K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2012, 05:06   #11
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
De sørger da selvfølgelig for deres egne - det er da egensolidaritet - så det basker!!

men er helt enig - det burde afskaffes!!!
Hvad mon ellers de har af hemmelige frynsegoder??
zolskin - jeg er sikker på der er rigtig mange hemmelige frynsegoder.
Faktisk så mange - at jeg kan blive helt dårlig ved tanken.

I øvrigt er jeg ved at brække mig (laver lige en Joakim B) over, at HTS med følge - hver evig eneste gang der sker noget negativt for dem - så hedder det enten at man jo skal tælle til 90 - eller også er det jo altså de blå der har skylden. -

Hvad fanden er der galt med de politikere.
Ingen af dem brænder for en sag længere - alle til hobe er levebrødspolitikere - og guderne skal vide at de fint klarer at bruge andre folks penge på "egne forlystelser" - nemlig VORES - skatteydernes - penge...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 09:50   #12
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Havde du også glemt den debat, der sidste år blev ført i landets aviser omkr. tidl. mininstre fra før 2000, hvor deres børn får hver en årlig pension på 15.593fra det offentlige.

Det skal hertil bemærkes, at det ikke er, fordi den forældre der tidl. var mininster er død: Næh, nej, det er fordi de har været så "udheldige", at være børn af en mininster.

For Magrethe Vestagers vedkommende har hendes 3 børn derfor fået pension det meste af deres liv.

Hvilket man jo selvklart kan se rimeligheden i med den ringe løn/ydelse deres mor modtager, som politiker, og nu som mininster igen.

Magrethe Vestager kan ihvertfald godt.

Var der nogen der sagde: vi må alle bidrage til krisen!

Det minder unægteligt, om Jon fra The Dayli Show ca. 10.50 inde i udsendelsen, hvor en politiker kan vende alt til en win - win situation, og man jo sagtens kan bidrage mere end kreativ:

http://www.dr.dk/nu/player/#/the-daily-show/41626

Gud ved, hvordan det går med politikernes egne forhandlinger med sig selv omkr. deres fremtidig pensionsalder!

Og gud ved om, de skænker dette en tanke i forhandlinger om sparerunden af fleks og FP!
Det er rystende, hvis det er rigtigt hvad du skriver, at børnene kan få pension.

Man kunne få tanken, at ministerne vil sørge for at give deres egne børn en økonomisk grundlag fordel/sikkerhedsnet til børnene nemmere kan blive politikere end andre nye potentielle konkurenter.

Det ville være fint med en kilde links og på sin plads om nogen gav et præg til f.eks. de politiske kommentensatoere i TV eller dagblade og få opklaret dine spørgsmål om fremtiden og om de havde tænkt sig at annulere de tilkendte rettigheder for dem der allerede får børnepension.

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 10:23   #13
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har lige skrevet en lille hilsen om emnet til EB - måske man kunne få dem til at skrive lidt om det.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2012, 10:43   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
god ide med eb....håber virkelig de vil skrive om det..vi skal alle stramme balder og yde mere og tingene blir dyrere og dyrere og samtidig sidder de og scorrer..tænk på hvor mange herinde som har store økonomiske problemmer også m.børn og kun tænker på at få det til at løbe rundt og aldrig har råd til ferie og samtidig sidder dem der laver lovene og skovler ind..de burde gå foran som et godt eksempel...jeg blir virkelig gal over det og har været det i laaaaaaaaaaaaaaangtid..............
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 09:05   #15
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1748069.ece

Eb har faktisk haft en del ting ang. ministre og deres forgyldninger oppe at vende i den sidste tid. Men som sagt, så følger de "bare" reglerne - som i mine øjne helt klart burde laves om!! Skal vi skæres økonomisk - så må de også bidrage, synes jeg! De burde et eller andet sted være foregangsmænd.
Men det bestemmer de jo så også selv... suk..

Kh. Synf

ABC: Jeg glemte lige denne her :-)

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2544938.ece

Sidst redigeret af Synf; 13-05-2012 kl. 09:27.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 10:17   #16
Scooby
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Lokation: østjylland
Indlæg: 3
Styrke: 0
Scooby er ny på vejen
Det er simpelt hen for meget af det gode at ministres børn hvert år kan hæve pension !!
Scooby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 22:46   #17
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Kære Marianne,

Ja, hvis man har hjemmeboende børn, så er der en slags ministerpension pr. barn også. Alt efter hvor lang tid man har været minister.
Op til september-valget skrev EB blandt andet om Margrethe Vestager, der har fået børneministerpension til tre hjemmeboende børn frem til hun blev minister 3. oktober 2011.
Hun har fået 15.500 - ca - om året pr. barn siden 2002.
Jeg lavede bl.a. et web TV-interview med hende dagen før valget om sagen.
Du kan google sagen frem via søgeordene 'Margrethe Vestager børn pension'.

Bedste hilsner
Jan Kjærgaard
Ekstra Bladet Christiansborg


Har fået dette svar fra EB-journalist om spørgsmålet.
Han skriver ca. 15.500 pr. barn om året. Var der ikke nogen der skrev at det var beløbet pr. måned? Nej, nu kan jeg se at det var om året.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:04   #18
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har fået en ny hilsen fra EB :

Kære Marianne,

Dit spørgsmål inspirerer mig i øvrigt til at se på sagen igen - for Vestager fik børneministerpension, fordi hun får ministerpension efter gamle regler - så nu er spørgsmålet om f.eks. Lene Espersen kan få en tilsvarende børneministerpension, nu hvor hun er eks-minister.
Men tror ikke det er tilfældet. Fordi Lene E. får ministerpension efter nyere regler. Men vil undersøge det....

Jan
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:22   #19
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Flot hvis du kan få pressen til at sætte fokus på sagen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:24   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
godt der er nogen på eb der vil grave i det..jeg ved godt at alt ialt er det måske ikke mange penge - men måden..som om alle os andre normale borgers unger intet er værd..det er for dårlig..mange har ikke engang råd til at ta i legoland f.eks..men sku ikke undrer mig dem på borgen for fribillet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis jeg søger pension spørgsmål pippi75 Dit og Dat 2 14-06-2012 13:38
pension fra april ? partners indtægt hele året ? henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-02-2012 09:48
Hvis du går på pension inden 2020, bør du læse videre her. phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 12-01-2011 13:44
Hvis man flytter til en forældre? kongnabonid Alt det andet 4 26-02-2010 16:43
Faldt af hesten i 2000 - venter stadig på pension zuza Politik og Samfund 1 20-02-2008 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension