K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2013, 13:50   #1
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Fritstillet i flexjob nu nyt flexjob?

Hej

Håber der er nogen der kan svare mig, jeg er i dag opsagt i flexjob med 3 måneders opsigelse, hvor jeg er fritstillet.

Jeg har så allerede i dag blevet tilbudt nyt flexjob med opstart hurtigt, men kan jeg få løn på gammel ordning samtidig med nyt flexjob på ny ordning??

Mvh Robin
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 13:51   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej det kan du ikke, det vil være det samme som at få 2 tilskud eller 2 kh.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 14:08   #3
sfag
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 21
Styrke: 16
sfag er ny på vejen
Hvad være er at hvis du er under den gamle ordning, for du vil blive overført til den nye der er væsentlig dårligere.
sfag er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 15:15   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den nye ordning behøver ikke være dårligere rent økonomisk. Det kræver en personlig udregning.
Man plejer at kunne blive løst fra sit gamle job hurtigere, hvis nyt job på banen. Men du får selvfølgelig ikke dobbelt offentlig ydelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 16:35   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Robin91 Se meddelelser
Håber der er nogen der kan svare mig, jeg er i dag opsagt i flexjob med 3 måneders opsigelse, hvor jeg er fritstillet.

Jeg har så allerede i dag blevet tilbudt nyt flexjob med opstart hurtigt, men kan jeg få løn på gammel ordning samtidig med nyt flexjob på ny ordning??
Der kan kun gives tilskud til et fleksjob ad gangen, men du kan godt have en lønindtægt fra det nye job i den periode du er fritstillet... så fungerer det nye job bare med timeløn (intet fradrages) indtil du officielt overgår til det nye job, og får tilskuddet fra kommunen i forhold til det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 17:41   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der kan kun gives tilskud til et fleksjob ad gangen, men du kan godt have en lønindtægt fra det nye job i den periode du er fritstillet... så fungerer det nye job bare med timeløn (intet fradrages) indtil du officielt overgår til det nye job, og får tilskuddet fra kommunen i forhold til det.
Er du sikker på det?

Lyder helt forkert at man kan have ekstra indtægt samtidig med at der suppleres op fra kommunen i det job man er fritstillet fra.

dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 17:48   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Er du sikker på det?

Lyder helt forkert at man kan have ekstra indtægt samtidig med at der suppleres op fra kommunen i det job man er fritstillet fra.

Jeg fik afgørels om at jeg selv kunne afgøre hvilken arbejdsgiver jeg syntes skulle have tilskudet i den periode jeg var fritstillet, jeg valgte den arbejdsgiver jeg kom fra.

Man arbejder jo ikke som fritstillet, således kommer der ikke noget problem med at man kommer op på for mange timer.

Ud fra det du siger, så skulle man vel heller ikke have løn med tilskud, når man ikke skal møde i job ???
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 20:31   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror problemet ligger i at det ene job er på gammel ordning....og der kan man ikke have et job ved siden af...eller det kunne man ikke...

På den nye ordning kan man have sit fleksjob på feks 10 timer....og så have et alm job på 5 timer ved siden af....indtægten fra det andet job på de 5 timer bliver så regnet fra i fleksløntilskuddet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 20:39   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tror problemet ligger i at det ene job er på gammel ordning....og der kan man ikke have et job ved siden af...eller det kunne man ikke...

På den nye ordning kan man have sit fleksjob på feks 10 timer....og så have et alm job på 5 timer ved siden af....indtægten fra det andet job på de 5 timer bliver så regnet fra i fleksløntilskuddet...
Mit tilfælde var begge job efter den gamle ordning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 21:47   #10
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Svar fra kommunen

Hej Igen

Nu fik jeg svar fra Kommunen, og det er at jeg vil modtage min fulde løn fra gammel arbejdsgiver under fritstillingen , samt arbejde for ny med aflønnet pr time, når min opsigelse er færdig overgår ny arbejdsgiver til ny fleksjob ordning.
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension