K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2014, 08:12   #21
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Sidste nyt:
Jeg har endelig fået besked fra mit forsikringsselskab vedr. forsikring for tabt arbejdevne. Og de anerkender at min arbejdsevne er nedsat med >50%
Det er en kæmpe lettelse! Dermed er jeg sikret en månedlig ydelse, p.t frem til marts 2015.
Da det er tæt på et år siden jeg sidst havde en indtægt er det nærmest en "livsredder"

...endelig noget positivt!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 09:38   #22
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Afslag på fleks på forliggende.

Update...

Jeg har, da jeg blev frataget sygedagpenge, selv ansøgt om at blive vurderet i forhold til fleksjob. Kommunes fagteam lavede så en afgørelse på baggrund af "det forliggende", og det blev et afslag.
begrundelsen er at det ikke er udelukket at min arbejdsevne kan udvikles, og at jeg kan blive ansat på det ordinære arbejdsamarked, dog på nedsat tid, under de sociale kapitler.

"Det mest sygdomsfremkaldende middel, der findes, er afmagt. Hvis man virkelig vil gøre folk syge, øger man deres afmagt, og kræver, at de skal udføre et arbejde, som de ikke kan klare, på et arbejdsmarked, der ikke vil have dem."
citat: Sofie Amalie Klougart
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 12:24   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forhåbentlig klager du.

Når de skriver som de gør, burde du jo tilkendes ressourceforløb, INDEN fratagelse af sygedagpenge. §28.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 08:39   #24
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej Popiae

Tak for dit indlæg.

Jeg mistede mine sygedagpenge sidste sommer efter 52 uger. Det har jeg klaget over. Afventer afgørelsen.
Den fleksjobansøgning der nu er behandlet indsendte jeg umiddelbart efter afslag på sygedagpenge.

Jeg vil helst undgå ressourceforløb, da det sikkert betyder endnu en lang periode med usikkerhed om hvad det hele ender med. Usikkerheden omkring min situation er det som gør mig mere og mere dårlig. Min arbejdsevne er faktisk skrumpet i kommunens skygge, og er i fare for at blive yderlig skadet jo længere tid der går (jeg har en angstlidelse hvor usikkerhed omsættes til den rene gift). Derfor vil jeg så inderligt gerne have et fleksjob, hurtigst muligt, så jeg kan komme VÆK fra det kommunale monster (selv om man som fleksjobber stadig har en vis tilknytning).

Jeg er p.t i virksomhedspraktik (startede i januar). Jeg startede ud med 16 timer. Øgede til 20 timer. Det kæmpede jeg med i 2 uger, men blev overbelastet. Tiden blev derfor sat ned igen til 17 timer. Og jeg skal IKKE længere op i tid. Praktikken blev i starten af april blevet forlænget med 3 måneder. Jeg tror at det er her de henter deres argumentation for at der måske stadig er udviklingspotentiale.

Jeg vil forsøge at få fleks vurderet igen når praktikken er overstået. Så håber jeg at jeg kan overbevise dem om at de har det nødvendige beslutningsgrundlag.

Jeg klager over deres afslag. Ikke fordi jeg tror det hjælper en døjt, men for at gøre opmærksom på at jeg er uenig i deres beslutning.

Kom gerne med kommentarer

Sidst redigeret af ZikZak; 11-04-2014 kl. 08:42.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 10:25   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forhåbentlig klagede du over, at du har varige begrænsninger, dvs mulighed for forlængelse efter stk 4?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2014, 11:04   #26
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Jeg kan ikke 100% huske hvad jeg skrev. Jeg har også indsendt flere oplysninger undervejs.

Skal jeg selv gøre opmærksom på hvilken § jeg bør forlænges efter, eller er det en del af Ankestyrelsens opgave at analyserer sig frem her til?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2014, 08:38   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo...men...Det bør de selvsagt gøre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension