K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2009, 14:13   #1
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
ny afgørelse til mig

Hej alle
Jeg vil lige fortælle lidt nyt fra mit førtidspensionist tilværelse
Jeg blev tilkendt førtidspension pr 1.11 08, med genoptagelse om 5 År.
Det var jeg ikke tilpas med, så med hjælp fra smerteklinikkens socialrådgiver ankede jeg dette.
Jeg har i dag fået en ny afgørelse uden de 5 års genoptagelse
Så det kan betale sig at ikke finde sig i alt!!!!
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:36   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Tillykke med afgørelsen... og godt kæmpet

Ja det kan betale sig at anke den genoptagelse, for kommunerne sætter den ofte på i modstrid med reglerne...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tillykke med afgørelsen, så kan du slappe af.

Afgørelsen er jo også i overensstemmelse med dagens lovgivning, så det var rart at høre, at den blev fulgt.

Tak, fordi du gav os besked om det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 17:03   #4
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tillykke med afgørelsen Anja

En stor dag for dig, så nu kan du slappe af uden at bekymre dig om din FTP, som nu er permanent
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 18:22   #5
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Tillykke med det!

Vedr. det at anke. Kan det ende med en helt ny afgørelse, så det fx i dit tilfælde kunne havet betydet, at de kunne have frataget dig den tilkendte pension? Eller hu?
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 20:40   #6
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tak for det alle sammen. Ja det betyder meget for mig at være fri for den genoptagelse!
Nej det kunne ikke ende med de tog pensionen.
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 22:50   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Anja

Stor tillykke med afgørelsen. Godt gået

Tillykke med en ny hverdag, hvor du ikke skal spekulere på dagen i morgen. Vi bliver jo 10 kilo lettere i mavefornemmelserne.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 23:52   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Anja
Tillykke med afgørelsen.

ATT.: Zuza
Du skriver:
Afgørelsen er jo også i overensstemmelse med dagens lovgivning, så det var rart at høre, at den blev fulgt.

Har vi noget stående om denne problematik, tydelige lov§er som beskriver eksempelvis hvad, hvorfor og hvordan Anja`s første afgørelse bliver omstødt?
Var den første afgørelse direkte ulovlig?

Hvad skal der lovligt til for at en kommune kan kræve et tidsbestemt pension, som så skal genoptages påny?

Jeg spørger da vi jo erfaringsmæssigt ved at der kommer flere sager af den type og så er det jo godt at vi alle kender lovgivningen. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 01:12   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En pension gives til personer med VARIGT nedsat arbejdsevne, så de VARIGT ikke bliver selvforsørgende. Og uden behandlingsmuligheder - forbedring i helbred.

Der ligger en ankeafgørelse her, hvor pensionen OGSÅ skulle være varig.

Man kan ved eks. kræftsygdomme med uforudsigeligt forløb tilkende midlertidig pension.

Men læs her:

Citat:
Der skulle dog være tale om personer med en alvorlig lidelse, som betød, at de på afgørelsestidspunktet vurderedes at være ude af stand til at kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde som udgangspunkt indenfor en længere periode på omkring 5 år. Behovet for en afgørelse om ny vurdering kunne især forekomme, når der var tale om pension til unge, og ved visse sygdomme, der erfaringsmæssigt havde et uforudsigeligt forløb.

Kommunen havde i klagen anført, at ansøger led af periodiske depressioner og ændret personlighed. Hun havde tidligere udvist personlige ressourcer, og kommunen vurderede, at de personlige ressourcer kunne genopbygges, når hun i en periode havde haft en rolig og stabil hverdag.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5003

Og NU forstår jeg bedre, hvorfor de taler så meget om "helbredelse" af depressioner, når jeg læser denne afgørelse.

Nå, men læs tråden... Der står en masse, du kan bruge, Peter.

Også om de sager, hvor kommunen af EGEN drift burde optage sager, som eks. med den unge mand med kræft (som døde).

Søren Vesterskov, som vi hører meget om, fik hverken sygedagpenge eller pension, fordi Odense IKKE brugte den afgørelse til ham. Læs her: www.redmitliv.dk

Han har stået UDEN indtægt - selvom Danmarks læger havde dødsdømt ham, men Odense fratog ham ovenikøbet indtægtsgrundlaget.

Men Søren har heldigvis fået det bedre... på TRODS af det danske system.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 02:58   #10
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Tillykke med det, Anja!

Jeg fik tilkendt en varig med det samme, og det er jeg utrolig glad for.
For mange andre mennesker er fem år måske masser af tid, og de ville syntes, at det var fjollet at føle sig presset af en "deadline" der ligger så langt ude i fremtiden, men personligt kunne jeg slet ikke have tanken.
Jeg var bange for at blive "tidsbegrænset" selvom det ikke engang var på tale i hele min sag. Jeg er af den holdning, at den form for pension er decideret ondskabsfuld.

Så endnu engang tillykke, fra én, der forstår din lettelse!
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afgørelse!! dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 12 08-10-2009 16:35
Afgørelse Forsyg Alt det andet 2 25-07-2009 19:52
afgørelse søsser s Dit og Dat 8 29-06-2009 14:30
Afgørelse af §100 paula Dit og Dat 9 01-03-2009 00:25
afgørelse søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension