K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2011, 00:37   #11
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Jeg er ked af at sige det, men efter de 6 måneders ventetid kan du se frem til 2 1/2 siders standardsvar - et afslag.
Det fik jeg i dag, og du skal bare anke den til Ankestyrelsen straks.
...man kan ikke selv anke til Ankestyrelsen!

Man kan returnere en afgørelse fra BAN til BAN for en revurdering, hvis man ikke er enig i BAN's afgørelse.

Hvis BAN fastholder sin afgørelse, har BAN pligt til at videresende sagen til Ankestyrelsen, som afgør om sagen har principiel eller generel betydning - hvis ikke, tager Ankestyrelsen ikke sagen op.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 02:19   #12
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...man kan ikke selv anke til Ankestyrelsen!

Man kan returnere en afgørelse fra BAN til BAN for en revurdering, hvis man ikke er enig i BAN's afgørelse.

Hvis BAN fastholder sin afgørelse, har BAN pligt til at videresende sagen til Ankestyrelsen, som afgør om sagen har principiel eller generel betydning - hvis ikke, tager Ankestyrelsen ikke sagen op.
Jamen det lyder bare som normal procedure når man klager, så sender man altid klagen først til revurdering og så fastholder de som regel og videresender ankesagen.

Hvis ikke Ankestyrelsen vil tage sagen op, så er alle andre klagemuligheder brugt op og så kan jeg klage til Ombudsmanden, og det gør jeg i så fald!!!

Og så bliver medierne involverede, for så tager jeg sagen skridet videre, denne sag er virkelig så grotesk, jeg er ikke i tvivl om at pressen vil tage mig sag, for det vil de med sikkerhed når jeg præsenterer den for dem.
Jeg er også tidligere medlem af Dansk Journalistforbund, og har mine kontakter i orden endnu.

Måske de ikke ville tidligere, sådan på det helt store plan, har endnu ikke spurgt, kun fået et par forespørgsler midt i anken hvor jeg ikke orkede mht. manglende fysisk overskud, men der kunne være huller i sagen grundet Jobcenters syltning af min sag i årevis, men alle de huller er jo lukkede nu, jeg har de mest "saftige" optagelser af Jobcenters betalte Speciallæger hvor de lukker det værste ulovlige vrøvl ud i strid med deres lægeløfte, og så skriver de oven i købet andre ting i deres erklæringer end det de siger ved undersøgelserne, og jeg står med en sprit ny MR scanning der beviser forværring med tiden af min skade som lægerne hele tiden har forudsagt.
Jeg har alt jeg behøver, jeg er rustet til at gå helt til toppen med denne sag.!!!

Så skal jeg tage sagen helt dertil så gør jeg det. Om jeg så skal blive lam af det, så hellere blive lam af at kæmpe imod dem end at blive det gennem at vedblive at stå skoleret og finde mig i deres ulovlige terrorregime der strider imod alle basale menneskerettigheder!!!

Jeg er ikke i tvivl om sagen har principiel og generel betydning, og håber jo derfor Ankestyrelsen vil tage den op, for det vil få indflydelse på mange andres sager også.
Jeg laver den bedst mulige forberedelse inden afsendelse af anken, og har heldigvis mange til at hjælpe mig med at skrive og lave research.

Mandag søger jeg aktindsigt hos BAN så jeg kan se at alle mine papirer er havnet hos dem, at ingen bilag er fjernet osv.

Det skal I andre også huske - det er et råd fra Borgerrådgiveren - søg aktindsigt, hver gang I har anket noget og fået besked om at sagen nu er videresendt, så ved I om alle papirer er sendt ind hvor de skal, det sker nemlig. at der bliver sorteret i tingene til deres fordel.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 11:35   #13
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Taget af aktivering

Hej
Jeg har søgt førtidspension i 2 år og fået afslag 1 gang pga. manglende oplysninger fra min læge og psykiater.Jeg er blevet taget af aktivering.Lægekonsulenten ønsker nu flere oplysninger fra neurolog eller demensprøve.Jeg har været hos nekrolog til demsprøve for 1/2 år siden,samt hjernescanning.Min psykiater har givet rapport til kommunen,hvor der står at jeg 100% ikke er egnet på arbejdsmarkedet.
Jeg bliver kørt rundt i ring hele tiden med nye sagsbehandlere og de samme spørsgsmål.Jeg er 60 år og bor i Rudersdal Kommune.
Hvad kan jeg selv gøre og hvordan er min situation uden aktivering?
Er der nogen kan hjælpe mig?
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 11:51   #14
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Hjælp ønskes

Når man er taget af aktivering, hjælper det ens sag til fremtidig førtidspension?
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:13   #15
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af christiane Se meddelelser
Når man er taget af aktivering, hjælper det ens sag til fremtidig førtidspension?
Hej Christiane.

Det er både og vil jeg sige , er selv fritaget for aktivering og har været det i over 2 år .

Men det er først nu min sag endelig er gået videre til pension temaet og det har altså bare taget over 3 år hvis du vil læse min historie så hedder den lidt opdatering siden sidst.



Men du kan jo slf.. være heldig at det hjælper i din sag.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 12:38   #16
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af christiane Se meddelelser
Når man er taget af aktivering, hjælper det ens sag til fremtidig førtidspension?
Hvem har taget dig af aktivering?

Hvilken form for aktivering taler vi om?

Jeg har været i arbejdsprøvning (37t og 15 timer) 2 gange, og begge gange blev jeg fyret af arbejdsgiver, eller nærmere mere korrekt arbejdsgiver ønskede ikke mig i revalidering, da jeg ikke magtede opgaven tilfredsstilende. Begge gange var det arbejdsgiver der kontaktede jobkonsulenten og fik stoppet vidreforløb.

Jeg tror jobkonsulenten´s evaluering har vejet tungt i det vidre forløb, for SB indstillede mig psykologundersøgelse og bagefter til pension som blev bevilget.

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 14:30   #17
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Jobcentret har sat mig af aktivering.Bliver 60 år her i marts.
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 16:24   #18
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Ny udredning fra læge og psykiater

Jeg er blevet bedt om en ny udredning fra min læge og psykiater til kommunens lægekonsulenter.
Rapporterne var ikke fyldestgørende nok til at føre en sag om førtidspension.
Begge læger mener det modsatte.
Nu er mit spørgsmål hvad er det lægekonsulenterne vil have af svar, så førtidspensionen kan gå igennem?
Jeg er blevet taget af aktivering af kommunen og er 60 år.
Min praktiserende læge har jeg haft i 30 år og psykiater i 2 år.
Venlig hilsen Christiane
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 17:33   #19
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Christiane

Et forsigtigt bud er at lægerne ikke må/skal udtale sig om din arbejdsevne, men udelukkende om din funktionsevne.

Dette er vist meget vigtigt - der skal nok komme nogen på banen, der ved lidt mere
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2012, 18:30   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for det første er det ikke lægekonsulenten som bestemmer om du skal have pension eller ej. det er din sagsbehandler som indstiller og et pensionnævn som skal godkende det

har du været i arbejdsprøvning og fået din arbejdsevne vurderet og er alle behandlingsmuligheder udtømte.

du skriver Rapporterne var ikke fyldestgørende nok til at føre en sag om førtidspension
hvad er det din sagsbehandler og lægekonsuleten mangler

ens egen læge spiller stort set aldrig nogen rolle i en pensionssag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Migræne og arbejde Henning Larsen Lægekonsulenternes Rolle 3 27-09-2012 23:40
Migræne Stueplanten Dit og Dat 13 21-01-2012 16:57
Piskesmæld og kronisk migræne Peter1976 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-04-2011 10:54
Migræne - Neurolog - Odense Girlscout Alt det andet 1 04-01-2011 16:58
Jer med migræne/hovedpine Mølgaard Alt det andet 3 20-12-2010 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension