K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-05-2012, 18:55   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ninja...den har jeg godt nok ikke hørt før..hader helligdage..alle helligdage om jeg må spørge og vil du fortælle hvorfor.
jeg er ikke normal,det jeg hader allermest er den 24 og 25 dec..sidst nævnte er jo helligdag
når jeg mente de bare sku la dem være tænkte jeg på arbejder..mine dg er jo ens
og det skal nok ende m.at arbejdsugen blir sat op til 40-45 t.ugenlig så der er råd til alle folketinges medlemmer og goder..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 00:45   #12
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Diablo 3 release date som officiel helligdag?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 08:51   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sidst blev der fjernet 9 helligdage. Sjovt så kristne folk pludselig er blevet. En dag som skærtorsdag er der jo heller ikke mange andre lande, der holder hellig. Flyt nogle til efteråret.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 10:00   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Illuminati blev stiftet den 1. Maj og derfor er det en mega vigtigt dag for "medlemmer".
Af med 1 maj, det vil jeg sige ja til.
http://da.wikipedia.org/wiki/Illuminati-ordenen
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 10:35   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej ninja...den har jeg godt nok ikke hørt før..hader helligdage..alle helligdage om jeg må spørge og vil du fortælle hvorfor.
jeg er ikke normal,det jeg hader allermest er den 24 og 25 dec..sidst nævnte er jo helligdag
når jeg mente de bare sku la dem være tænkte jeg på arbejder..mine dg er jo ens
og det skal nok ende m.at arbejdsugen blir sat op til 40-45 t.ugenlig så der er råd til alle folketinges medlemmer og goder..
Det jeg ikke bryder mig om ved helligdagene er, at jeg hader stilheden, de lukkede forretninger, de mennesketomme gader....synes engang i mellem Danmark minder om en kirkegård når der er helligdage. Og så finder jeg det også en smule dobbeltmoralsk at holde helligdage i takt med at kirkerne må lukkes, fordi der ikke er nogle kirkegængere - så hvor vigtige er de helligdage så

Men jeg vil ikke blande mig - har ikke forstand på arbejdsmarked og de folk der bliver berørt (positivt/negativt) af helligdagene

Men spørger man mig, personligt. Så afskaf bare de der løse helligdage - de helligdage der er i forbindelse med julen er fair nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 11:52   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
...Men jeg vil ikke blande mig - har ikke forstand på arbejdsmarked og de folk der bliver berørt (positivt/negativt) af helligdagene

Men spørger man mig, personligt. Så afskaf bare de der løse helligdage - de helligdage der er i forbindelse med julen er fair nok.
Hmm…, men det er jo netop dem/disse folk som betaler vores førtidspensioner.
Når man knokler røven ud af bukserne, så er det ved meget rart at slappe af og være sammen man familien fks., eller?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 12:15   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser

@ekseleven


Jeg er ikke helt klar over om dit indlæg skal opfattes ironisk eller ej.
Det er ment 100% ironisk.
Vi har kæmpe problem med arbejdsløshed i Danmark men i folketinget taler de kun om at afskaffe efterløn og helligdage.
Når der er så mange arbejdsløse vil det være bedre hvis vi får FLERE helligdage.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 13:23   #18
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Ok så er jeg mere rolig.

Læste lige at beskæftigelsen er faldet til det laveste niveau , vi endnu har set under krisen.
Faktisk har beskæftigelsen aldrig været lavere i statistikkens korte historie.
( Danmarks statstik begyndte først at opgøre beskæftigelsestalene i 2008 , lige før krisen satte ind. )

Det er særligt i den offentlige sektor fyresedlerne sidder løst. Her har man alene de sidste 2 år skåret 57 millioner arbejdstimer væk.


Citat:
Den samlede beskæftigelse for lønmodtagere faldt med 0,1 pct. i årets første kvartal svarende til 3000 personer. Dermed er der 2.152.000 beskæftigede lønmodtagere i Danmark.

Det viser nye tal fra Danmarks Statistik, der er omregnet til fuld tid og korrigeret for normale sæsonudsving.

Dermed er beskæftigelsen blandt lønmodtagere på det laveste niveau, siden statistikkens start i 2008. Det største fald skete i 2009, hvor krisen for alvor tog til.

Siden da har faldet været mere behersket. Siden 1. kvartal i 2010 er beskæftigelsen faldet med 11.000 personer.

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/ar...t_ansatte.html

Citat:
"Det er fuldt forståeligt. Vi har de sidste to år mistet, hvad der svarer til mere end 57 millioner arbejdstimer i den kommunale og regionale sektor.

http://npinvestor.dk/nyheder/foa-sig...ge-245604.aspx
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 15:55   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hmm…, men det er jo netop dem/disse folk som betaler vores førtidspensioner.
Når man knokler røven ud af bukserne, så er det ved meget rart at slappe af og være sammen man familien fks., eller?
Det kommer nok an på hvem man er Karo, min søn elsker at arbejde på helligdage, fordi han får ekstra tillæg, og sætter sig med vilje på alle helligdagene.
Så nogen ser det som en fridag, andre som en ekstra indtjeningsmulighed, og andre igen mister en dagsløn, hvor endnu andre, får den betalt.....
Så det må være individuelt hvordan man selv har det med helligdage.

Jeg kan bare ikke lide dem personligt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 16:35   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg holder nu også på de bare ska blive.......
ninja....jeg kender mange som din søn,der gerne vil - men han har et valg..står man nu på fabrik eksempel og har en stak unger tror jeg de vil foretrække at ha fri
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu vil regeringen fjerne pensionen fra folk under 40! Ninja Politik og Samfund 29 28-03-2012 13:10
Løn for helligdage MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 25-06-2011 00:10
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Helligdage malleaa Jeg er kommet i praktik. 4 14-02-2008 09:17
fleks og helligdage?? iben Spørgsmål ang fleksjob 14 05-12-2007 20:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension