig der er meget socialt anlagt. Jeg vil kæmpe hårdt for at forsøge....
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 18:26   #55
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er bare super
jeg har også fået en fin behandlingen, men det betyder alså ikke jeg stoler på systemet
nu er min sygdom meget sjælden og det gør en forskel.
så har kæmpet rigtig langtid med lægerne og nu kommunen
men mangler kun en erklæring
men ved jeg aldrig kommer på arbejdsmarkedet, da min sygdom nok kun bliver værre med tiden og kan kun håbe den bliver stabil
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 19:15   #56
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Havde det været det fysiske der havde været galt med mig havde jeg naturligvis ikke kunne snakke revalidering...så var jeg jo også tvunget til at blive på pension. Jeg vil også altid være skrøbelig overfor psykisk stress og press på arbejdspladsen og skal vælge en branche hvor man ikke konstant kommer i konfliktsituationer med andre mennesker. Men for mig er det også blevet et valg mellem pest eller kolera ...jeg kan gå her hjemme og med tiden få det dårligere og dårligere på grund af social isolation eller jeg kan forsøge mig med arbejde hvor førtidspensionen ryger i spil men samtidig betyder at jeg får en hverdag med kollegaer der bare betyder så utroligt meget for mig.
Jeg ved godt at systemet ikke altid er til at stole på ...det kunne jeg se at en af mine andre kollegaer fik at føle da han også blev syg med PTSD ....kommunen gav ham to valg 1. bliv revalideret på fuld tid (37 timer) 2. ryg på kontanthjælp....der var NO MERCY overhovedet ...de var iskolde i R****

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Det er bare super
jeg har også fået en fin behandlingen, men det betyder alså ikke jeg stoler på systemet
nu er min sygdom meget sjælden og det gør en forskel.
så har kæmpet rigtig langtid med lægerne og nu kommunen
men mangler kun en erklæring
men ved jeg aldrig kommer på arbejdsmarkedet, da min sygdom nok kun bliver værre med tiden og kan kun håbe den bliver stabil

Sidst redigeret af twoc; 20-06-2010 kl. 19:18.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 22:36   #57
TheScientist
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
TheScientist er ny på vejen
Nedsat tid

@RoseMarianne

Jeg er i nøjagtig samme båd som dig! Modtager FørtidsPension og vil gerne igang med psykologistudiet på KU igen

Jeg har fået lovning på, at dette godt kunne lade sig gøre, hvis jeg læste på nedsat tid, lidt som Ida siger. Du behøver ikke dermed sagt at gøre det på hele 10 år, såvidt jeg blev informeret af en af KU's uddannelsvejledere kunne man også vælge at strække forløbet over kun 7 år... (Hvilket er en meget normal længde for et studie á la psykologi)

Du skal være opmærksom på, at overgår du til revalidering, kan du maksimalt få støtte i 5 år, ligesom at de normalt kun bevilger til 2 ½ - 3 årige uddannelser. Ydermere vil de kontrollere at du er studieaktiv, består dine eksamener mv.

Alt ovenstående er du fri for såfremt du fortsætter på FørtidsPension!

Held og lykke til dig - måske vi ses på studiet
TheScientist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2010, 15:37   #58
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosemarianne Se meddelelser

Jeg er i den situation at mit hoved virker(sådan da), men på grund af mange smerter og en kraftig dosis medicin, har jeg ikke overvældende man ge fysiske kræfter.

Jeg vil læse Psykologi. Mine karakterer fra HF, som jeg snart er færdig med er så gode at jeg har en chance. I al beskedenhed er det SKIDEGODT klaret af en kronisk smertepatien at få over 10 i snit.

Jeg er psykisk stærk,men fysisk svag.Jeg mener at det er ok for en psykolog. :-)
Glemte før: TILLYKKE - EDDERFLOT SNIT.

mht arbejdsmængde for "energi-udfordrede":

Havde en bekendt der blev psykolog, men satte sig i bolig/privatforbrug, så hun kun skulle have én klient om dagen - sådan prioriterede hun, og det er du da også i din fulde ret til!

GO FOR IT!!

Vi har brug for behandlere der kender problematikkerne INDEFRA.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til førtidspension bachs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 11-08-2013 08:05
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension