K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2013, 12:15   #111
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I følge kommunen, må man vel have en ny mand hver dag - man må bare ikke have den samme i en længere periode

- eller sagt direkte, man må have sex med alle dem man vil og lige så tit man vil, bare ikke sex den samme mand flere gange om ugen....eller........?

Og hvad sker der så hvis man har sex med 2 mænd lige mange gange - hvem af dem er man så i forhold med - og i så fald, skal begge deres indtægter så regnes med

Og man må gerne hyre en hjemmehjælper til at komme og gøre rent, hjælpe med det huslige, gå ud og handle og lave lidt mad til én - men man må ikke have en mandsperson der gør det samme, for så er man i et forhold - jamen kan man så ikke bare gå til bekendelse og sige, at man har hyret ham sort.....og i så fald hvad vil de gøre ved det??

Og må man så gerne have en kæreste der bor på plejehjem?
Er man da reelt enig, eller hvordan regner de den ud
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 13:11   #112
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dont get mé started...please...der er jo virkelig mange spørgsmål når man går i gang ha ha...

Alle disse regler...de må da også gælde for sagsbehandlere...hmm det kunne man få meget sjov ud af...

Måske en lidt skør programør kunne overveje at lave et script der auto anmelder samtlige registrerede borgere i en kommune....

Sådan et system ville jo bryde sammen under de rigtige forhold...og hvem ved...måske der så lige frem ville komme nogle klare regler på området...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 13:25   #113
EnClair
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 18
Styrke: 12
EnClair er ny på vejen
Korrektion

Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Men til gengæld gør du så dine børn arveløse...

Jeg fik da virkelig arveloven at føle, da min datters far døde, for min datter arvede INTET ikke engang et billed, men samleveren overtog alt... Derfor er alle mine forsikringer også testamenteret til min datter.
Man kan ikke gøre sine børn arveløse. Har man skrevet testamente til fordel for samlever, kan hun tage kr. 600.000 med sig efter dødsfaldet. Det inkluderer egen bodel. Så hvis din datters far og samlever kun har haft en "mindre" formue på under kr. 600.000,- tilsammen, er det korrekt at der ikke var noget til din datter. Det skyldes dog ikke, at hun er gjort "arveløs", men det faktum, at boet ikke er ret stort.
EnClair er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 13:44   #114
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Er der nogen af jer der har undret sig over at alle de medarbejdere man så i udsendelsen kun stod frem med "fornavn"...uden tilsløring af deres ansigt...

Alene det virker skummelt at de ikke bare står frem med fuldt navn og titel...

Folk vil jo have nemt ved at finde frem til hvem de er...så det giver ikke rigtig nogen mening....men det er måske for effekten af programmet at de gør det sådan...

Hvis det var fordi de frygtede folks reaktioner....så ville de vel sløre deres ansigter og kun bruge et opfundet navn...

Nåå det er måske kun mig der ikke forstår hvorfor man gør det på denne måde...

Lige en anden ting....

Gad vide hvordan de selvsamme sagsbehandlere og folk der arbejder på kommunerne ville have det hvis det nu var dem der var et krav imod at de skulle fortælle deres arbejdsgivere hvis de nu fandt en kæreste....eller de nu lånte en bil...

De kan jo lige så vel snyde med boligsikring og tilskud til børn osv.....og det er jo vores alles penge der betaler deres løn....og dem de evt ville snyde med...

Måske lige frem nogle arbejdsløse vil oprette en taskforce som kan tage rundt og følge efter diverse sagsbehandlere for at se hvem de nu får på besøg...og tage billeder af det...

Nogle arbejdsløse...de keder sig jo..

Gad vide om man kan anmelde en sagsbehandler via kommunens stikkerside....

Gad vide om det ville blive betegnet for "sort" arbejde...

Nåå jeg er meget meget træt og skal nok holde op nu
Loven giver lov til lovligt, at alle (du,borgere,virksomheder) kan anmelde hinanden helt anonymt til kontrolgruppen.

Blot en tanke i disse tider.

At kontrolgruppen kun fremstod med fornavn i tv programmet, er vel nok fordi ingen skal lade sig inspirere af diverse sager i medierne, som f.eks.:

1) DSB og Waterfront´s arrangement med at overdynge en kritisk jouanalisk med andre arbejdsopgaver, så han ikke har tid til at skrive kritisk om DSB.

2) Den verserende Skattesag/læk om Helle Thornings mand, om han er skattepligtig i DK eller om han bor dage nok i Sweits til ikke at være skattepligtig i DK.

3) Henrik Sas ikke kunne Sikkerhedsgodkendes til Minister taburet af PET, da han var set vist 1 gang med en Rocker.

Så hvis kontrolgruppen stod frem ned fulde navn, ville de nok blive anmeldt for et eller andet.

Gad vide om hvis tilstrækkeligt mange Politikkere blev anonymt anmeldt, eller hvis Kontrolgruppen blev overdynget med 99% grundløse sager, så succes raten kun var sølle 1 %, mon loven så ville bestå om anonyme stikkere er tilladt?
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 15:06   #115
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg kan da se at du har forstået pointen ABC

Alle kan jo anmelde alle....og man behøver ikke engang at give sit navn....og der findes jo utroligt mange proxyer derude....så de kan ikke engang bare udelukke en på IPen...

Men nu opfordre vi jo ikke nogen til at ødelægge dette dybt debile system...ved uhæmmet at anmelde alt og alle....for det ville jo ikke være seriøst af os....og der er garanteret heller ikke nogen der tør gøre det

Det ville sørme være et deprimerende arbejde hvis man kun havde en enkelt procent i succes rate...

Men okay det er jo kommunerne....og de arbejder jo i forvejen med fejlprocenter oppe i nærheden af de 90 % inden for flere områder...så de vil sikkert synes det er meget normalt
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 19:16   #116
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
I følge kommunen, må man vel have en ny mand hver dag - man må bare ikke have den samme i en længere periode

- eller sagt direkte, man må have sex med alle dem man vil og lige så tit man vil, bare ikke sex den samme mand flere gange om ugen....eller........?

Og hvad sker der så hvis man har sex med 2 mænd lige mange gange - hvem af dem er man så i forhold med - og i så fald, skal begge deres indtægter så regnes med
Tror at de finde på, at kalde det en ludervirksomhed, eller massageklinik, og hov det skal der betales skat af

Måske jeg skulle ansætte en mand som køkkenassistent, nå nej så kaldes det vel sort arbejde til orange pris

Der var engang man måtte ha en week-end kæreste, men den luksus er vist slut.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 19:20   #117
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Stikker samfund føj for den Lede.

*Task Force udbetaling Danmark, som alle os som er så uheldige at få udbetalt boligydelse eller førtidspension, automatisk er blevet meldt til, som om vi allerede er dømte forbrydere.

De har lov til at gå ind i alle registre og tjekke om vi nu virkelig er så uskyldige, eller faktisk skyldige på forhånd. Jeg er ikke blevet spurgt om jeg ville være en del af dette?

Og nu føler jeg mig bare skyldig fordi jeg får disse ydelser. Dømt på forhånd. Øv og føj og øv igen.

Er det virkelig det vi tænker om vores medmennesker? Rotter angriber også når de bliver trængt op i en krog. Men vi er da ikke Rotter vel?
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 22:50   #118
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
De vil beregne det som en forsørger, og en enlig med mindre at modparten også har børn
Så går mands børnebidrag til barnet altså ind og forsøger familien . set i forhold til et par med egne børn der jo får to gange forsøger bistand

__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 17-01-2013 kl. 22:53.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 23:34   #119
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja der mangler godt nok klare retningslinier, man kan jo osse låne en ven's bil, eller handle stort ind med en ven som har bil og spise sammen med en ven, hvor går grænsen ???
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2013, 10:30   #120
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har en rigtig god ven, Flemming, som jeg har kendt siden vi gik i børnehave...og senere gik i skole med, og i perioder laver vi altså rigtig mange ting sammen - spiser, hygger, handler, tager fx i Tivoli eller ud og køre en tur i hans bil en aften, og får en is ved havnen.
Der har ALDRIG været noget mellem os, og der kunne heller aldrig blive det, da vi simpelthen synes hinanden er KAMP ulækre hvad angår kæresteri - vi har sådan et bror/søster forhold (vi er begge enebørn), så os to hånd i hånd, virker bare SÅ forkert....

Tænk om nogen ville anmelde os for at have et forhold - føj da!!

Og jeg ville garanteret blive så paranoid over sådan en anmeldelse, at jeg ville sidde og sige alle de forkerte ting og virke HØJ mistænkelig, og blive busted på et helt forkert grundlag og miste ALT, mens Flemming ligger og drikker hjernen ud i kolonihavehuset, helt uforstående

Synes det er tarveligt, man dårlig tør have en ven på besøg efterhånden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension